هدایت الله آقایی

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل گفته است: ما باید قدردان شهدایی مثل سردار سلیمانی و شهید همدانی باشیم که توطئه‌ای بسیار بزرگ علیه امنیت کشور را در سوریه خنثی کردند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

زمزمه‌های اولین داوطلب نامزدی در انتخابات ۱۴۰۴

زمزمه‌های اولین داوطلب نامزدی در انتخابات ۱۴۰۴/ "میرحسین موسوی" اینگونه لایق حصر شد!

علی صوفی، فعال چپ و از وزرای دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره اظهارات اخیر محمدرضا عارف مبنی بر اینکه "هیچ‌گاه برای اصلاح‌طلبان فرش قرمز پهن نکردند و نمی‌توان به خاطر محدودیت‌ها کنار کشید"؛ ضمن بیان سابقه محمدرضا عارف در هم نوایی با اصلاح طلبان برای شرکت نکردن در انتخابات های ۹۸ و ۱۴۰۰ گفته است:

"آقای عارف در سال ۹۲ به فرمان آقای خاتمی در دقیقه نود از حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آقای روحانی انصراف داد. آقای عارف در انتخابات ۱۴۰۰ هم حضور پیدا نکردند و حاضر به شرکت در این بازی نشدند. در جبهه اصلاحات وقتی که برنامه کاندیداهای ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار می‌گرفت آقای همتی اصلا شرکت نکرد، آقای مهرعلیزاده ده رای یعنی حداقل آرا مورد نیاز را کسب نکرد و اما آقای عارف با توجه به اینکه بیش از بیست رای آورد اما در مرحله ارائه برنامه وارد نشد و انصراف داد. بنابراین معنای صحبت‌های آقای عارف این بود که من بدون توجه به رای جبهه اصلاحات وارد میدان می‌شوم و منتظر تصمیم دقیقه نودی جریان اصلاحات نخواهم شد. "[۱]

*جدای از تفسیر صوفی بایستی به این نکته اشراف پیدا کرد که عزم عارف برای حرکت در مسیر خلاف اصلاح طلبان و مخالفت ضمنی او با "تحریم انتخابات" یک رفتار مثبت ارزیابی می شود و باید امیدوار ماند که عارف از همراهی با حرکت هسته سخت جریان چپ برای ذبح دموکراسی و تخریب صندوق رأی دست بردارد.

مع الوصف سابقه سیاسی عارف نشان می دهد که او علیرغم حقیقتی که می بیند و علیرغم عقلانیتی که به سمت آن میل دارد اما ممکن است در دقیقه ۹۰ به فرمان دوستان ناباب خود در ستاد اصلاحات عمل کند.

فلذا باید به طرح نامزدی عارف برای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ با تردید نگریست.

پیش از این کسانی از چپ های ستادی از جمله سعید حجاریان و فیض ا... عرب سرخی ابراز کرده اند که انتخابات بعدی نیز از سوی اصلاح طلبان تحریم خواهد شد. [۲]

***

"تحلیل‌های غلط و سطحی" اینگونه جان مردم را می‌آزارد

زمزمه‌های اولین داوطلب نامزدی در انتخابات ۱۴۰۴/ "میرحسین موسوی" اینگونه لایق حصر شد!

هدایت آقایی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون مسائل فرهنگی و بحث گشت ارشاد گفته است: دلیل اصلی به اعتقاد من در موضوع تشدید برخورد با برخی از مسائل این است که اصولگرایان در زمینه‌های دیگر کم آورده‌اند. کسانی که شعار یک دست کردن فضای سیاسی کشور را داشتند و امروز قدرت را در هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و تمام ابزارهای امنیتی و اطلاعاتی را در دست دارند و دیگر بهانه‌ای برای این‌که کم و کسری‌ها را نتوانند بپوشانند، ندارند بنابراین هنگامی که با کمبودها و عدم پاسخگویی در زمینه‌های معیشتی روبه‌رو می‌شوند به یکسری مظاهر روی می‌آورند و افکار عمومی را به آن سمت سوق می‌دهند.

او می افزاید: بعضی فکر می‌کنند اگر رفتاری اینچنینی نداشته باشند عقب می‌افتند و پایگاهی که دارند تضعیف می‌شود.

آقایی اظهار کرد: معتقدم یکی از دلایل اصلی روی آوردن اصولگراها به این رفتارها در برابر مردم پاسخگو نبودن‌شان در خصوص اتفاقات جاری کشور است بنابراین به یک نوع فرافکنی روی می‌آورند. [۳]

*دقت شود که مسئله یکدستی از ابتدا مدعای اصلاح طلبان تحریمی بود نه شعار اصولگرایان!

و گرنه نظام یکدست سیاسی اساسا جز در حکومت دیکتاتوری ممکن نیست و کسی که در جمهوری هایی که دارای تفکیک قوا هستند از گزاره یکدستی سخن بگوید عملا چیزی از سیاست نمی‌فهمد.

در سمت دیگر ماجرا نیز تفاوت رویکرد سران ۳ قوه کشور در مقطع فعلی و حتی برخی انتقادات و مسیرهای مختلف نیز به وضوح نشان میدهد که ادعای یکدستی در کشور یک ادعای باطل است.

مسئله نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نیز یک بحث جداست و لابد آقای آقایی انتظار ندارند که مدیریت نهادهای امنیتی کشور در دست جریانات فتنه گر و کسانی باشد که وفاداری آنها به نظام و انقلاب و حتی به صندوق رأی و جمهور محل تردیدهای جدی است.

مسئله کم آوردن و فرافکنی هم به حدی ضعیف است که ما قضاوت درباره آن را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

صد البته مشکلاتی در بخش اجرائیات و اقتصاد کشور وجود دارد. اما آیا کسی را یارای آن هست که بتواند بوسیله ای منکر این مشکلات شود و یا بخواهد آنطور که آقایی گفته با رفتارهای دیگر؛ حواس مردم را پرت کند؟

پاسخ این سوالات مشخص است و البته جهان سیاست نیز در حدی از پیشرفتگی و عقلانیت قرار دارد که باطل بودن تحلیل های سطحی و فاقد مطالعه امثال آقایی به راحتی در آن مشخص می شود.

***

از جهاد تبیین یک امام جمعه برای معرفی شهیدان سلیمانی و همدانی

"میرحسین موسوی" اینگونه لایق حصر شد!

زمزمه‌های اولین داوطلب نامزدی در انتخابات ۱۴۰۴/ "میرحسین موسوی" اینگونه لایق حصر شد!

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه طی سخنانی گفت: اخیرا رژیم صهیونیستی مدح عظیمی از هوش، فطانت، قاطعیت، درایت، جرات و شجاعت "سیدحسن نصرالله" منتشر کرد و یک صهیونیست بزرگ در این باره نوشت "او در استفاده از فرصت ها فوق العاده است و اشراف بسیار استثنایی بر اوضاع امنیتی و اقتصادی اسرائیل دارد و در تهدیدات خود بسیار جدی است و اسرائیلی‌ها در عالم عرب فقط او را می شناسند و تهدیدات خود را به زبان عبری ترجمه می کند و جنگ روانی عظیمی علیه اسرائیل به راه می‌اندازد. "

وی در ادامه با نقل نوشته های این صهیونیست ادامه داد: "او (نصرالله) به ملت لبنان فهمانده که فقط از امنیت آنها دفاع نمی‌کند بلکه دفاع جانانه از اقتصاد لبنان دارد و اگر اسرائیل در منطقه نفت‌خیز کاریش به نفت برسد و رها کند تا لبنان از آن استفاده کند سید حسن به قهرمان بزرگ ملی لبنان تبدیل می‌شود و اگر به لبنان تحویل ندهد نصرالله جنگ خطرناکی را به اسرائیل تحمیل می‌کند در حالی که اسرائیل تحمل این جنگ را ندارد".

به گزارش ایرنا، خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: نقل این سخنان به خاطر آخرین عبارت این اظهارات است و آن این است که مسئول ارشد اسرائیلی می‌گوید "ما هیچ وقت نمی‌توانیم به ایران حمله کنیم چون در آن صورت حزب الله اسرائیل را به جهنم تبدیل خواهد کرد" و این سخن کاملاً نشان می‌دهد که برای تامین امنیت کشور باید بیرق را در خارج از کشور برپا کرد.

وی ادامه داد: به تعبیر امیرالمومنین (ع) هر کس در داخل خانه خود مورد هجمه قرار گیرد، حتما ذلیل خواهد شد و در این خصوص باید هزاران تحسین به رهبر انقلاب گفت که زمینه امنیت کشور در خارج از کشور شکل می گیرد و ما باید قدردان شهدایی مثل سردار سلیمانی و شهید همدانی باشیم که توطئه‌ای بسیار بزرگ علیه امنیت کشور را در سوریه خنثی کردند. [۴]

*نکات منطقی مورد اشاره آیت الله عاملی در بحث ضرورت دفاع فرامرزی از منافع کشور بایستی در سطح افکار عمومی نیز بیش از این تبیین شود.

اگرچه به لطف الهی، رهبری با درایت و حکیم داریم که بیش و پیش از همه به این الزام استراتژیک آگاه بود و در حالی که عده‌ای با حرکات و حضور ایران در فرا مرزها مخالف می کردند اما رهبری معظم انقلاب بیرق امنیت و منافع را در خارج از مرزها بر زمین کوبید و جانفشانی رجالی همچون شهید سلیمانی، شهید همدانی موجب شد که نه تنها منافع و امنیت ایران حفظ شود بلکه متحدان ایران نیز مورد حمایت قرار گیرند.

اینکه در زمانه فعلی یکی از اضلاع فتنه از فهم این حقیقت عاجز است و با قلم شکسته خود مشغول اباطیل گفتن علیه این همه مجاهدت و خردمندی است البته جای تعجب نیست. چه اینکه جریان جهل و دشمنان عقلانیت در همیشه تاریخ زیسته اند و البته مزاحم مردمان بوده اند.

البته باید همچنان توجه داشت که این خردمندی و دوراندیشی ولی فقیه بود که نه تنها امنیت ایران را از متن کشور تا کیلومترها دورتر از مرز حفظ کرد بلکه فتنه گران اصرار کننده بر فتنه را نیز در تدبیری مثال زدنی به گزینه حصر سپرد تا مردم، اسلام و ایران را از شرّ آنان و وساوس غلط و کثیف آنان حفظ کند.

فلذا لطف الهی شامل حرکت عقلانی انقلاب مردم ایران شد و رایحه امنیت و دور کردن خطر از جان پاک ایران در کوچه های شهرها و قریه های ما پیچید.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1262815

2_mshrgh.ir/1352504

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1262214

4_ https://irna.ir/xjKdWK

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 25
  • علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    33 1
    باسلام عارف مهره سوخته ای است - خیلی بیاره به اندازه همتی باشد.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      27 2
      موسوی مفسد فی الارض با توهین به سرداران شهید ثابت کرد که لایق اعدام است.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      2 1
      چه توهینی کرده؟
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      عارف برای نماینده مجلس در یک شهر هم رای نیاورد
  • GB ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    9 0
    عارف ژن خوب 🥴
  • مصطفی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    17 0
    به آقای عارف بفرمایید دیگه به خودشون زحمت ندن به کل افساد طلب ها هم بگید با سیاست و قدرت ایران خداحفظی کنند چون دیگه اصلا اصلح شناخته نمیشن چه رسه به این که کاندید بشن. حسن روحانی تیر خلاص رو اول به حذب خودش شلیک کرد بعد به اعتماد مردم
  • كريم IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    13 1
    خاتمي و عارف و فلان و بهمان از گروهكهاي سياسي افساد طلب، همه از يك قماشند. همگي خائن به ملت و مملكت ايران عزيزند.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    9 5
    الان دیگه حقش مرگه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    11 2
    معاون دائمی رئیس دزدها
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    11 0
    عارف ۷۱سالشه سال ۱۴۰۴میشه ۷۴سالش خیلی دیگه پیر شده پس تایید نمیشه بعد عارف معاون اول خاتمی بود
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    4 1
    اینها تواشرافیت غرقند فسادظاهری اصلاح طلبهاازریای خائنین اصول گراکمترنیست چون غیرشفافند
  • کلیم IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    2 9
    من کاری ندارم فلانی الان کجاس و چیکا کرده جرمش چی بوده... فقط یکی بگه حکم کدوم دادگاه اونو محکوم به حبس خانگی کرده؟
    • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      3 1
      حکم حکومتی. بفهم نفهم.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      2 0
      حکم مصلحت نظام و ممکلت شما هم برو دوغت رو بنوش داره گرم میشه
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      تو که به اولش کاری نداری،خب به آخرش هم کاری نداشته باش.چکار داری اخه،زندگیتو بکن.
    • محمدایوب IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      گیلیم خودشو ناراحت نکن برو زیر پتو بکش روسرت گنده تر از تو خیلی بودن که حرف زدن پس گرفتن گنده لات اصلاح طلبان تاج زاده الان رفته برای آب خنک
  • نوبر IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    6 0
    عروسک های خیمه شب بازی اصلاح طلبان
  • NL ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    3 9
    بدون حکم و دادگاه......این عدالت علی هست
    • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 1
      حکمش اعدام بود، نظام خیلی در حقش لطف کرد، بایستی همون زمان چوبه دار را برایش محیا می کردند تا الآن از حمارهایی مثل شما سواری نگیرد.
    • میثم IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      آقای میرحسین تو هر کشور دیگه ای بود اعدام میشد ، باید خدارو شکر کنه که هنوز زندس
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      اگه لیاقت داشت داشت همان اولش محاکمه میشد نه حصر . همین الانش هم لیاقت محاکمه ندارد
  • ایرانی DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    9 1
    روح شهید بزرگوار سلیمانی و همدانی شاد
  • !! IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    لاستیک زاپاس پنجر لیبرال اصلاح طلبان !!
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    میر حسین موسوی غلطه. بگید میر یَزید اُموی
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    فعالیت موسوی احتمالا نقشه ای هماهنگ شده است که برود توهین کند و بقیه اصلاحطلبها از این ابراز ناراحتی کنند تا تائید صلاحیت شوند
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    خب چرا محاکمه نکردید اگر جرمی مرتکب شده است؟
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    آقای عارف برو بگیر بخواب مثل اینکه خوابت میاد
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    راستی آقای عارف از ژن خوب چه خبر
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    شبهه یعنی حق و باطل را مخلوط کردن که راصحیح ازغلط تشخیص داده نشود . اصلاح طلبان هشت سال مملکت راویران کردند . یک نفرشان اعتراض نکرد . قوانین اسلامی رازیر پا گذاشتند هیچ کس ککش نگرید . حالا که دولتی آمده درحال گند زدایی شده و هنوز یک سالش تمام نشده باتمام قوا مشغول تخریب آن هستند ویک روز را برای تخریب ازدست نداده اند . هرکاری این دولت شروع میکند به آن حمله می کنند.
  • US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    واویلا .خدا اون روزو نیاره که عارف رییس جمهور بشه.دراینصورت پسرش ادعای خدایی کرده وملت ایرانو مخلوق خودش خواهد خاند..علی برکت الله
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    دکترمحمود احمدی نژاد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    دکترمحموداحمدی نژاد
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    فقط دکترمحمود احمدی نژاد
  • محمد IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    تورو خدا بزارید احمدی نژاد بیاد بدادمون برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس