مسدودسازی بیش از ۵۰۰ صفحه اوباشی‌گری و خرید و فروش سلاح

رئیس پلیس فتا گفت: در حوزه سلاح و مهمات بالغ بر ۲۶۰ صفحه و در حوزه اراذل و اوباش بالغ بر ۲۴۱ صفحه را شناسایی، مسدود و پاکسازی کرده ایم.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در حاشیه دوازدهمین گردهمایی رؤسای پلیس فتا سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش راه‌های ارتباطی پلیس فتا با مردم مورد بررسی قرار گرفت، مردم می‌توانند هم از طریق مرکز ارتباطات پلیس فتا (call center) و هم از طریق چت آنلاین با پلیس فتا در ارتباط باشند.

وی افزود: در حوزه تلفنی که مشکلی نبود اما در نحوه ارتباط‌گیری از طریق چت آنلاین مشکلاتی وجود داشت که در این همایش در این همایش راهکارهایی برای ارتباط گیری و آسان سازی این مورد مطرح شد.

بررسی روش‌های کاهش زمان رفع مسدودی

رئیس پلیس سایبری کشور بیان کرد: بحث دیگری که در این همایش مد نظرمان هست بحث مسدودسازی حساب‌هایی است که در مورد آنها شکایت وجود دارد؛ زمانی که پرونده کلاهبرداری نزد پلیس فتا تشکیل می‌شود پلیس آن حساب را مسدود می‌کند و بعد از ارائه ادله لازم این حساب از مسدود بودن خارج می‌شود که فرآیند رفع مسدودیت کمی طولانی بود و برخی از افراد دچار مشکل می‌شدند، در این همایش بررسی کردیم از چه طریق می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.

سردار مجید با اشاره به تخلفاتی که در سایت‌های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم پیش می‌آید، بیان کرد: جلسات بسیاری با این سایت‌ها برگزار کرده ایم و به مدیرانشان اعلام کردیم در این حوزه با احدی تعارف نداریم، تراکنش در حوزه بانکداری که مربوط به این سایت‌ها می‌شود بالا است و باید این سایت‌ها نظارت بر احراز هویت افراد داشته باشند.

جرایم با موضوع امنیت ملی، تحت رصد افسران پلیس

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه سایبری، پلیس فتا با آن درگیر است، گفت: موضوعاتی که ما در فضای مجازی با آنها در ارتباط هستیم مواردی از قبیل کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک حیثیت، مزاحمت اینترنتی است. همچنین جرایمی که در ارتباط با موضوع امنیت عمومی هستند مانند فروش سلاح و مهمات در فضای سایبر هم مورد رصد افسران پلیس است.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: در ارتباط با تأمین امنیت فضای سایبر در حوزه سلاح و مهمات بالغ بر ۲۶۰ صفحه و در حوزه اراذل و اوباش بالغ بر ۲۴۱ صفحه را شناسایی، مسدود و پاکسازی کرده‌ایم.

به گفته سردار مجید برداشت‌های اینترنتی و همچنین کلاهبرداری‌های غیرمجازی از مهم‌ترین جرایمی است که افسران پلیس فتا با آن درگیر هستند.

پیامک‌هایی با لینک‌های آلوده!

وی با بیان اینکه پلیس فتا اقدامات بسیار وسیعی بعد از پیاده سازی رمز دوم پویا در کشور انجام داده است و دست مجرمان در این زمینه تقریباً بسته شده است، گفت: در یک ساله اخیر شاهد انتشار و استمرار یکسری از جرایم در حوزه داخل کشور و اپراتورها هستیم به صورت اینکه پیامک‌هایی حاوی لینک‌های آلوده برای افراد پیامک می‌شود و با باز کردن آن لینک‌ها تلفن همراه آن افراد را آلوده می‌کنند.

رئیس پلیس سایبر در پایان گفت: در واقع مدیریت تلفن همراه این افراد در اختیار هکر قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند به مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و اهداف مجرمانه خود را دنبال کند، در این رابطه بررسی زیاد انجام دادیم و با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورها جلسات بسیاری برگزار کردیم که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 1
    وقت کردید سری هم به چت روم سایت سهامیاب بزنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس