کد خبر 1409798
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷
کیهان

گفت: شبکه خبری الجزیره اعلام کرده که پیشنهاد اروپا برای احیای برجام شامل ۴ مرحله است! که در دو دوره ۶۰ روزه یعنی ۱۲۰ روز انجام می‌شود!

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: شبکه خبری الجزیره اعلام کرده که پیشنهاد اروپا برای احیای برجام شامل ۴ مرحله است! که در دو دوره ۶۰ روزه یعنی ۱۲۰ روز انجام می‌شود!

گفتم:‌ از تضمین آمریکا و لغو همه تحریم‌ها و بستن پرونده من‌درآوردی PMD و ... هم در آن خبری هست؟!

گفت: ‌ای عوام! خونه خرس و بادیه مس؟! هیچ‌کدام از مسائل اصلی در آن نیست. به ادعای شبکه الجزیره؛ پیشنهاد شده ۷ میلیارد دلار طلب ایران از کره جنوبی پرداخت شود، اگر آمریکا از برجام خارج شود، جریمه بپردازد، ایران روزی ۵/۲ میلیون بشکه نفت بفروشد! و چند مسئله جزئی دیگر!

گفتم: فروش روزی ۵/۲ میلیون بشکه نفت که برای نجات غرب از بحران شدید سوخت و کاهش قیمت آن است جریمه خروج آمریکا از برجام هم تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است که به عنوان اولین گام برای راستی‌آزمایی باید پرداخت شود ولی به‌جای آن پیشنهاد پرداخت طلب ایران از کره جنوبی را داده‌اند که ربطی به برجام ندارد و با توقیف چند کشتی کره جنوبی قابل دریافت است.

گفت:‌ به خیال خودشان کلک زده و به قول معروف «‌سر برف زردآلو آورده‌اند»!

گفتم: در یزد رسم است که به قنادها «خلیفه» می‌گویند. یارو در قبال بدهی کلانی که داشت برای طلبکارش از یزد باقلوا و پشمک و قطاب و... آورده بود. طلبکار وقتی روی جعبه‌ها را دید که نوشته؛ خلیفه فلان و خلیفه بهمان و... به یارو زنگ زد و به طعنه گفت؛ اصلاً راضی نبودم این تعداد از خلفا را به زحمت بیندازید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    پوست کره جنوبی باید کند
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      7 0
      مردم ایران هیچوقت خیانت کره جنوبی فراموش نخواهند کرد
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس