قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس و دولت مستقل از هم اما مکمل یکدیگر هستند لذا در راستای وظیفه ذاتی خود که تأمین منافع عمومی و حل مشکلات مردم است گام برمی‌داریم و آن را خط قرمز خود باید بدانیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک هیئت دولت با هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و هیئت دولت که فرصت برقراری این جلسه را فراهم کردند، گفت: پیشاپیش هفته دولت را به همه دولتمردان به ویژه ریاست جمهوری عرض تبریک و همچنین عرض خداقوت به همه عزیزان و دولتمردان دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکاتی در باب فلسفه برگزاری این جلسه، افزود: اگر این جلسات در مدار خود بیفتد، می‌تواند تأثیرات جدی داشته باشد، ما باید باور کنیم که دولت و مجلس دو بازوی نظام حکمرانی در کشور هستند و در حین اینکه براساس قانون اساسی، قوا از یکدیگر استقلال دارند اما واقعیت این است که مجلس و دولت با داشتن استقلال در اوج همکاری و در هم تنیدگی با یکدیگر هستند به نوعی که امکان ندارد بتوانند رسالت و وظیفه خود را بدون همکاری انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس و دولت مستقل از هم اما مکمل یکدیگر هستند لذا در راستای وظیفه ذاتی خود که تأمین منافع عمومی و حل مشکلات مردم است گام برمی‌داریم و آن را خط قرمز خود باید بدانیم.

قالیباف یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب سندی برای نشان دادن ادامه مسیر انقلاب است که مسیر ما را از جهت برنامه‌ها و اهداف روشن و مشخص کرده است و از دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توقع می‌رود که چنین رویکردی را دنبال کنند، مردم نیز از ما انتظار دارند که با یکدیگر کارها را پیش ببریم.

قالیباف ادامه داد: مردم و رهبری از دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توقع چنین رویکردی دارند، به این معنا که ما هم باید با یکدیگر کار کنیم و هم باید در چارچوب قانون، کار کنیم تا خروجی این هم افزایی حل مشکل مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های خود در معارفه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در قوه قضائیه یادآور شد: در این مراسم بیان کردم که ما محکوم به موفقیت هستیم و جز این راه نباید مسیری برویم. من معتقدم جمعی که اکنون کنار هم هستیم حق نداریم، هیچ کاری را در کشور به شخص دیگری ارجاع کنیم و باید آن را حل کنیم.

وی بیان کرد: حضرت آقا در یکی از ملاقات هایشان با مسئولان نظام، مخاطب بایدها را تعیین کردند و اکنون مخاطب این بایدها ما هستیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان اضافه کرد: مهمترین ویژگی این جلسه این است که ما حق نداریم کار را به جای دیگری ارجاع کنیم، ما هستیم که باید موضوعات را حل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه همه ما این باور را داریم که کشور هم از جهت ظرفیت در حوزه منابع انسانی و هم ظرفیت در حوزه مسائل مادی، منابع بسیاری دارد، تصریح کرد: ما منابع بسیاری در کشور داریم که یا آنها را نشناختیم، یا اگر شناختیم، به سراغ آنها نرفتیم تا از آن برای پیشرفت استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با یکدیگر عهد ببندیم که افراد حاضر در این جلسه نگویند که منتظر کسی هستیم، افزود: ما مکلف هستیم کار مردم و وظایف خود در نظام حکمرانی را پیش ببریم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تصریح کرد: این موضوع رسالت تمام افرادی است که در زیر این سقف جمع شده‌اند.

وی عنوان کرد: همیشه می‌گویم به جز سه قوه، قوه دیگری نیز در کشور داریم، بدین معنا که به جز قوای مجریه، مقننه و قضائیه، قوه چهارم که بروکراسی در کشور است نیز وجود دارد که هیچکدام بر آن سوار نیستیم و این سیستم بر هر سه قوه اثرگذار است، ما باید این بخش را مهار کنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه ما نباید به حاشیه برویم، تصریح کرد: خط قرمز ما باید منافع مردم و مصلحت‌های نظام باشد. این دو موضوع باید در اولویت قرار گیرد. برای تحقق این مهم ما نیازمند فهم مشترک هستیم.

قالیباف با بیان اینکه من بارها خدمت آقای رئیسی عرض کردم که مجلس قلباً و روحاً خود را موظف می‌داند که با دولت همراهی کند، گفت: در برخی مواقع در بعضی موضوعات به این فهم مشترک نمی‌رسیم، ما الان در شرایطی هستیم که باید به فهم مشترک در موضوعات برسیم که یکی از رسالت‌های این جلسه همین موضوع است.

وی افزود: ما باید اولویت های مشترک را پیدا کنیم، در واقع یا ما باید حوزه‌ها را به صورت موضوعی انتخاب کنیم، چون هیچ‌کاری بخشی نیست، به طور مثال اگر حرف از معیشت می‌زنیم، این موضوع به همه کمیسیون‌ها و وزارتخانه‌ها ارتباط دارد، یا تخصصی به سمت موضوعات حرکت کنیم، البته باید به این نکته توجه کرد که در تمامی مسیرها نباید به جز منافع مردم و مصلحت نظام نگاه دیگری داشته باشیم.  

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تاکید بر اینکه این جلسات باید تداوم پیدا کند، افزود: در اردیبهشت ماه خدمت آقای رئیسی مطرح کردم که این جلسات را فصلی برگزار کنیم، در روزهای اخیر که با رئیس جمهور صحبت می‌کردم، ایشان گفت برای این همکاری‌ها و گره‌گشایی ها حاضرم این جلسات را تکرار کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید قانونگذاری شویم که قانون شکنی می‌کند، ادامه داد: اگر قانونی تصویب کنیم که بدانیم این قانون قابلیت اجرایی ندارد یا اگر ما قانونی که ظرفیت مناسب دارد، تصویب کنیم، خدای ناکرده دولت آن را زیر پا بگذارد و اجرا نکند، اولین کسی که قانون شکنی کرده خود ما هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در قانونگذاری متورم است، افزود: باید اولویت‌ها را به درستی مشخص کنیم، ما دو بازوی حکمرانی کشور هستیم که باید آسایش مردم را برقرار کنیم. ممکن است در برخی مواقع تصمیماتی بگیریم که کار به آسایش مردم نداشته باشد و مربوط به آرامش مردم و آرامش ذهنی آنها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در خدمت دوستان در دولت هستیم و این جمع با همه توان می‌تواند کاری کند که هر روز محبت بین وزرا و مجلس افزایش پیدا کند.

وی افزود: این جلسه نباید جلسه گزارش کار ما به یکدیگر باشد، ما آمدیم بگوییم چه کارهایی باید انجام شود لذا باید به یکدیگر گزارش بدهیم که چه کارهایی بر زمین مانده تا بتوانیم آن‌ها را اولویت بندی کنیم.

رئیس قوه مقننه در پایان گفت: این جلسه جهت خود را پیدا خواهد کرد و مطمئنا گره‌گشایی اساسی از کارها می‌کند و امیدواریم مورد رضایت مردم و مقام معظم رهبری قرار گیرد.

پس از صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور، در خصوص اهمیت این نشست و نقش مهم همراهی دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم سخن گفت.

گفتنی است در ابتدای این نشست مشترک محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و سید محسن دهنوی، محمد رشیدی و احمد نادری از اعضای هیات رئیسه مجلس نیز در این جلسه به بیان دغدغه‌ها و موضوعات، خصوصاً در حوزه معیشت مردم و موضوعات اقتصادی پرداختند.

در پایان این نشست صمیمانه، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رئیس جمهور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    الکی میگه
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 2
      چون تو اسرائیل هستی اینو میگی
  • DE ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    منافع مردم و مصلحت نظام
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    به فکر منافع مردم بودید
  • امین IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    از ملت رای گرفتید که بازوی ملت باشید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 1
    قطعا همینطور است !!!!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 1
      لعنت بر مزدور دزد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    چرا شفافیت نمیکنید مگرشعار مجلس شفافیت ومبارزه بااشرافیت ورانت نبود
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      تصویب شد دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس