کد خبر 1410347
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
بورس نمایه

شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۳۰ مردادماه) با هشت هزار و ۹۲۰ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۲۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن با ۸۸۸ واحد کاهش به ۳۹۶ هزار و ۵۲۲ واحد و شاخص قیمت با ۵۳۱ واحد افت به ۲۳۷ هزار و ۴۶۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۳۷ واحد و شاخص بازار دوم،  ۱۰ هزار و ۴۷۷ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۳۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۸۰ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۶۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۶۰ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۱۴۲ واحد و بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۳۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۶۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۹۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۳۵ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۷۹۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، داده گستر عصر نوین – های وب (های وب)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۹۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۹۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۶ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۱۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۹ هزار و ۶۳۳ نوبت بود.

نمادهای فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، فرآروده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و توکاریل (توریل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پویا زرکان آق دره (فزر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 0
    رئیسی در بورس به وعده اش عمل نکرد
  • بلال خان IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 0
    بورس رها شده به حال خودش و آقای رئیسی متاسفانه یادش رفته چیزی بنام بورس هم وجود داره و قبلا بخاطر همین بورس خیلی ناراحت بود که سرمایه مردم برباد رفته در دولت ایشون بدتر سهام دارها متضرر شدن متاسفانه و به وعده ای که آقای رئیسی داده بود عمل نکرد
    • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      5 0
      فقط موقع انتخابات به همه چی رسیدگی می کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس