مزاحمت دو فروند جنگنده اف-16 ناتو برای ایرباس لبنانی + فیلم

رسانه‌ها از اسکورت یک فروند «ایرباس» خطوط هوایی لبنان از سوی دو جنگنده «اف-۱۶» ناتو بر فراز یونان خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه شنبه از رهگیری یک فروند هواپیمای مسافربری  لبنان از سوی دو فروند جنگنده «اف-۱۶» ناتو خبر دادند.

وبگاه «العربی» در این باره نوشت، یک هواپیمای مسافربری لبنانی حامل ۱۴۵ مسافر چهارشنبه گذشته حین پرواز بین مادرید و بیروت توسط دو فروند جنگنده اف-۱۶ یونان رهگیری شد.

طی این  حادثه ایرباس «خطوط هوایی خاورمیانه»  در حال حرکت در حریم هوایی یونان بود که جنگنده‌های یونانی نزدیک آن شدند و گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد دلایل اسکورت این هواپیمای لبنانی منتشر شد.

ویدئویی که توسط کاربران فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده و پایگاه العربی به آن استناد کرده پرواز اف-۱۶ یونان را در کنار بال‌های یک هواپیما به رنگ استتار شرکت هواپیمایی ملی لبنان را نشان می‌دهد. گفته می‌شود «مرکز کنترل هوایی ناتو» در اسپانیا مقامات یونان را در حالت آماده باش قرار داد تا یک هواپیمای غیرنظامی ایرباس با ۱۴۵ مسافر را که از مادرید برخاسته وعازم بیروت بود را رهگیری کنند.

اینتل اسکای و روزنامه «گریک سیتی تایمز» هر دو ادعا کردند که مقامات یونان چندین بار تلاش کردند تا با خلبان هواپیما تماس بگیرند اما پاسخی دریافت نکردند.

روزنامه گریک سیتی تایمز نوشت که متعاقب این مسئله، بلافاصله دو فروند جنگنده اف-۱۶ از پایگاه «سودا» برخاسته و به هواپیمای غیرنظامی بر فراز «آرگولیس» نزدیک شدند. این دو جت جنگنده حدود ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه گذشته به وقت محلی به هواپیمای لبنانی نزدیک شده و سپس توانستند با خلبان تماس رادیویی برقرار کنند و متوجه شدند که مشکلی وجود ندارد.

بیانیه مطبوعاتی وزارت امورعمومی و حمل و نقل لبنان اعلام کرده که خلبان ایرباس  دو بار هنگام ورود به حریم هوایی یونان سعی کرد با مقامات هواپیمایی یونان تماس بگیرد.

این گزارش حاکیست، این هواپیما بعد از اسکورت از سوی دو فروند جنگنده اف-۱۶ به سلامت در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت فرود آمد. این وزارتخانه اعلام کرد که هیچ اطلاعیه‌ای از سوی مقامات یونانی درباره این حادثه دریافت نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    من نمیفهمم توافق با این ها چی سودی داره ؟!
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 1
      هیچ سودی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس