کد خبر 1409552
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
دیدار محمد بن سلمان با عمار حکیم در جده

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد این کشور با سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق، در شهر جده خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی رژیم عربستان سعودی (واس) شامگاه گذشته از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد این کشور با سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق، در شهر جده خبر داد.

بنابراین گزارش، در این دیدار دو طرف درباره روابط عربستان سعودی و عراق و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو کرده اند.

حکیم در این دیدار بر روابط تاریخی مستحکم بین دو ملت برادر و راه‌های تقویت و تحکیم آن در راستای تثبیت روابط و تعمیق پیوندهای برادرانه آن تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار به اهمیت انسجام بین دو کشور برادر و همسایه و تاثیر سازنده آن بر بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و علمی به ویژه با توجه به وزنه اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور اشاره کرد.

حکیم با تاکید بر لزوم بهره‌برداری از افزایش کنونی قیمت نفت در توسعه زیرساخت صنعتی و اقتصادی دو کشور، طرح‌های توسعه‌ای ولیعهد عربستان به ویژه چشم‌انداز 2030 و پیامدهای مثبت این طرح‌ها بر همه کشورهای منطقه به ویژه عراق را تحسین کرد.

وی با اشاره به تحولات سیاسی عراق، تاکید کرد که گفت‌وگو بین طرف‌های مختلف، بهترین راه برای دستیابی به راه‌حل‌های رضایت‌بخش برای بن بست کنونی در عراق است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که راه‌حل‌ها باید از سوی عراق و بدون هیچگونه فشار خارجی باشد.

حکیم در ادامه به اهمیت حمایت عربستان از بحران اقلیمی در عراق اشاره و بر لزوم ایجاد راه‌حل علمی برای کمک به کاهش پیامدهای خطرناک این بحران تاکید کرد.

وی ضمن تحسین آتش بس بشردوستانه در یمن و اشاره به لزوم تثبیت آن و ایجاد راه حل نهایی برای بحران در این کشور عربی که مصایب آن به طول انجامیده، بر اهمیت ثبات در همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین نقش عراق در میانجیگری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و بازتاب‌های مثبت آن بر ملت‌های منطقه را تحسین و تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته‌ای جدید باید فرصتی برای همه طرف‌ها باشد که با نگاهی مثبت به آینده به دنبال مشترکاتی باشند که به حمایت از ثبات منطقه کمک می‌کند.

حکیم در پایان بر اهمیت اتخاذ تصمیمات رضایت‌بخش برای ملت‌های عرب در نشست آتی سران اتحادیه عربی در الجزائر برای پایان وضعیت سرخوردگی در میان ملت عرب و تاکید بر محوریت قضیه فلسطین و اهمیت تداوم آن به عنوان نمادی برای یکپارچه کردن ملت های عرب اشاره کرد.

بنابراین گزارش در این دیدار خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع عربستان، مساعد بن محمد العیبان مشاور امنیت ملی عربستان و عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در بغداد به همراه سید محسن حکیم معاون جریان حکمت عراق نیز حضور داشتند.

گفتنی است سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق روز گذشته (پنج شنبه) وارد جده شد و مورد استقبال ولید بن عبدالکریم الخریجی معاون وزیر خارجه عربستان قرار گرفت.

همچنین در مراسم استقبال از سید عمار الحکیم، «عبدالعزیز الشمری» سفری عربستان سعودی در عراق، «مازن الحملی» مدیرکل بخش وزارت خارجه در منطقه مکه مکرمه و «عبدالستار هادی الجنابی» سفیر عراق در عربستان سعودی حضور داشتند.

رهبر جریان حکمت ملی را در این سفر یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان عراق همراهی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس