بایدن

یک شبکه آمریکایی نوشت رئیس جمهور آمریکا به دو وزیر دولتش درباره لفاظی در زمینه پیروزی اوکراین هشدار داده است.

به گزارش مشرق، وبگاه شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» روز پنجشنبه نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دو وزیر خود درباره زیاده روی در لفاظی درباره جنگ اوکراین هشدار داده است.

این شبکه آمریکایی نوشت، ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سفر به اوکراین مواضع تندتری نسبت به مواضع رسمی دولت آمریکا اتخاذ کردند که بایدن را نگران کرد.

آستین در این سفر گفته بود هدف آمریکا نه فقط کمک به اوکراین برای دفاع از خود، بلکه پیروزی در جنگ در برابر روسیه است و واشنگتن امید دارد روسیه به اندازه‌ای تضعیف شود که حمله نظامی به کشور دیگری انجام ندهد.

بیشتر بخوانید:

دبیر کل ناتو: ارسال سلاح به اوکراین متوقف نخواهد شد

اظهارات آستین در اوکراین، به‌طور علنی از سوی بلینکن نیز تکرار شده و به تیتر اخبار رسانه‌ها تبدیل شدند. اما به عقیده بایدن آن‌ها زیاده‌روی کرده بودند.

این دو وزیر آمریکایی پس از تماس تلفنی با بایدن، در پروازهایی جداگانه جنوب لهستان را به مقصد برلین و واشنگتن ترک کردند. اِن‌بی‌سی نیوز به نقل از افراد مطلع از محتوای این کنفرانس تلفنی نوشت، رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد که چنین اظهاراتی، انتظارات غیرواقعی در قبال واشنگتن ایجاد کرده و خطر کشیده شدن آمریکا به درگیری مستقیم با روسیه را ایجاد می‌کند.

یکی از این افراد مطلع گفت: «بایدن از اینکه بلینکن و آستین درباره پیروزی در اوکراین صحبت کردند راضی نبود. او از این لفاظی ها خوشش نیامده بود».

اِن‌بی‌سی نیوز به نقل از هفت مقام فعلی و سابق آمریکایی و اروپایی نوشت، مقامات آمریکایی به‌طور فراینده‌ای نگران هستند که مسیر جنگ در اوکراین قابل پیش‌بینی و دفاع نبوده و بر سر این مسئله داغ است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین باید اظهارات تند و علنی خود درباره عدم واگذاری بخشی از اوکراین بابت مصالحه با روسیه را کاهش دهد.

یک مقام آمریکایی به این شبکه گفت: «ما مانند برخی اروپایی‌ها به آن‌ها بابت امتیاز دهی فشار نمی‌آوریم. ما هرگز از آن‌ها نمی‌خواهیم قلمرو خود را واگذار کنند. ما برای جنگی طولانی مدت برنامه ریزی می‌کنیم و قصد داریم مردم آمریکا را برای آن آماده کنیم و خود ما هم آماده هستیم که از کنگره پول بیشتری بخواهیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 0
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    11 1
    خوب درست می گویند چون اوکراین برای همیشه از دست منابع معدنی الوده کننده محیط زیست و همچنین روس تبارهای شرق اوکراین راحت می شود البته با جدایی این مناطق
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 3
    آمریکا و اروپا تا آخرین اوکراینی در برابر تجاوز روسیه ایستادگی خواهند کرد.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    5 1
    روس ها برنده جنگ خواهند بود اکراین وغرب بازنده آن
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 5
    روسیه تو بد مخمصه ای گیر افتاده
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      روسیه در هیچ مخمصه ای گیر نیفتاده است. هر روز قسمت جدیدی از اوکراین را از نئونازی ها پاکسازی می کند و مناطق روسی الاصل را از زیر یوغ نازی ها و فاشیست های اوکراینی بیرون می آورد. اما این غرب است که بدجوری گیر افتاده و تمام نقشه خبیثانه آن برای اوکراین و در ادامه روسیه و نواحی آن نابود شده است و تنها به این دلخوش کرده است که دلقک همجنس باز را در قدرت حفظ کند در حالیکه نشانه های ناتوانی غرب و آمریکا در پرداخت این هزینه ها شروع به آشکار شدن است. تورم، گرانی مواد غذایی و سوخت اروپا و آمریکا را بیچاره کرده است و هر روز که می گذرد پوشالی و توخالی بودن نظام سیاسی و اقتصادی آنها بیشتر از روز قبل آشکار می شود و در مقابل هر روز که می گذرد بر ارزش پول ملی روسیه اضافه می شود و متحدان جدیدی به مقاومت در مقابل امپریالیسم و نژادپرستی غرب افزوده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس