کد خبر 1409645
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
مقام اسبق آمریکایی: زلنسکی دروغگو و متوهم است

مشاور «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از مقامات فعلی این کشور خواست تا بر اساس منافع آمریکا و نه بر اساس «توهمات دولت کی‌یف» عمل کنند.

به گزارش مشرق، داگ باندو مشاور «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مقاله‌ای از دولتمردان فعلی این کشور خواست تا به جای گوش فرا دادن به درخواست‌ها و سخنان دولت زلنسکی، منافع مردم آمریکا را مدنظر قرار دهند.

او در وبسایت «امریکن کانسرویتیو» نوشت که مقامات آمریکایی در ارتباط با بحران اوکراین، به طور کامل بر پایه اطلاعات غلطی اقدام می‌کنند که  «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به آن‌ها ارائه می‌کند.

باندو افزود: «مسائل بسیاری است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت و انتقاد نکرد، داستان‌ پردازی‌های دروغین درباره قهرمانی‌های نیروهای اوکراینی و ارائه اطلاعات غیر دقیق درباره تلفات ارتش روسیه یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت کی‌یف به شمار می‌رود. این‌ها تا حد زیادی عجیب نیست، اما بخش مهم ماجرا این‌جاست که سیاستمداران آمریکایی باید در تصمیم‌گیری‌های خود بر اساس واقعیت‌ها و نه بر اساس سخنان کی‌یف عمل کنند.»

این مقام اسبق آمریکایی با بیان اینکه آمریکا بارها در سیاست‌گذاری‌ها متأثر از کشورهای دیگر بوده، اظهار داشت: «مداخله آلبانیایی‌ها در پایان دهه هشتاد قرن گذشته منجر به درگیری در کوزوو شد و در دهه ۹۰ میلادی قرن بیستم سیاستمداران آمریکایی که اصالت اروپای شرقی داشتند، سیاست مخرب گسترش ناتو به سوی مرزهای روسیه را تشویق کردند که با تمامی وعده‌های غرب به مسکو در این زمینه مغایرت داشت.»

او با توجه به درخواست‌های مداوم زلنسکی برای جلوگیری از مشارکت روسیه در انواع مختلف همکاری‌های بین‌المللی، از مقامات آمریکایی خواست تا مرز روشنی بین منافع کی‌یف و منافع واشنگتن ترسیم کنند و توضیح داد: «واشنگتن باید سطح حمایت و نهایت آن را تعیین کند. کی‌یف نیز می‌تواند اهداف خود را مشخص کند اما آمریکا و اروپا لزوما نباید از این اهداف حمایت کنند... در واقع اگر یک خواسته زلنسکی را برآورده کنیم، درخواست بعدی او خطرناک‌تر خواهد بود و اگر فردا برنامه خود را برای حمله به روسیه یا حمله به سن پترزبورگ اعلام کند چه خواهد شد؟. آیا واشنگتن و ناتو پول و سلاح لازم برای اجرای این طرح را دارند؟»

مشاور رونالد ریگان، در ادامه رسانه‌های وابسته به دولت زلنسکی را «بی وجدان» خطاب کرد و نوشت که آن‌ها تمامی انتقادات را رد می‌کنند. بیندو همچنین نوشت که غرب، حوزه رسانه را از تمامی رسانه‌های همسو با روسیه، پاکسازی کرده است.

«داگ باندو» به نوع برخورد دولت کی‌یف به گزارش عفو بین‌الملل درباره ارتکاب جنایت جنگی از سوی ارتش اوکراین اشاره کرد و نوشت که کی‌یف حتی قبل از جنگ نیز مانع کار رسانه‌های غربی می‌شد.

این مقام سابق آمریکایی همچنین به نوع برخوردی که با شبکه سی. بی. اس شده بود اشاره کرد و نوشت که این شبکه گزارشی آماده کرده بود که می‌گفت به دلیل فساد و مسائل بروکراتیک، عمده کمک‌های نظامی اهدایی از سوی هم‌پیمانان اوکراین به مقصد نهایی نمی‌رسد، اما انتقادات و فشارها این شبکه را مجبور کرد که از پخش مستند خود عقب‌نشینی کند و مستند مذکور نیز هیچ زمانی پخش نشد.

به عقیده باندو، دولت اوکراین دچار سکته مغزی شده است و از سوی دیگر نیز گویی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران آمریکایی نیز به طور مستقیم تابع کی‌یف شده‌اند؛ در این شرایط که هرگونه انتقادی با عکس‌العمل شدید کی‌یف مواجه می‌شود، ارزیابی اوضاع به شدت دشوار خواهد بود.

مشاور ریگان، در پایان نوشت که آمریکا و هم‌پیمانانش باید با تلاش‌های اوکراین برای وارونه جلوه دادن مسائل و توهمات دولت کی‌یف مقابله کنند و واشنگتن می‌بایست اطلاعات شفاف‌تری برای حمایت از مردم خود داشته باشد و مردم آمریکا به جای حکومت زلنسکی باید اولویت دولت بایدن باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 0
    وقتی که یک دلقک فاشیست و صیهونیست برای غرب سیاست تعیین می کند می توان حدس زد که غرب به چه روزی افتاده است.
  • mojtaba SE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    چرچیل میگه برای تسلط بر یک کشور فقط نیاز به یک اقلیت خائن داری..اقلیت خائن اوکرائین "متاسفانه"هم زیادی خائننن و هم زیادی متوهم...بنظرم جناب نگران سقوط اروپا و تجزیه امریکاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس