کد خبر 1411170
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
مدودف: جاه‌طلبی اوکراین برای الحاق به ناتو از بین رفت

معاون شورای امنیت ملی روسیه اعتقاد دارد که به دلیل حمله این کشور به اوکراین، جاه‌طلبی‌های مقامات کی‌یف برای پیوستن به ناتو از بین رفته است.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه خطاب به اوکراین اعلام کرد که تنها راه دریافت تضمین‌های امنیتی، توافق با مسکو است.

نخست‌وزیر اسبق و رئیس‌جمهور پیشین روسیه با انتشار یک یادداشت در صفحه تلگرام خود درباره اوکراین و درخواست رهبران غربگرای این کشور برای پیوستن به ناتو اظهارنظر کرد.

 دیمیتری مدودف در این مطلب تاکید کرد که «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، جاه‌طلبی‌های مقامات کی‌یف برای الحاق اوکراین به ناتو از بین رفته است.

معاون شورای امنیت ملی روسیه خطاب به مقامات کی‌یف تاکید کرد، تنها حصول توافق با مسکو می‌تواند برای اوکراین تضمین‌های امنیتی را فراهم کند.

این مقام ارشد مسکو تصریح کرد: «برای همه روشن است که هیچ همسایه‌ای هرگز نمی‌تواند تضمینی به آنها بدهد، هر چند به شدت از روسیه متنفر باشند و اکنون هیچ کس با پذیرش اوکراین در ناتو موافقت نخواهد کرد. اگر چه برخی از روس‌هراسان در اتحادیه (ناتو) وجود دارند اما آنها دست به خودکشی نمی‌زنند. این نتیجه مستقیم عملیات نظامی ویژه است».

دیمیتری مدودف او خاطرنشان کرد: «آنها (مقامات اوکراین) هر از چند گاهی با همسایگان بی‌اهمیت، به ریاست بازنشستگان فراموش‌شده، جلساتی برگزار می‌کنند یا دوباره ناتو را به یاد می‌آورند. با این حال، تنها توافق با روسیه می‌تواند (به اوکراین) تضمین‌های امنیتی ارائه دهد».

وی ادامه داد: «اما مقامات اوکراینی که با پول و موشک‌های غربی تحریک شده بودند، (توافق با روسیه) را رد کردند که در نتیجه، چشم انداز تضمین‌ها برای اوکراین بسیار تیره و تار است».

رئیس‌جمهور و نخست‌‎وزیر پیشین روسیه هشدار داد: «رژیم در کی‌یف می‌داند که برای (رهبران فعلی اوکراین) هیچ تضمینی برای امنیت وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد. حتی ایالات متحده تضمینی برای آینده روشن به زلنسکی ارائه نخواهد کرد. چون (انجام چنین کاری) بی معنا است».

مدودف معتقد است که در حال حاضر وضعیت اوکراین به نفع دولت بایدن است، اما «این موضوع به زودی پایان خواهد یافت» چرا که دولت بعدی که در واشنگتن زمام امور را در دست خواهد گرفت، «تردید نخواهد کرد که طرح فاسد اوکراینی همراه با آلت‌دست‌هایش را کنار بگذارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 1
    صدراعظم آلمان گفت به روسیه تعهد داده بودن اوکراین تا سی سال آینده به ناتو نخواهد پیوست این یارو داره چرت و پرت میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس