گوردون براون: مردم انگلیس امسال با سرما و گرسنگی روبرو خواهند شد

نخست‌وزیر پیشین انگلیس گفت: اگر دولت کشورش دست به اقدام نزند مردم امسال از در سرما و گرسنگی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «گوردون براون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس روز دوشنبه درباره عواقب جنگ اوکراین برای مردم کشورش هشدار داد.

براون  گفت با هشدار درباره رسیدن فقر در انگلیس به سطحی تاریخی گفت: «شکی نیست که اگر اکنون دست به اقدام نزنیم، ماه اکتبر (مهر) مردم بدون غذا و در گرسنگی و سرما خواهند بود».

نخست‌وزیر پیشین انگلیس از حزب کارگر افزود: «اگر خیریه‌ها  سازمان‌ها دست به اقدام فوری بزنند. معتقدم زمان آن رسیده که دولت کاری انجام دهد. خلاء در مرکز قدرت واقعاً باید پایان یابد».

این سیاست‌مدار سابق انگلیسی افزود، در حال حاضر در شهر زادگاه خود شاهد سطحی از فقر است که هرگز گمان نمی‌کرد دوباره تکرار شود.

از زمان شروع جنگ در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کرده‌اند. مسکو به این کشورها هشدار داده عواقب این تحریم‌ها دامن خود آن‌ها را خواهد گرفت.

در انگلیس چهارشنبه هفته گذشته حدود چهل هزار کارگر حمل‌ونقل ریلی انگلیس در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی چند دهه اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند. دبیر کل اتحادیه ملی حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس گفت، با توجه به اینکه دستمزدها با سرعت تورم این کشور هم‌خوانی ندارد، اجرای این اعتصاب ضرورت پیدا کرده است.

«کلاوس مولر» از مقام‌های بخش انرژی آلمان چند روز پیش هشدار داد این کشور بدون گاز روسیه در زمستان دوام نخواهد آورد. وی در ادامه سخنانش گفت: «در حالی که مخازن گاز آلمان تقریبا ۶۵ درصد پر شده و وضعیت در مقایسه با هفته‌های گذشته بهتر است اما هنوز این ذخایر برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه ناکافی است».

از سوی دیگر  بر اساس آمار منتشر شده، آمریکا برای دومین دوره پیاپی سه ماهه کوچک شدن اقتصاد و رکود را تجربه می‌کند. به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، آمریکا در بازه زمانی آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) برای دومین بار پیاپی، کوچک شدن ۰.۹ درصدی اقتصاد را تجربه کرده است.

در حال حاضر علاوه بر آمریکا، شمار زیادی از کشورهای اروپایی نیز در پی تحریم‌های گسترده علیه روسیه با افزایش بهای انرژی و مواد خوراکی مواجه شده‌اند. مسکو بارها اعلام کرده اثرات تحریم‌های سنگین کشورهای غربی به خود آن‌ها باز خواهد گشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 0
    گهی زین به پشت و گهی پشت به زین. اینهمه کشورهای غربی ما رو تحریم کردن، اصلا فکرشو نمیکردن یه روزی برای گرم شدن و نان محتاج بشن. دست بالا دست زیاده. و البته دست خدا همیشه بالاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس