کد خبر 1408599
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
تاثیر ویتامین B۱۲ و فولات در درمان کبدچرب شدید

براساس تحقیقات جدید، ویتامین هایی مانند B۱۲ و فولات ممکن است بتوانند برخی از آسیب های کبد را معکوس کنند.

به گزارش مشرق، مشکلات کبدی به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد. کبد چرب است که می‌تواند باعث آسیب شدید کبد شده و بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد.

در حال حاضر، هیچ درمان مؤثری برای بیماری کبدچرب وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین B۱۲ و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و زخم در افراد انسانی و مدل‌های حیوانی کمک کنند.

مطالعه جدید، مکانیسم‌های بیماری کبدچرب را مورد بررسی قرار داده و پی برده است که در این بیماری، از انجام فعالیت یک پروتئین خاص موسوم به "سینتاکسین ۱۷" در از بین بردن سلول‌های مرده و ناسالم جلوگیری می‌شود.

همچنین محققان دریافتند که ویتامین B۱۲ و فولات برای افزایش سطح سینتاکسین ۱۷ عمل کرده و به از بین رفتن فیبروز (ضخیم شدن یا زخم) و التهاب کبد کمک می‌کنند.

کبدچرب می‌تواند باعث ایجاد زخم و آسیب دائمی کبد شود و خطر ابتلاء به سرطان کبد را افزایش دهد.

محققان مطالعه حاضر دریافتند که افزایش در اسید آمینه هموسیستئین (HCY) همزمان با التهاب کبدی و فیبروز وجود دارد.

آنها همچنین دریافتند که سطح بالای هموسیستئین در کبد منجر به کبدچرب و تشدید آن می‌شود. سپس هموسیستئین روی پروتئین سینتاکسین ۱۷، که برای از بین بردن سلول‌های آسیب دیده از بدن در فرآیندی به نام اتوفاژی مهم است، تأثیر می‌گذارد.

محققان توصیه می‌کنند که ویتامین B۱۲ و فولات ممکن است مفید باشند، به ویژه به عنوان یک روش پیشگیرانه یا درمان خط اول برای بیماری کبد چرب.

مطالعات بالینی بیشتر می‌تواند بررسی کند که چگونه ویتامین B۱۲ و فولات می‌توانند به افراد مبتلا به کبدچرب کمک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    ب12 سیانو بصورت قرص از نظر دسترسی زیستی بسیار پایین هست و تزریق سیانو باعث کاهش ذخایر گلوتاتیون بدن میگردد برای همین فرم موثر ب12 هیدروکسو و متیل کوبال امین و البته ادنوزو کوبال امین هست. لطفاً این فرم های ب12 را بومی‌سازی مید و البته فرم متیل فولات فقط در فرایند متیلاسیون در سلول استفاده میشود برای همین نیاز هست این فرم ها در کشور بومی سازی گردد. قرص متیل کوبال امین بصورت پیوسته رهش در موارد زیادی موثر هست خواهشاً بومی سازی کنید چون خیلی بیماریها به این ویتامین بستکی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس