تشریح جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس از زبان رئیس دفتر رئیس‌جمهور

رئیس دفتر رئیس جمهور به تشریح جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس پرداخت.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی به تشریح جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس پرداخت.

اسماعیلی در ابتدا با بیان اینکه ما به عنوان دولت سیزدهم و دولت مردمی، خدمتگذاری به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها را وظیفه اصلی خود می دانیم، گفت: برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند تعامل با قوای دیگر حاکمیتی به ویژه مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت هستیم و به همین جهت و با رویکرد همدلی، هماهنگی و هم اندیشی در جهت بررسی مسائل و مشکلات جاری کشور و رسیدن به راه حل و ادبیات مشترک برای برطرف کردن مشکلات جامعه از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که امروز جزو مهمترین مشکلات آنهاست، نشست مشترک دولت و مجلس برگزار شد.

وی در ادامه گفت: بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه ۱۴۰۱ و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه ۱۴۰۲ کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در زمره محورهای مهم مباحث امروز بین دولت و مجلس مرکب از هیئت رئیسه و روسای کمیسیون ها بود.

اسماعیلی افزود: علاوه براین، موضوعاتی نظیر تامین مسکن برای نیازمندان، پروژه دولت برای احداث ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال، موضوعات مربوط به ایجاد اشتغال با فعال کردن پیشران های اقتصادی و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، از مباحثی بود که امروز در این نشست کاری در محل ساختمان پاستور دولت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و تصمیم گرفته شد که این نشست ها حداقل به صورت فصلی تداوم و استمرار داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری نشست مشترک  دولت و قوه قضائیه نیز خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا هفته آینده در همین روز شاهد برگزاری نشست همدلی هماهنگی و هم اندیشی مشترک با قوه قضائیه خواهیم بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه امروز قوای مختلف حاکمیتی عزمی جزم و اراده ای محکم در جهت خدمت‌گزاری مردم دارند، گفت: امیدواریم با برگزاری نشست های تخصصی و بررسی زوایای مختلف مشکلات جامعه به راه حل هایی مشترک رسیده و گره ای از مشکلات مردم و جامعه بگشاییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس