کد خبر 1407152
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶
رئیس جمهور موقت سریلانکا سوگند یاد کرد

گوتابایا راجاپاکسا رئیس‌ جمهور مستعفی سریلانکا تا ساعاتی دیگر برای اقامت موقت عازم کشور تایلند می شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور مستعفی سریلانکا قراراست امروز پنجشنبه برای اقامت موقت وارد تایلند شود.

منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند که رئیس‌جمهور مستعفی سریلانکا که ماه گذشته در بحبوحه اعتراض‌ های گسترده از کشورش گریخته بود، از سنگاپور به بانکوک، پایتخت تایلند خواهد رفت.

مقامات تایلندی در این باره می گویند که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور مستعفی سریلانکا قصد پناهندگی سیاسی ندارد، اما به طور موقت به کشورشان خواهد رفت.

«پرایوت چان اوچا» نخست‌ وزیر تایلند نیز در این ارتباط گفت: این یک موضوع بشردوستانه است و این یک اقامتگاه موقت است. «راجاپاکسا» در تایلند نمی‌ تواند در هیچ فعالیت سیاسی شرکت کند.

این در حالیست که اواخر تیر ماه سال جاری اعلام شد که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور مستعفی سریلانکا از جزایر مالدیو به سنگاپور پرواز و در آنجا پناهنده می شود.

پیش از این، پرتال خبری آدادرانا (Adaderana) با استناد به بیانیه دفتر نخست وزیری سریلانکا از اعمال مقررات منع رفت و آمد در استان های غربی این کشور که شامل کلمبو نیز می شود، و برقراری وضعیت فوق العاده در سراسر سریلانکا خبر داده بود.

پیشتر، شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده چند ماهه علیه دولت گوتابای راجاپاکسا که در کلمبو برگزار شد، اقامتگاه های رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا را تصرف کردند.

رهبر این کشور ۱۳ ژوئیه استعفای خود را اعلام و سنگاپور را ترک کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس