هلهله خاتمی و تاجزاده و رفقا روی آوارهای متروپل

محمدرضا باهنر به تازگی با نقل یک خاطره؛ لزوم عقلانی شدن و ممکن بودن برخی خواسته ها و مطالبات نمایندگان مجلس را گوشزد کرد.

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

لیدر اصلاح‌طلبان از میرحسین موسوی برائت نجست!

خاطره باهنر از مطالبات غیرممکن از دولت‌ها/ لیدر اصلاح‌طلبان از میرحسین موسوی برائت نجست!

لیدر اصلاح طلبان که در مظان مطالبه بزرگ لزوم تعیین موضع نسبت به اظهارات اخیر میرحسین موسوی و جسارت های او به ساحت انقلاب اسلامی و مدافعان حرم قرار دارد؛ به تازگی بیانیه ای صادر کرد که در آن خبری از برائت‌جویی نیست!

خاتمی اخیرا در پیام خود به تشکل چپ مسلک انجمن اسلامی مهندسان نوشته است: یکی از عمده ترین عامل های نگونساری و فلاکت های بشری در تاریخ این بوده است که قدرت متمرکز از مدار خود خارج شده است و به جای اینکه ناشی از اراده و رضایت مردمان و نماینده آنان باشد، خود را ارباب مردم دانسته و مردم را فرمان بردار مطلق خود و خود را فرمانده مطلق دانسته است و منطق ویرانگر «الحق لمن غلب» برمنطق «فاعرف الحق تعرف أهله، غلبه یافته است. و درهنگام پرشور و شعورآفرین عاشورایی، توجه به فلسفه عاشورا و بینش و منش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که مظهرخداباوری، مردم خواهی، اخلاق محوری و ایثار بوده است اهمیت فراوان دارد.

به گزارش جماران، او می افزاید: امام شهید، با فریاد بلندی که چون طوفان در رواق تاریخ پیچید، خطاب به مردمی که برای کشتن او آمده بودند فرمود: «اگر دین ندارید و از روز بازپسین بیمی به خود راه نمی دهید، در دنیایتان آزاده باشید. او، آزادی و آزادگی را منوط به دینداری نکرد، بلکه دینداری را پاسدار و تقویت کننده آزادگی که جوهر آدمی است دانست. این پیام بلند و آموزه درخشان عاشورایی برای ملت سرفراز ایران که آفریننده انقلاب بزرگی بوده است که جنبه سلبی آن عبارت است از نفی استبداد، نفی استعمار و نفی عقب ماندگی و عقب افتادگی و جنبه ایجابی آن در استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مردم مدار و عدالت محور خودنمایی می کند. از اهمیت مضاعف برخوردار است.

این فرد همچنین تصریح می کند: عدالت آنگاه تحقق می یابد که حق هر صاحب حقی به او داده شود و کدام حق بالاتر از حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که اگر بود فساد از میان برمی خیزد و فقر و محرومیت و تبعیض محو می شود و پیشرفت همه جانبه رو می نماید و مقاومت و مقابله در برابر کژتابی ها، بدرفتاری ها و توطئه هایی که از بیرون و درون بهروزی مردم و اعتلای میهن را هدف قرار می دهد پدید می آید و پایدار می شود. بکوشیم تا جمهوری اسلامی را چنین بدانیم و چنین بخواهیم و برای استقرار آن و درمان انحراف هایی که احیانا پدید آمده و می آید و اصلاح امور در جهت خواست تاریخی این ملت بزرگ و نومید و ناکام کردن آنان که عترت، برخورداری و سربلندی ملت ما را نمی خواهند تلاش و مجاهدت فکری و عملی کنیم! [1]

**همانطور که مشاهده می شود، خاتمی با بی تفاوتی از مطالبه بزرگی که نسبت به او وجود دارد عبور کرده و در پشت برخی مفاهیم مقدس، موضع طعنه‌وار گرفته است.

اینکه چرا لیدر اصلاح طلبان هیچ اهمیتی نسبت به افکار عمومی قائل نیست و چرا نمی فهمد که این سکوت او به علامت رضا تفسیر خواهد شد از تأملات عبرت آموز روزگار ماست.

 میرحسین موسوی در بیانیه اخیر خود کاری کرده است که اصلاح طلبان دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش!

به این معنی که یا باید از او برائت بجویند و یا باید با او همراهی کنند.

این بزنگاه تاریخی همچون فتنه 88 و تحریم انتخابات 1400؛ منصه ای دیگر خواهد شد برای غربال شدن جریان اصلاحات و مشخص شدن بدخواه و خیرخواه آنها در پیشگاه نظام اسلامی و مردم.

بدیهیست که لیدر اصلاح طلبان تاکنون در این امتحان بزرگ مردود شده است.

*** 

خاطره باهنر درباره لزوم منطقی شدن برخی مطالبات نمایندگان مجلس

خاطره باهنر از مطالبات غیرممکن از دولت‌ها/ لیدر اصلاح‌طلبان از میرحسین موسوی برائت نجست!

محمدرضا باهنر، رجل سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون برخی شعارهای نمایندگان ادوار مجلس؛ خاطره ای جالب را مطرح کرده و گفته است: 

"ما با رئیس مجلس یکی از دولت‌های توسعه‌یافته آسیایی مذاکره می‌کردیم، بعد از صحبت‌های دیپلماتیک، از او پرسیدیم وقتی مجلس شما تاسیس می‌شود مطالبات نمایندگان را چطور به دولت منتقل می‌کنید؟ ایشان گفت ما روز اول تشکیل مجلس، دو تا سه تا فراکسیون داریم، فراکسیون اقلیت، اکثریت و فراکسیون سوم. به اعضای فراکسیون‌ها می‌گوییم شما مطالباتتان را از دولت لیست کنید و هر کدام مقداری مطالبه می‌نویسند آنها را جمع می‌کنیم، مثلا ۵۰ تا مطالبه می‌شود. بعد از آن جلسه پر کار و پرحجم با مسئولین کشور می‌گذاریم. بعد این مطالبات را ظرف دو ماه اینقدر چالش می‌کنیم که این مطالبات را در سه گروه جمع‌بندی می‌کنیم. یک سری مطالبات فوری، گروه دوم مطالبات ممکن اما درازمدت و گروه سوم مطالبات غیرممکن. این بخش سوم برای ما جالب بود و گفت مطالبات غیرممکن همان لیست سیاه می‌شود و هیچ مسئول، نماینده و رسانه‌ای حق ندارد مطالبات غیرممکن را تبلیغ کند و اگر کسی مطالبات غیرممکن را تبلیغ کند، با او برخورد امنیتی می‌شود. نه اینکه بگویند تو نماینده‌ای و دوره آینده کاندیدا نمی‌شوی بلکه برخورد امنیتی با او می‌شود و می‌گویند تو مطالبات غیرممکن را تبلیغ می‌کنی. "

باهنر تصریح می کند: ما در مجلس از اول تا آخر هر چه دلتان بخواهد مطالبه غیرممکن داریم. مثلا ۸۰۰ هزار میلیارد پروژه نیمه‌تمام دولتی داریم و نماینده‌ها به دولت می‌گویند این پروژه‌ها ظرف دو سالی که ما هستیم باید تمام شود. دولت می‌گوید پول آن را تصویب کردید؟ چطوری من آن را تمام کنم؟ شما تریبون مجلس را گوش دهید مرتبا دنبال مطالبات غیر ممکن هستند. [2]

*نکته و خاطره مهمی که مهندس باهنر در بحث "عقلانیت حکومتی" و حکمرانی مطلوب مطرح کرده اند بایستی نصب العین و مد نظر همه مقام داران و منصب داران کشور باشد.

در این وادی دقت شود که مخاطب این صحبت های دقیق مهندس باهنر لزوما مجلسیان نیستند و همه در هر سطوحی باید نسبت به رفتارهای معقول توجه داشته باشند.

*** 

گریم ناشیانه تاجزاده برای "فرار از زندان"

خاطره باهنر از مطالبات غیرممکن از دولت‌ها/ لیدر اصلاح‌طلبان از میرحسین موسوی برائت نجست!

صبح ما: خانم الهه کولایی، از فعالان اصلاح طلب اخیرا در مصاحبه ای پیرامون "مصطفی تاجزاده" (که چندی قبل دستگیر و دادگاه وی به تازگی برگزار شد) گفته است:

"بی‌تردید تاجزاده یکی از اصول‌گراترین رهبران اصلاح‌طلبان است. او که به نسل انقلابی‌های سال ۵۷ تعلق دارد، مانند بسیاری از همفکرانش شیوه‌ها و ابزارهای اصلاحات را برای تحقق آرمان‌های مردم ایران، کارسازتر از روش‌های انقلابی یافته است؛ بنابراین او اصلاح نظام را، کم‌هزینه‌ترین راه برای تحقق اهداف مردم ایران می‌داند که از انقلاب مشروطه مطرح شد و در انقلاب اسلامی تکرار شد. او بر این آرمان‌ها پافشاری می‌کند. به این ترتیب تاجزاده در برابر روش‌ها و هدف‌های براندازان قرار می‌گیرد. "[3]

*اولا تاجزاده ای که بدون هیچ محکوم کردن یا هشداری می گفت "اغتشاشات آبان 98، وسیعتر و خشن تر تکرار می شود"  و تاجزاده ای که می گفت "جامعه ایرانی لجن است" و تاجزاده ای که صراحتا دست به تحریم انتخابات 1400 زد؛ چگونه طرفدار روش های اصلاحی بوده است؟

اصلا آیا پذیرفته است چنین فرد تند و بدگویی را اصولگرا یا اصلاح طلب بدانیم؟

خانم کولایی که استاد دانشگاه هستند چگونه توانسته اند فردی که دست به تحریم انتخابات می زند را اصلاح طلب بدانند؟

ثانیا وقتی خود تاجزاده گفته بود "خیلی از حرف‌های ما و براندازها یکی است و فقط در راه حل ها اختلاف داریم"؛ خانم کولایی چطور می توانند حرفهای او را اینطور تغییر مسیر داده و چیزی را به تاجزاده نسبت بدهند که خود او صراحتا خلاف آن را گرفته است.

*** 

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1563310

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1257627

3_http://sobhema.news/?p=21964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ایرانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    8 9
    واقعیتی بوده که بیان شده همانطور واقعیتی رو اقای ظریف بیان کرد در مورد توافق هسته ای و... واقعیت های از این قبیل که گه گاهی بیان میشه
    • سید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 1
      اما واقعیت بسیاری از اوقات مخالف حقیقت است! بهتر آن است که حقایق گفته شوند!!!
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      4 2
      یعنی از نظر شما داعش حق بود؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 4
      اطلاحطبان راست گو میشوند!! برو جیرت دیر نشه
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 0
      ظریف نگفت چرا 30 مرتبه کلمه تعلیق را ندیده بود و برجام را نخوانده امضاء کرده بود ؟!
    • برات خان IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      4 3
      تیرانا چه خبر؟
  • سید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    12 8
    یکی مثل خاتمی یا تاجزاده یا زیباکلام یا عبدی لقمه آماده می کند و بدبخت نادانی مثل موسوی یا کولایی آن را می جود!
    • بهنام ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      4 4
      مطمئنی و یقین میدانی خودت اشتباه نمی کنی
  • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    10 7
    خاتمی و دار و دسته اش واقعا فکر میکنن آزاده هستن؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      10 9
      نه شما آزاده هستید که نون رو به نرخ روز می‌خورید
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      6 5
      خاتمی و دار و دسته اش منافق و فتنه گر هستن.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 1
      حاجی خلاشور از تیرانا، وقت کردی خودت رو هم بشور!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    10 9
    مهره اصلی فرمانبری از شیطان خاتمی است
  • DE ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    14 23
    درود بر میر حسین و خاتمی
    • FR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      3 3
      اول ننگ ایرانیان بعد مرگ بر میر موسوی و خاتمی
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      3 3
      دنبال خانوادت باش
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 4
      لعن علی عدوک یا حسین / خاتمی و کروبی و میرحسین
  • حمید ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    22 12
    لعنت خداوند بر لیدر اصلاحات که تمام ولنگاری های فرهنگی و اقتصادی نتیجه همین ادم است.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      12 5
      الهی آمین
  • معلم IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    11 4
    در بیانیه خاتمی چند اشتباه هست دو موردش را مینویسم یکی اینکه حق برای خداست طبق آیه قرآن و حق حاکمیت انسانها هم بر خودشان از آن خداست و بر اساس نص صریح قرآن خدا دستور به اطاعت پیامبر و اولی الامر داده نه اینکه مردم خودشان اختیار داشته باشند هر که را خواستند حاکم کنند و دوم اینکه اگر چنین که آفای خاتمی میگوید با انتخاب مردم عدالت میآید و فساد میرود و چه‌وچه‌و چه... بعد از سقیفه باید شاهد عدالت و اخلاق و عدم فساد و ... میبودیم که بر عکس شد و همین امروز هم در کشورهای غربی چنین وضعی که می‌گوید نیست بلکه عدالت و دفع فساد از دستاوردهای حاکمیت دین الهی است
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      7 3
      یعنی اینکه خاتمی با وجودی که در حوزه علیمه درس خوانده اما با توجه به محتویاتش تو خالی و بیسواد است و این نشان بیخردی جماعتی است که از امثال این فرد پیروی میکنند.
    • بهنام ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 4
      تو حداکثر همان معلم میتوانی باشی نه نماینده و سخنگوی خداوند
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 6
    در بحث خاتمی و اینها هر فردی مسئول کار خویش است و گناه هر فردی به پای خودش است .
  • کارمند ساده IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    6 2
    باید محاکمه شود چون یکی از مسببان وضع قوانینی در مجلس شورای اسلامی است که وضعیت معیشت جمهور ملت ایران را اینچنین کرده است ( بعنوان مثال برجام در 20 دقیقه)
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    6 2
    تاج زاده و بقيه افراد فاسد همراه او كه در حال جان كندن هستن. اما باهنر بي هنر هم كه تكليفش معلومه يه آدم با تفكرت غير انقلابي كه هم با براندازهاست و هم ميخواد با انقلابيون باشه . ايشون واين طرز تفكر هم كه به زباله دان تاريخ ريخته شده. الفاتحه . اسلام فقط نيروي مخلص انقلابي ميخواد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    6 6
    محمد خاتمی ام الفساد و فتنه و نفاق و ...
  • كريم IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 3
    خاتمي خائن و مير يزيد موسوي و كولايي و تاجزاده سلطنت طلب فقط براي اينكه تمامي ضد انقلابها اعمّ از آمريكا و اسرائيل و حكومت عربستان سعودي و منافقين گروه رجوي و تمامي كساني كه به هر علتي با نظام جمهوري اسلامي ايران موافق هستند را نا موفق جلوه بدهند حتي حاضرند تمامي آبرو و دار و ندار و آخرت خود را جلوي پاي شيطان براي رسيدن به مقاصد كثيفشان فدا كنند.
    • الف IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 4
      دایی..... میر حسین سیده.... حداقل حرمت رو نگه دار.... کاری به حرفاش ندارم ولی حق نداری توهین کنی.....
  • FR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 1
    حالا آن دموکراسی و نظر مردم در اداره امور کشور و رضایت همگانی اصولا در کجای جهان عملی شده است .. در فرانسه که تقریبا تنها کشور اروپایی ست که ریاست جمهوری و ریاست دولت با آرای عمومی مردم و با قدرت زیاد انتخاب میشود حداکثر رای رییس جمهور در دور اول انتخابات بیست و پنج در صد اراست و در دور دوم در واقع تزیین بازی دمکراسی .... چگونه می‌توان در این دنیای پرتلاطم که افراد در یک خانواده هم نمیتوانند بر سر ساده ترین موضوعات توافق کنند برای اداره یک کشور بزرگ با چالش های عظیم با افکار عمومی بازی کرد و دم از نظر مردم زد ... به عبارتی کدام مردم ؟ اوج پوپولیسم !
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 4
    میرحسین بعدازفتنه ازجریان اصلاحات جداشدوگرنه بیانیه های مختلفی درحمایت ازامنیت وطن توسط اصلاحات زده شده است که تلویحی ازشهیدان حمایت شده است
  • FR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    اشاره کولایی به مشابهت انقلاب ۵۷ با انقلاب مشروطه باطن فکری جماعت اصلاح طلب و بزک کردن عقاید امثال تاجزاده را نمایان کرد .... در واقع آرزوی شکست و به بیراهه بردن آن توسط باصطلاح روشنفکران غربگرا مانند صد و خرده ای سال پیش ...آرزوی تکرار تاریخ را دارند در صورتیکه نه جمهوری اسلامی ایران آن زمان است و نه غرب بی رقیب انزمان دیگر در آن شرایط است
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 1
    خدا لعنت کند فتنه گران که تمام بدبختی ملت و منطقه ناشی از توهم و قدرت طلبی آنهاست ... تحریم های هدفمند و گرانی از فتنه 88 شروع شد، آنها جای ظالم و مظلوم را عوض میکنند ، مزدوران آمریکایی خودشان را جای امام حسین ع می نشانند واقعا پررویی نجومی
  • آنتی صهیونیزم IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    خاتمی گفته : " بکوشیم تا جمهوری اسلامی را چنین بدانیم و چنین بخواهیم و برای استقرار آن و درمان انحراف هایی که احیانا پدید آمده و می آید و اصلاح امور در جهت خواست تاریخی این ملت بزرگ و نومید و ناکام کردن آنان که عترت، برخورداری و سربلندی ملت ما را نمی خواهند تلاش و مجاهدت فکری و عملی کنیم! " آقای خاتمی دین رو که سکولاریزه کردی برای خودت ، تلاش و مجاهدت فکری و عملی هم ازت نمیخواهیم . این انحرافاتی که در خودت ، داداشت ، دار و دستت ایجاد شده رو درمان کن ! میگی سخته ، نمیشه ابراز برائت کن ، نمیمیری که ! یادته میگفتی فلانی گفته بر علیه خدا میشه تظاهرات کرد ؟؟؟؟ و بعد گفتی من که نگفتم ، فلانی گفته . اما دارن یقه منو میگیرن ؟ یادت میاد اینا رو گفتی ؟؟؟؟ آقای خاتمی تو توان مدیریت بر اعوان و انصارت رو نداری اونوقت به خودت اجازه میدی حاکمیت رو مورد نقد قرار بدی ؟؟؟؟ اون موقعی که جنین رحم اجاره یی ت داشت برای برجام از واقعه ی عاشورا بعنوان درس مذاکره یاد میکرد مرده بودی از فلسفه ی عاشورا صحبت کنی الان داری قرآن سر نیزه میزنی که خودتو پاک و پاکیزه نشون بدی ؟؟؟؟ اتفاقا قدرت از محور خودش خارج نشده ، این شماها هستید که هیچ وقت در مسیر و در راه درست قرار نگرفته اید . تکلیفتان را باید با یاوه گویی میر یزید مشخص کنید .
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    چرا هیچ مرجعی در رابطه با ( باهنر ) در قضیه قرارداد ننگین کرسنت ورود پیدا نکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    این اصلا نمی تواند حرف بزند .
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    بدبخت ملت ایران که یکنفر مثل : باهنر ئخیل در مصلحت آنهاست .
  • محمد قزل IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 1
    یکی از مسببین وضع موجود همین موذی که از باند ع ل.. است
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 1
    اولا شما چرا فرض رو بر امکان حریت و آزادگی اصلاحاتی گذاشتین؟! ثانیا به چه طریقی بهتر از سکوت تعمدیشون به شما بفهمونم که با مفاد بیانیه کاملا موافقن؟!
  • NG ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 1
    خاتمی یک مزور بی شرم و حیاست. بجای اینکه موضع خود را نسبت به موسوی اعلام کند نظام رو زیر سوال برده ‌وبه رهبری من غیرمستقیم تهمت دیکتاتوری و تمرکز قدرت و چه و چه زده. انگار مردم نمی فهمند. خاتمی ام الفساد دوران ماست.
  • سمن نیم من IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 0
    عجب منطق التقاطی او، آزادی و آزادگی را منوط به دینداری نکرد، بلکه دینداری را پاسدار و تقویت کننده آزادگی که جوهر آدمی است دانست. یعنی گروه فاسق دین نداشت اشکال ندارد اما گروه حق اگر دین داشت.... فایده ندارد. خب یکباره بفرما هر تفسیری که دوست دارم به امام معصوم می بندم. خاتمی جان یکم صغرای شما فریده است. کبرای شما چه باشد خدا داند
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 0
    باهنر و حسین مرعشی همیشه باهمند
  • برات خان IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 1
    برائت از موسوی به معنای برائت از ایدئولوژی افساد طلبی است. موسوی نظر بنیادین این جماعت را بیان کرده‌است. برائت راس فتنه از موسوی یعنی این که او از خودش برائت بجوید. باور کنیم که اینها ملت ستیز و کشور ستیز و نظام ستیزند و دیگر روش گلایه مندانه از این جماعت را ادامه ندهیم و با زبان خودشان با آنها برخورد کنیم. اینها اکنون خود مخاطره امنیتی security risk هستند و نیاز به برخورد امنیتی دارند. باید یک باره جمع بشوند‌
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    4 0
    از خاتمی انتظار برا عت نداشته باشین اینها همه لنگه هم هستند باید از قوه قضاعیه انتظار داشت که تاکی اینها خون مردم رو تو شیشه می کنند وبه ریش ملت می خندند
  • روشن IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    تفسیر خاتمی از دین ندارید حداقل آزاده باشید. نشان میدهد ایشان چیزی از موسوی کم ندارد اگر بدتر از او نباشد چون کدام انسان آزاده ای شهدای مدافع حرم نظیر حاج حسین همدانی را در مقابل داعش دست پرورده شیطان بزرگ آمریکا هتک حرمت می‌کند؟! الا لشکریان یزید بن معاویه مدرن امروزی! لعنت الله علیه.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    تکلیف گرفتن پولهای کلان رشوه بابت قرارداد کرسنت چی شدند ؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    پولهای کلان رشوه کرسنت را چکار کرد ؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 0
    به این باهنر بگویید کرسنت خیلی تابلو شده است.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    اینقدر عکس این باهنر را روی سایت تان نگذارید حالمان به هم خورد .
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    چطوریه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    باهنر باز خاطره گویی را شروع کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس