وزیر خارجه عربستان جایگزین بن‌سلمان در نشست اتحادیه عرب

دیوان پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که تیم پزشکی به بن سلمان توصیه کردند که از سفر طولانی با هواپیما بدون توقف خودداری کند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه پزشکان ولیعهد سعودی را از سفر طولانی با هواپیما بدون توقف منع کردند، پادشاه سعودی وزیر خارجه این کشور را به عنوان رئیس هیأت سعودی در نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر معرفی کرد.

دیوان پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که پادشاه این کشور «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را مامور رهبری هیئت این کشور در نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر کرده بود اما تیم پزشکی به بن سلمان توصیه کردند که از سفر طولانی با هواپیما بدون توقف خودداری کند.

دیوان پادشاهی عربستان سعودی اضافه کرد که در پی این رویداد، پادشاه، وزیر امور خارجه را به عنوان رئیس هیئت عربستان سعودی در نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر انتخاب کرد.

پیش از این نیز دفتر ریاست‌جمهوری الجزائر، امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از تماس تلفنی محمد بن سلمان با «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر خبر داد.

در این بیانیه آمده است که بن سلمان در این تماس تلفنی گفته است که به دلیل «توصیه پزشکان برای اجتناب از سفر» نمی‌تواند در نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر که هفته آینده برگزار می‌شود، شرکت کند.

عبدالمجید تبون نیز با بیان آرزوی سلامتی برای ولی عهد سعودی گفته است که وضعیت بن سلمان را درک می‌کند و از عدم توانایی وی برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب متأسف است.

در تماس میان عبدالمجید تبون و بن سلمان قرار بر این شد که عدم حضور ولی‌عهد سعودی را الجزائری‌ها اعلام کنند تا به قول آن‌ها از تفسیر و تحلیل شرایط اضطراری که بن سلمان در آن به سر می‌برد، خودداری شود.

اما برخلاف غیبت ولیعهد عربستان سعودی، ۱۵ رهبر عربی از جمله مصر، کویت، قطر، امارات، مراکش، اردن، عراق، تونس، موریتانی، سومالی، جیبوتی و کومور، رئیس شورای ریاستی سودان، رئیس شورای ریاستی لیبی و رئیس شورای ریاستی یمن (وابسته به ریاض) حضور خود را در این اجلاس به طور رسمی تایید کرده‌اند.

نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر در حالی برگزار می‌شود که از ماهها پیش بحث بررسی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در این نشست، مورد جدل واقع شده است و مقامات الجزایر بارها گفته‌اند که سوریه باید کرسی خود را باز پس گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    لعنتی آخه به توصیه ای تیم پزشکان چه ربطی داره ، اوضاع سیاسی داخلی در عربستان قارشمش است لامصب فهمیده پاش بذاره بیرون کشور کودتای نظامی و انقلاب علیه وی صورت خواهد گرفت ترجیح داده وزیر امور خارجه را به نشست اتحادیه عرب ارسال کنه
  • US ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    اره تبر فرستاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس