کد خبر 1408595
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
فواید خوردن روزانه انگور برای افزایش طول عمر

مطالعات اخیر منتشر شده نشان می دهد که مصرف انگور ممکن است تاثیر مثبتی بر سلامت و طول عمر داشته باشد.

به گزارش مشرق، افزودن انگور بیشتر به یک رژیم غذایی غربی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد.

شواهد رو به رشد از اثرات مثبت پیروی از رژیم غذایی مشتق از منابع غذایی کامل، از جمله میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای غیرفرآوری شده حمایت می‌کند.

مجموعه‌ای از مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف انگور ممکن است تأثیر قابل توجهی بر سلامت و مرگ و میر داشته باشد، به ویژه زمانی که به رژیم غذایی غربی پرچرب اضافه شود.

این تحقیق نشان می‌دهد که افزودن حدود ۲ فنجان انگور در روز به رژیم غذایی غربی پرچرب منجر به کاهش بیماری کبد چرب و طول عمر بیشتر در موش‌ها می‌شود.

بیماری کبد چرب می‌تواند منجر به سیروز کبدی و در نهایت سرطان کبد شود. با توجه به یافته‌های مطالعه، انگور در سفره ممکن است نقش مهمی در کاهش بروز بیماری کبد چرب و عوارض کُشنده آن داشته باشد.

«جان پزوتو»، رئیس و استاد داروسازی کالج داروسازی و علوم بهداشتی دانشگاه نیوانگلند غربی، گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که چگونه خوردن انگور می‌تواند به جبران برخی از اثرات رژیم غذایی غربی پرچرب کمک کند.»

پزوتو در ادامه افزود: «اول اینکه، طول عمر افزایش می‌یابد، که نشان‌دهنده یک پاسخ کلی در سراسر بدن است. در مرحله بعد، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن تقویت می‌شود. علاوه بر این، از کبد چرب که طبق برآوردها ۲۵ درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به پیامدهای بد سلامتی می‌شود، پیشگیری شده یا به تأخیر می‌اندازد.»

وی گفت: «مکانیسم‌هایی که نشان داده‌ایم با واسطه انگور انجام می‌شوند، می‌توانند برای ارتقای سلامتی، صرف نظر از رژیم غذایی، تعمیم داده شوند.»

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    انگور خیلی خوبههههه.من خیییییلی دوست دارم..........
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    اگر مطالعه انجام شده است کلمه ممکن است معنی ندارد . یا تاثیر دارد یا ندارد . میزان تاثیر هم مشخص می شود .
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    می خرم برات.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    6 0
    فواید خوردن انگور کیلویی 70 هزار تومان
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    غیر قابل ا نتشار: 2 ؟ به انگور هم فحش دادن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس