کد خبر 1411478
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
حسینی

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای تعامل با مجلس سنگ تمام گذاشته است، گفت: هیچ استیضاحی از یکسال گذشته تاکنون در مجلس انجام نشده و ۴۰درصد نمایندگان سوالات خود از وزرا را پس گرفته اند.

به گزارش مشرق، «سیدمحمد حسینی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یکسال گذشته دولت برای تعامل با نمایندگان اهتمام ویژه داشته و امروز ۲۸۰ نماینده با قرائت نامه‌ای در تأیید عملکرد رئیس جمهور در برون‌رفت از مشکلات و سفرهای استانی، از دولت قدردانی کردند که نشانگر تعامل خوب دولت و مجلس است.

وی با ابراز امیدواری برای تداوم تعامل مجلس و دولت در پیگیری طرح‌ها و لوایح، تصریح کرد: ۱۴۰ لایحه از دولت قبل در مجلس وجود داشت که ۱۱۳ مورد آنها پس از بحث و بررسی در دولت سیزدهم تأیید و ۴۰ لایحه نیز در این دولت به مجلس ارائه شده که در دست بررسی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به دیدارهای مستمر آیت‌الله رئیسی با نمایندگان و آغاز دور جدید نشست با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته جاری نمایندگان عضو دو مجمع استانی گیلان و آذربایجان شرقی با معاون اول و معاون اجرائی رئیس جمهور جلسه داشتند.

حسینی با بیان اینکه دولت برای تعامل با مجلس سنگ تمام گذاشته است، اظهار داشت: در یک سال گذشته هیچ استیضاحی در مجلس شورای اسلامی انجام نشد و ۴۰ درصد نمایندگان هم از سوالاتشان از وزرا انصراف دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی تعاون به مجلس گفت: تا آخر این ماه برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون فرصت است و رئیس جمهور در مدت باقی مانده گزینه پیشنهادی را به مجلس معرفی خواهد کرد.

حسینی در پایان از کمیسیون اجتماعی مجلس هم خواست تا سریع تر طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت را برای بررسی به صحن علنی ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس