نائبان امارات و عربستان سعودی در یمن به جان هم افتادند؛ 35 نفر کشته شدند

رسانه‌ها گزارش دادند که در درگیری شبه‌نظامیان وابسته به امارات در جنوب یمن با نیروهای دولت مستعفی (وابسته به عربستان سعودی) 35 نفر کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع خبری، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که نیروهای مورد حمایت امارات عربی متحده و عربستان سعودی در جنوب یمن با یکدیگر درگیر شده‌اند.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابع محلی یمن در این باره خبر داد که نیروهای موسوم به «دفاع شبوه» و «العمالقه» وابسته به «شورای انتقالی جنوب» که هر دو از حمایت امارات عربی متحده برخوردارند، امروز، توانسته‌اند با پشتیبانی پهپادهایی که گفته‌ می‌شود اماراتی بوده‌اند، نیروهای دولت مستعفی را در محور «عتق» واقع در استان شبوه شکست دهند و از شهر خارج کنند.

طبق این گزارش، نیروهای مورد حمایت امارات کاملا بر تعدادی از پایگاه‌های نظامی شهر عتق و اطراف آن پس از عقب‌نشینی نیروهای مستعفی مسلط شده‌اند.

«ابو محمد العولقی» از فرماندهان نیروهای محور عتق به این روزنامه قطری خبر داد که با آنکه نیروهایشان از عتق عقب‌نشینی کرده‌اند؛ اما نبردشان هنوز به پایان نرسیده است.

وی اشاره کرد که پهپادهای اماراتی به کمک شبه‌نظامیان وابسته به ابوظبی آمدند و آن‌ها توانستند از این طریق روند نبرد را به نفع خودشان تغییر دهند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» به نقل از برخی مقامات دولت مستعفی خبر داد که در این درگیری ۳۵ نفر کشته‌ شدند.

دو منبع نظامی نزدیک به نیروهای دولت مستفعی و همچنین دو منبع محلی از ساکنان شهر عتق به العربی الجدید  در این باره گفتند که نیروهای دولت مستعفی، بامداد، توانسته بودند بر بخش‌های گسترده‌ای از شهر مسلط شوند به‌نحوی که متحدان امارات تنها در یک خیابان و اطراف شهر حضور داشتند؛ اما با مداخله ناگهانی پهپادها روند درگیری تغییر کرد.

این منابع اشاره کردند که پهپادها «تبه الارسال»، پایگاه «النجده»، بیمارستان «الهیئه»، پایگاه «اللواء ۲۱ میکا»، ایست‌های بازرسی «نوخان» و «المصینعه»، موضع «الکدس»، دژبانی، فرماندهی محور عتق و فرودگاه را در عتق هدف حمله قرار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس