کد خبر 1403843
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
صف‌های طولانی بانک‌های غذا در آمریکا به دنبال تورم

به دنبال افزایش بی سابقه نرخ تورم، بانک های غذا در سراسر آمریکا به علت افزایش تقاضا برای غذارسانی به آمریکایی های نیازمند با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، به دنبال افزایش بی سابقه نرخ تورم، بانک‌های غذا در سراسر آمریکا به علت افزایش تقاضا برای غذارسانی به آمریکایی‌های نیازمند با مشکل مواجه شده‌اند.

کایل وید، مدیر بانک غذای آتلانتا به این شبکه خبری گفت: « این یک طوفان کامل از تقاضای بالا، هزینه های بالا، حمایت کمتر دولتی است. بانک های غذا و انبارهای مواد غذایی حقیقتا تحت فشار زیادی هستند.»

وی گفت: تقاضا در بانک غذا در سال گذشته زمانی که محدودیت های کرونای برداشته شد و مردم به سر کارهای خود بازگشتند، کاهش یافته بود اما در چند ماه گذشته دوباره افزایش یافته است.

وی افزود: «ما افرادی را می بینیم که برای نخستین بار در زندگی خود به انبارهای غذا مراجعه می کنند.  تورم بالا فشار زیادی به آنها وارد کرده است. اینها افرادی هستند که به جای اینکه خودشان در صف باشند، در آن سوی خط بودند و به توزیع غذا به افراد نیازمند کمک می کردند.»

گزارش های اخیر رسانه ها حاکی از آن است که آتلانتا در مواجهه با افزایش تقاضا برای غذای رایگان تنها نیست. بانک غذای بویز، در ایالت آیداهو گزارش داده است درحال حاضر به ۴۲۰۰ نفر در هر ماه خدمات ارائه می دهد، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۰۰ نفر بود.

 بانک غذای آلن‌ تاون در ایالت پنسیلوانیا نیز اعلام کرد، از ماه اکتبر، تعداد خانواده هایی که در هر ماه به آنها خدمت‌ رسانی می شد، ۳ ‌برابر شده‌ است و این درحالی است که از هر ۱۸۰۰ خانواده که در ماه جولای غذا دریافت کرده اند، ۳۰۰ خانواده برای اولین به بانک غذا مراجعه می کرده اند.

آلامدا فودبانک در کالیفرنیا اخیرا اعلام کرد که در ماه گذشته به بیش از ۱۴۰۰ خانواده در روز خدمات ارائه می دهد، در حالی که در ژانویه امسال، تنها ۸۹۰ خانوار روزانه به خدمات آن نیاز داشتند.

خبرگزارش آسوشیدترپرس اوایل ماه گذشته گزارش داد، صدها خانواده در صف نان بیرون از بانک غذای سنت مری در فینیکس، ایالت آریزونا ایستاده اند. این بانک غذا در آن زمان اعلام کرده بود که مرکز توزیع آن در یک هفته به ۴ هزار و ۲۷۱ خانواده خدمت رسانی کرده که ۷۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته وید، افزایش تقاضا برای خدمات بانک غذایی نتیجه مستقیم افزایش تورم است که به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت کار آمریکا، قیمت مواد غذایی ۱۰.۴ درصد افزایش یافته است و این خود فشار مضاعفی بر بانک های غذا وارد می کند. قیمت همان میزان مواد غذایی که بانک های غذا برای توزیع در سراسر آمریکا پیش از همه گیری کرونا می خریدند، اکنون ۴۰ درصد بیش از دو سال گذشته است.

وی به فاکس نیوز گفت: «ما تنها به  وارد کردن همان اندازه مواد غذایی به سیستم خود، بیشتر هزینه می کنیم؛ ما شاهد هزینه های سوخت بیشتر برای کامیون هایمان، هزینه های بالاتر برای کارکنان مان هستیم. ما با همان فشار دستمزدی که سایر مشاغل تحمل می کنند، مواجه هستیم.»

وی تاکید کرد، سیستم بانک غذا به منظور حمایت از تعداد رو به رشد آمریکایی هایی که با ناامنی غذایی مواجه هستند، به کمک دولت نیاز مبرمی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    طرح کمک به بی بضاعتان آمریکا که چند سال پیش راه انداختید رو اجرا کنید..جون اونها 9 درصد تورم دارند و نیازمند هستند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس