.

شیوخ اماراتی با مشاهده عزم راسخ ارتش و نیروهای مردمی یمن در انجام حملات انتقامی به مناطق حساس این کشور، دستور توقف عملیات مزدوران خود در استان شبوه و عقب نشینی نیروهای عمالقه را صادر کردند.

سرویس جهان مشرق - روز گذشته انتشار خبر عقب نشینی ۵ تیپ از نیروهای موسوم به "العمالقه" از محورهای درگیری در شمال غرب استان شبوه و جنوب مارب بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای داشت.

پس از گذشت یک ماه از ورود نیروهای العمالقه به نبردهای سنگین استان‌های شبوه و مارب، این نیروها دیروز ۸ بهمن ماه، طی بیانیه‌ای پایان عملیات نظامی در غرب استان شبوه و جنوب استان مارب را اعلام کردند.

براساس گزارش رسانه‌های تابع ائتلاف سعودی، فرماندهی نیروهای العمالقه طی فرمانی پنج تیپ از مسلحین خود را از جبهات جنوب مارب فراخوانده و به شهر عتق منتقل کرده‌اند. لازم به ذکر است که رهبران شورای انتقالی جنوب مشارکت خود در عملیات ائتلاف سعودی را تا بازپس‌گیری مدیریت‌های استان شبوه از انصارالله اعلام کرده بودند. اما این مشارکت در مدیریت حریب واقع در جنوب استان مارب نیز ادامه یافت و در نهایت دیروز پایان آن اعلام شد.

دشمن زبان موشک‌ها را بهتر می‌فهمد/ وحشت شیخ نشینان اماراتی از ادامه حملات به ابوظبی و دبی/ صدور دستور عقب نشینی مزدوران اماراتی از جبهه مارب +نقشه و تصاویر

چرا امارات وارد درگیری جبهه مارب شد؟

فرماندهان سعودی از ابتدای پاییز امسال و پس از مشاهده عزم جدی انصارالله یمن برای آزادسازی شهر مارب به خوبی متوجه شده بودند که به تنهایی قادر به دفاع در برابر رقیب نبوده و بایستی در ازای اعطای امتیازاتی به طرف اماراتی، از آنها برای تقویت مواضع خود در مرکز و شمال یمن کمک بگیرند.

در سوی مقابل، ابوظبی با مشاهده استیصال ریاض در مسئله دفاع از شهر مارب، تلاش کرد تا بزرگترین امتیاز ممکن را برای نیروهای تحت امر خود در جنوب یمن یعنی "مجلس انتقالی جنوبی" کسب کند. اماراتی‌ها ابتدا تصمیم به توافق با انصارالله و عقب نشینی از جبهه جنوب استان الحدیده گرفتند و مناطقی که از سال ۲۰۱۸ تا کنون تحت اشغال نیروهای العمالقه و طارق صالح قرار داشت را تخلیه کردند.

دشمن زبان موشک‌ها را بهتر می‌فهمد/ وحشت شیخ نشینان اماراتی از ادامه حملات به ابوظبی و دبی/ صدور دستور عقب نشینی مزدوران اماراتی از جبهه مارب +نقشه و تصاویر
رنگ آبی: مناطق تخلیه شده توسط ائتلاف در جنوب الحدیده در پاییز امسال

در آن زمان کارشناسان به این تحولات با دیده تعجب نگاه کرده و دلیل اصلی آن را متوجه نمی‌شدند؛ اما کمی بعد مشخص شد که این موضوع به منظور انتقال نیرو به استان شبوه پس از واگذاری مدیریت سیاسی آن توسط عربستان به استاندار تعیین شده توسط امارات بود.

سالها نیروهای وابسته به منصور هادی و مجلس انتقالی جنوبی در استان شبوه بر سر کنترل این منطقه اختلاف و حتی درگیری های سنگین نظامی داشتند، تا اینکه شرایط اسفناک ائتلاف سعودی در دروازه‌های شهر مارب موجب شد تا سعودی‌ها در ازای مداخله نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب مارب حاضر به واگذاری استان شبوه به امارات شوند.

عملیات نیروهای عمالقه تقریبا از یک ماه قبل آغاز شده و با توجه به اینکه عمده نیروهای انصارالله در جبهه جنوب مارب بودند، شهرستان‌های عسیلان، بیحان، عین و حریب در این مدت سقوط کرده و انصارالله به جای دفاع از این مناطق، بر استراتژی حفظ جبهه جنوب مارب و ادامه عملیات به سوی مرکز این استان تمرکز کرد.

دشمن زبان موشک‌ها را بهتر می‌فهمد/ وحشت شیخ نشینان اماراتی از ادامه حملات به ابوظبی و دبی/ صدور دستور عقب نشینی مزدوران اماراتی از جبهه مارب +نقشه و تصاویر

اما این مسئله به این معنی نبود که رهبران یمنی در برابر تجاوزات جناح اماراتی سکوت کرده و قصدی برای پاسخ نداشته باشند.

به دستور فرماندهی ارتش یمن، یگان پهپادی و موشکی این کشور با رصد دقیق موقعیت تجمع نیروهای العمالقه در کلیه مناطقی که رزمندگان یمنی از آنها عقب نشینی کرده بودند ضربات سنگین و پرتلفاتی بر آنها وارد کردند. اگرچه آمار دقیقی در دست نیست اما تنها در همین نبرد یک ماهه اخیر در شمال غرب استان شبوه و جنوب مارب هزاران نفر از مزدوران عمالقه در حملات موشکی و پهپادی انصارالله و یا در درگیری نزدیک در میدان نبرد کشته و زخمی شدند.

همچنین مسئله دخالت امارات در این منطقه نیازمند پاسخ مستقیم و علیه خاک اصلی این کشور نیز بود؛ لذا در دو مورد یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن حملات گسترده‌ای را علیه شهر ابوظبی اجرا کرد.

دشمن زبان موشک‌ها را بهتر می‌فهمد/ وحشت شیخ نشینان اماراتی از ادامه حملات به ابوظبی و دبی/ صدور دستور عقب نشینی مزدوران اماراتی از جبهه مارب +نقشه و تصاویر
آثار حمله پهپادی به پالایشگاه ابوظبی

حمله پهپادی موفق به پالایشگاه ابوظبی و همچنین شلیک چند تیر موشک بالستیک ذوالفقار به سوی شهر ابوظبی و پایگاه نظامی الظفره که محل استقرار نظامیان امریکایی است موجب وحشت شدید رهبران اماراتی شد. بر اساس اخبار غیر رسمی رهبران سایر شیخ نشین های امارات به ویژه محمد بن راشد حاکم دبی ضمن اعتراض شدید به خاندان بن زاید در ابوظبی، خواستار توقف جنگ افروزی در خاک یمن و جلوگیری از ادامه حملات موشکی به این کشور شده‌اند.


مقابله پدافند هوایی امارات با موشک‌های بالستیک شلیک شده از خاک یمن

حاکمان اماراتی به خوبی می‌دانند که این کشور مساحت و عمق استراتژیک محدودی داشته و هرگز تحمل ضربات موشکی سنگین و پیاپی مشابه سالهای اخیر به خاک عربستان سعودی را نداشته و ب محض اینکه سرمایه گذاران بزرگ خارجی در مورد امنیت سرمایه گذاری در خاک این کشور دچار تردید شوند، کمر اقتصاد آنها شکسته شده و متحمل خسارات جبران ناپذیر خواهند شد. مسئله‌ای که در بیانیه‌های رهبران یمنی و سخنگوی نیروهای مسلح این کشور "یحیی سریع" نیز بارها تکرار شد و به شرکت‌های خارجی توصیه شده از سرمایه گذاری در خاک امارات که فاقد امنیت لازم است خودداری کنند!

دشمن زبان موشک‌ها را بهتر می‌فهمد/ وحشت شیخ نشینان اماراتی از ادامه حملات به ابوظبی و دبی/ صدور دستور عقب نشینی مزدوران اماراتی از جبهه مارب +نقشه و تصاویر

لذا شیوخ اماراتی با مشاهده عزم راسخ ارتش و نیروهای مردمی یمن در انجام حملات انتقامی به مناطق حساس این کشور، دستور توقف عملیات مزدوران خود در استان شبوه و عقب نشینی نیروهای العمالقه از این منطقه را صادر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • فراجناحی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    33 2
    اماراتی ها هر چند عقب نشینی کردند اما با قتل عام و غارتگری که انجام داده اند مستحق موشک باران هستند اگر موشکی باشد!!
  • خلیج پارس iran IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    45 2
    درود و خدا قوت بر شیرمردان جبهه مقاومت یمن ، انصارالله یمن تنها زبانی که شیوخ عرب ( دست نشاندگان یهود ) در منطقه به خوبی درک می‌کنند می‌فهمند همین زبان زور .. ایران باید انصارالله یمن رو بیش از گذشته تجهیز کند تا سیلی و پس گردنی های دردناک تر و محکم تری به شیوخ مرتجع عرب دست نشاندگان یهود بزنند ..
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    89 62
    فعلا که موشک های آنها می خورد وسط اقتصاد ایران.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      26 45
      و همینطور وسط مغز غربگداها و عمله های استکبار
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      4 0
      موشک ها وسط دل غرب زده تو می خورد نه اقتصاد ایران
  • ایران iran IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    29 2
    سازمان ملل ، حقوق ح بشر ، همه و همه فقط دروغ و ابزاری هستند در جهت منافع غرب حکام غربی ، قانون جنگل در جهان حکمفرماست به حکم قانون جنگل باید قوی و قدرتمند بود و پاسخ بمب و موشک رو با بمب و موشک داد ، تنها زبانی که شیخ نشین های کوچک عربی منطقه می‌فهمند همین هست ، احسنت و آفرین بر انصارلله یمن
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    30 1
    درود برشرف رزمندگان یمنی. درود بر حاج قاسم ودرود بر حاج حسن مقدم روحشان شاد لعنت بر پدر معنوی استهاله طلبان مغروق استخر فرح که می‌گفت زمان موشک گذشته زمان گفتگو است. خداوند قادر حافظ رهبر فهیم وحکیمان امام خامنه ای باشد که یارویاور مظلومان وجیهه مقاومت می باشد لعنت خدا بر غربگدایان ونوکران کدخدا که درزمان دولت آنها به دستور کری بی دین کشتی حامل کمک به مردم مظلوم یمن را از نیمه راه برگرداند خدایا آه مظلومان یمن را دامن گیر این نوکران آمریکای جنایت کار گردان
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    24 3
    موشک ذلفغار تومار امارات را درهم پیچی
  • ماحسون IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    24 1
    ایول عالی خدا یارتان،ماشاهٔ الله انصارلله وایران،تعجب کردم که چرا امارات به غلط کردن نمیوفته، دم سربازان امام حسین گرم، مشرق به کیفم آوردی لذت بردم
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    40 1
    خداوند لعنت کند شیخ مغروق را که میگفت دور دورموشک نیست دوره گفتگو است وامضای کری تضمین است
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      27 0
      البته آن شیخ مغروق نبود. با سکته به سرای باقی رفت. ولی کاش بود و مشاهده میکرد که زبان دنیا اتفاقا موشک است و بس.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    15 0
    اساتید زبان و "زبان بلد" فقط انصارالله یمن. زبان دنیا همین است. ترجمه درست و صحیح از سخنان مقام معظم رهبری که میفرمایند "یکی بزنید ده تا میخورید" یا "زمان بزن در رو تمام شده است"
  • مجتبی از زنجان IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 1
    اگر ایران مشکلات نداشت به راحتی ایران قهرمان جام جهانی میشد هم تراز برزیل-آرژانتین-اسپانیا-فرانسه این کشورها هم مشکلات دارند اما الان میگن سید1 2 3 4مشکلات فقط مشکلات عذاب میاره
  • جواد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    10 0
    ای جااااان درودبه مردان شجاع یمن ک چنان توسری پوزی زدن به وهابیون ک حالا حالاهاباتکبر زیادومغرور از دوتااسلحه ی اربابشون نشن دوتااسلحه اسراییلی گیرشون اومده فکرکردن اینبار یمن شکست میخوره غافل ازاین که شیرمردان یمنی عزمشون جزمه برای نابودی ا‌شغالگران ال کفتاروهابی
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 0
    فقط دوتا مشکل منطقه که(گاوهای شیرده وهابی عربستان واشغالگران اسرائیل هست که اگر عربستان واسراییل بدست مردم واقعی خودشان اداره شوند)
  • mojtaba SE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 1
    امارات تا همین امروز هم خیلی پررو و زیادی غلط کرده که بعنوان نیروی نیابتی امریکا وارد جنگ شده و جنایت کرده..مشرق چه معامله ای؟چه چرندی؟امارات داره جنایت میکنه با حضورش تو یمن!؟7 ساله؟ , ما باید بزنیم تمام پایگاههای نفتی امارات و عربستان رو نابود کنیم تا مردم یمن از دست این جانیتکارها نجات پیدا کنند.مشرق جون روضه نخون انصارالله متحد و مردمان باغیرت و با ارزش ما فعلا شرایط حمله و موشک با برد 1400 کیلومتری که سر جنگی 250 کیلو داشته باشه .نداره.وظیفه ماست ( در نیم ساعت حمله راکتی ما تمام میلیاردها دلار پایگاههای نفتی امریکائی ها به هوا میره و ورشکست کامل میشن) که جنگ رو تمام کنیم چون منطقه ماست.پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر.
  • علـی6257 IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 0
    هزارتا از این مستندات ارائه بشـه عاشقان آمریکا و اصلاح‌طلبان عمرا بفهمند!
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    6 0
    انصارالله نوک موشکت درد نکنه ، کاشکی برج خلیفه رو میزدید
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    عقب نشینی تاکتیکیست ،مثل مرحله اول ،غفلت موجب پشیمانیست.
  • AU ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    3 0
    تاکتیک امارات: حمله، خونریزی، تهدید شدن، به غلط کردن افتادن، وعده ی عقب نشینی دادن، مطمئن شدن از وضعیت سفید، ادامه دادن حمله، بازگشت به خانه ی اول و تکرار همه ی موارد فوق. تاکتیک محور مقاومت: فریب خوردن و افتخار به مظلومیت.
  • US ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    شعار پیروزی خون بر شمشیر چه می شود ؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      محقق میشود به فضل الهی
  • سید محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    باید این حکومت خر نشین عرب جاهل وهابی را تمام کرد دست یمنی ها درد نکنه یه 100 تا موشک روانه دبی کنند دیگه غلط کنند به یمن نگاه چپ کنند بعدش نوبت سگ وهابی بزرگ سعودی است که گوشمالی اساسی باید ببینه
  • ش. AE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    در اخبار اعلام شد امارات و عربستان با حمله تلافی جویانه به یمن جواب موشک ابوظبی را دادن آیا ۷۵ کشته غیر نظامی حمله تلافی جویانه است باید به اعزای هر فرد غیر نظامی اهدافی از امارات را موشک باران کند تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاوهای شیرده و غرب پیروزی از آن مقاومت است
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    تا جای که می شود نباید به اقتصاد امارات اسیب زد فقط تا حد هشدار باشد چرا که امارات اول کشوری اسلامی است دوم روابط خوبی با غرب دارد و از طرفی ایران کاملا بر این کشور مسلط است بهتر از این ظرفیت امارات از منظر حسن همکاری استفاده کنید
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    ایران بدون شک رهبر اصلی بلامنازع منطقه است .این استعداد ذاتی ایران است که مادر منطقه در زمینه های اقتصادی سیاسی و تجاری باشد اما نقش اصلی ما چیست ؟ می توانیم توازن سیاسی اقتصادی لازم را در منطقه ایجاد کنیم ؟می توانیم سیاست خارجی متعادل در منطقه داشته باشیم و منطقه را از تنش خارج کنیم و بسمت پیشرفت آرامش و رفاه هدایت کنیم ؟می توانیم عضوی متشخص از جامعه جهانی باشیم ؟ می توانیم همدلی را در منطقه ایجاد کنیم یا غرق درتفکرات خودمان هستیم بدون اینکه درکی از همسایگانمان و مشکلاتشان داشته باشیم .و همین طور مردم خودمان .آیا خیلی از مساعل را درک کرده ایم؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    برای کاروان ماشین حامی تروریستها،نوعی کلاهک انفجاری طراحی بشه که به صورت خطی انفجارش باشه یعنی انفجارهای پی درپی بالای سردونه دونه ماشین هاودرطول حرکت کاروان ماشینهاانفجارزمان بندی شده داشته باشه باحداکثرتلفات ومرگباربودن ،انفجارشعاعی برای ستونهای ماشین درحال حرکت جالب نیست
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    چرا رزمندگان انصارالله از موشک باران شهرها ومراکز صنعتی و نظامی امارات فقط برای عقب نشینی مزدوران این کشور از استان شبوه و جنوب مارب استفاده می کند باید از این تاکتیک برای عقب نشینی امارات از کل یمن استفاده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس