گوترش باید از آمریکا به عنوان عامل جنایت هیروشیما نام می برد

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل می گوید جهان نباید فراموش کند که آمریکا جنایت فجیع هیروشیما را مرتکب شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از تاس، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل سخنرانی دبیر کل این نهاد درباره بمباران هیروشیما بدون اشاره به نام آمریکا را زیر سوال برد.

«دیمیتری پولیانسکی» در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر آورد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد باید در سخنرانی روز شنبه خود در مراسم یادبود صلح هیروشیما به این موضوع که ایالات متحده این حمله را انجام داده است، اشاره می کرد.

دیپلمات ارشد روسیه در ادامه پیام خود متذکر شد: دبیرکل محترم، جهان نیز هرگز نباید فراموش کند که ایالات متحده این جنایت را مرتکب شده است و تنها کشوری است که از بمب اتمی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.

گوترش در جریان مراسم یادبود جنایت هیروشیما گفت: ده‌ها هزار نفر در این شهر در یک چشم به هم زدن کشته و زنان، کودکان و مردان در آتشی جهنمی سوزانده شدند.

آمریکا در ششم آگوست ۱۹۵۴ شهر هیروشیمای ژاپن را با بمب‌های اتمی بمباران کرد. در این حمله حدود ۱۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و شمار زیادی نیز تحت تأثیر تشعشع مواد رادیواکتیو، به انواع سرطان‌ها و امراض لاعلاج مبتلا شدند. ارتش آمریکا سه روز پس از بمباران هیروشیما، شهر بندری ناگازاکی را نیز هدف حمله اتمی قرار داد و حدود ۷۴ هزار نفر دیگر از مردم ژاپن را به قتل رساند. آمریکا تنها کشوری است که تاکنون از سلاح اتمی استفاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    انشاالله لال از دنیا برود این مزدور
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      1 1
      الهی هرچه گاوچرون آدمکش و صهیونیست و غربگدا هست کر و کور و لال از دنیا بره، الهی آمین!!!!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 1
    رسانه های امپراطوری دروغ غرب، هولوکاست دروغ را تبلیغ میکنن و واقعیت هیروشیما را حذف. این گوترش هم اگه آدم حقیقت گویی بود که الان اونجا نبود.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 1
      یعنی الان تو کشور ما همه راست میگن که اون دروغ میگه
  • DE ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    اگر بنا بود «آن تو نیو گو تُرش» دبیر علیل سازمان چندتا و نصفی کشورمختلط در سخنرانی روز شنبه خود در مراسم یادبود صلح هیروشیما به این موضوع که رژیم سفاک و تروریستی یانکیگا این حمله را انجام داده است، اشاره می کرد که کلا از اول نمیگذاشتنش دبیر ذلیل که.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس