آیت‌الله ناصری عمر خود را در خدمت به مردم سپری کرد

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری از اساتید اخلاق حوزه اصفهان، گفت: این عالم برجسته اخلاقی عمر خود در خدمت به مردم سپری کرد.

به گزارش مشرق از دفتر آیت‌الله نوری همدانی، وی در این پیام آورده است: ارتحال عالم ربانی آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری «ره» موجب تأسف و تأثر گردید.

این مرجع تقلید افزوده است: آن فقیه مهذب و مدرس اخلاق سالیان فراوانی را از محضر پرفیض اساتید بزرگ در حوزه مقدس نجف بهره برد و به مقامات مهم علمی و اخلاقی دست‌یافت و بخشی از عمر بابرکت خود را نیز به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و خدمت به مردم سپری نمود و همواره در تحکیم نظام اسلامی کوشید.

وی ادامه داده است: این‌جانب فقدان این استاد اخلاق و عالم خدمتگزار را به حوزه‌های علمیه و همه وابستگان و آقازادگان محترم، ارادتمندان و اهالی متدین اصفهان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان روز گذشته (جمعه ) دریکی از مراکز درمانی اصفهان به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد برخوار در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد. پدر او  حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدباقر ناصری‏ و در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج)، حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون (س)، مرکز دیجیتال حضرت، ولی‌عصر در دولت‌آباد و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی ازجمله مراکز دینی زیر نظر این استاد حوزه بود.

آیت‌الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی داشت و ازجمله این اقدامات می‌توان به تلاش برای ایجاد مرکز درمانی حضرت ولیعصر، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد میمه و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد اشاره کرد.

آب حیات (مجموعه سخنرانی درباره امام عصر)، در امتداد نور (مجموعه سخنرانی درباره آیات تأویل شده به حضرت، ولی‌عصر و آخرالزمان)، رسم بندگی (فرازهایی از خطبه بلند حضرت امیرالمؤمنین در مورد حالات و خصوصیات اخلاقی متقین) و سخن دوست از تالیفات و آثار به‌جامانده از آیت‌الله ناصری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس