کد خبر 1409862
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
ادامه اعتصابات فلج‌کننده در انگلیس

با ادامه اعتصابات کارگری در انگلیس، هزاران کارمند بخش راه‌آهن و حمل و نقل این کشور اعتصاباتی فلج کننده را رقم زدند.

به گزارش مشرق، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران کارمند حوزه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی انگلیس با اجراای دور جدیدی از اعتصابات در این کشور، باعث فلج شدن خدمات بخش راه‌آهن در سراسر انگلیس شدند.

این دور از اعتصابات به دنبال تشدید اختلافات بین نمایندگان صنفی با مقامات مسئول در انگلیس بر سر رسیدگی به مطالبات کارمندان از جمله در ارتباط با افزایش حقوق و شرایط کاری و بدتر شدن بحران هزینه‌های معیشتی به اجرا در آمد.

در نتیجه این اعتصاب کارمندان عضو اتحادیه‌های صنفی بخش راه‌آهن انگلیس تنها یک قطار از هر پنج قطار در این کشور فعال بود. این کارمندان در ماه‌های اخیر چندین دور اعتصاب را در اعتراض به برآورده نشدن مطالباتشان در زمینه دستمزد و شرایط کاری در انگلیس به اجرا در آورده‌اند. اعتصابات که از روز پنجشنبه شدت گرفت، روز جمعه نیز ادامه داشت و برای روز شنبه نیز این اعتصابات ادامه پیدا خواهد کرد. طبق پیش بینی، اعتصابات بار دیگر باعث اخلال در سفرهای با قطار در سراسر انگلیس خواهد شد.

میک لینچ، رئیس اتحادیه صنفی «حمل‌ونقل خودرویی،دریایی و راه‌آهن» انگلیس بیان داشت که کارمندان بخش راه‌آهن انگلیس مانند بسیاری از کارمندان بخش دولتی در این کشور برای وفق دادن زندگی خود با افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در تلاش هستند.

پس از آنکه آمارهای رسمی انگلیس نشان داد که نرخ تورم در این کشور در روز چهارشنبه به بالاترین میزان ۴۰ سال اخیر معادل ۱۰.۱ درصد در جولای و بالاتر از پیش‌بینی ۹.۸ درصدی تحلیلگران رسیده است، میک لینچ با اشاره به احتمال فراگیرتر شدن هر چه بیشتر اعتصابات درباره آنچه که تاثیرات «موج اقدام برای همبستگی» بر بخش‌های مختلف در انگلیس هشدار داد.

اتحادیه های کارگری بخشهای پست، بنادر و هوانوردی انگلیس نیز برنامه‌های اعتصابات خود را در ضمن آسیب وارد شدن به حقوق‌ها در بحران فعلی هزینه های معیشتی در انگلیس اعلام کرده‌اند. در اسکاتلند، کارگران بخش جمع‌آوری زباله و کارگران بازیافت در شهر ادینبورگ، پایتخت این کشور، اعتصاب ۱۱ روزه خود را از امروز پنجشنبه آغاز کردند و اعتراض کردن که پیشنهاد ارائه شده از سوی مقامات برای افزایش ۳.۵ درصدی حقوقشان برای مدیریت صورت‌حساب‌های معیشتی آنها کافی نیست.

لینچ روز پنجشنبه در محل یک ایستگاه قطار در شهر لندن گفت: «مردم در این کشور از دستمزدهای کم به ستوه آمده اند. میلیون ها نفر از مردم چندین دهه است یک توافق حقوقی مناسب نداشته‌اند. بنابراین کارکنان دولتی بخش‌های مراقبت‌های سلامت، آموزش، حمل‌ونقل و همه انواع بخش‌ها در معرض کاهش دستمزد و تورم افسارگسیخته قرار گرفته‌اند.

او دولت محافظه کار انگلیس را از بابت اتخاذ یک برنامه بر ضد اتحادیه‌ها و به موجب آن طولانی ساختن اختلافات کارگری در این کشور مقصر دانست و گفت که کارگران بخش راه آهن انگلیس به اعتصابات خود تا زمانی که با شرکت های راه  آهن که در مالکیت خصوصی اما به شدت تحت تاثیر قوانین دولتی هستند، به توافق برسند.

لینچ گفت که مقامات انگلیس از وجوه مالیات دهندگان برای نجات شرکت‌ها استفاده کرده‌اند تا درآمد آنها به سبب اعتصاب‌ها از دست نرود و در نتیجه این وضع مدیران انگیزه‌ای برای مذاکره ندارند.

چندی پیش لیز تراس وزیر خارجه دولت انگلیس در راستای رقابت برای تصدی رهبری حزب محافظه کار و جانشینی بوریس جانسون در نخست وزیری وعده داد که در صورت پیروز شدنش در این رقابت دیگر اجازه نخواهد داد «اقدام جنگ طلبانه» اتحادیه های تجاری باعث «فلج شدن» اقتصاد انگلیس شود.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن، میک لینچ پیشتر در یک مصاحبه دیگر نیز به این تهدید لیز تراس واکنش نشان و هشدار داد اگر قوانینی در آینده بر ضد اتحادیه های صنفی این کشور تصویب شوند، اجرای «یک برخورد کارگری هماهنگ و همزمان» ضرورت پیدا می‌کند.

او بیان داشت، «یک چنین وضعیت خطرناکی» در بردارنده ریسک به عقب برگردان انگلیس به «دوران ویکتوریا» است.

لینچ به یک روزنامه انگلیسی گفت: او (لیز تراس) مجموعه اقداماتی را در نظر دارد پیاده کند که سبب خواهند شد عملا اتحادیه های تجاری موثر دیگر وجود نداشته باشند و ما فکر می کنیم این کار عملا باعث غیرقانونی شدن اقدامات صنفی دسته جمعی شود.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم این به مثابه چرخشی به سمت راست افرطی به نمایندگی از محافظه کاران بوده و آنها دارند به نفع حامیان مرتجع آنها عمل می کنند. من فکر می کنم در آن صورت شاهد یک پاسخ عظیم از جانب جنبش اتحادیه های تجاری خواهیم بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    خدا وکیلی راست بگید .اگه تو ایران این اتفاق بیفته واکنش شما چی هست؟ متاسفانه تو ایران مردم جرئت انجام این کار رو ندارند .از ترس اخراج و یا دستگیر شدن به جرم های مسخره .البته اونجا هم اوضاع خیلی بهتر از ایران نیست .
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      واکنش مسخرهٔ تو به این اتفاق در عن گلیس که خود گویای غربگدایی و سرسپردگی تو هست، به ما کاری نداشته باش!!!!
  • ساسان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    چطوریه این خبرها رو هیچکدام از رسانه های غربگرا نمیدن. واقعا که اینها غربگرا نیستن بلکه ستون پنجم غرب و ناتو هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس