کد خبر 1405650
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
شکایت از ماجدی به کمیته اخلاق/ طالقانی: کلیددار نیستم و هیات فوتبال تا بعد از عاشورا تعطیل است

رئیس معزول هیات فوتبال خوزستان گفت: از میرشاد ماجدی به دلیل اقدام غیرقانونی‌اش به کمیته اخلاق شکایت کردم.

به گزارش مشرق، عبدالکاظم طالقانی در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه وی هیات فوتبال خوزستان را پس از عزل خود تعطیل کرده و کلیدهای دفتر این هیات را تحویل نمی‌دهد، اظهار داشت: اصلا چنین موضوعی درست نیست. قبل از اینکه حکم عزل من صادر شود، به دلیل تعطیلات آخر هفته، تاسوعا و عاشورای حسینی، هیات فوتبال را تعطیل کردیم و پس از این زمان کارمندان از مرخصی بازمی‌گردند و کارشان را شروع می‌کنند. این اتفاق هیچ ربطی به موضوعی که برای من پیش آمده ندارد. کلیددار هم نیستم که بخواهم درها را قفل کنم و کلیدها را با خودم ببرم.‌ کلیدها دست خود پرسنل هیات فوتبال است و پس از پایان مرخصی درها را باز می‌کنند و وارد هیات می‌شوند.‌

وی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری‌های خود نسبت به حکم عزلش عنوان کرد: از طریق قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنم و کار را تا حصول نتیجه ادامه خواهم داد. از میرشاد ماجدی هم به دلیل حکم  غیرقانونی که برای من صادر کرد، به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کردم.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی با آخرین امضا کننده قرارداد ویلموتس

رئیس معزول هیات فوتبال خوزستان تصریح کرد: طبق بند 9 ماده 24 اساسنامه هیات‌های استانی،‌ رئیس فدراسیون حق ندارد، پس از اتمام دوره یک رئیس هیات تا زمان برگزاری مجمع بعدی او را جابجا کند. باید اجازه برگزاری انتخابات را بدهند تا تکلیف هیات مشخص شود. از 5 فروردین کار انتخابات هیات فوتبال خوزستان را آغاز کردیم و اقداماتی صورت گرفت. مراحل احراز هویتی نامزدها انجام شد و مشغول کسب استعلام‌ها بودیم. البته اطلاع دقیق ندارم که جواب استعلام‌ها آمده باشد. تا پنجشنبه که چنین اتفاقی رخ نداده بود اما نمی‌دانم امروز رسیده یا خیر.

طالقانی اضافه کرد: این روال کار است و برخلاف نظر آقایان کار دیر نشده است. به ما بگویند چه نامه‌ای دادند که برگزاری انتخابات دیر شده، یا کار را انجام نمی‌دهیم تا ما هم پاسخ بدهیم استعلام‌ها را به دستگاه‌های نظارتی داده‌ایم تا آنها جواب بدهند. آیا می‌توانیم بدون کسب استعلام‌ها انتخابات برگزار کنیم؟ نمی‌توانیم کار غیرقانونی انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: اگر من تخلفی کرده باشم باید در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسیدگی شود. من پرونده‌ای در کمیته اخلاق ندارم که بخواهند به آن رسیدگی کنند. ضمن اینکه برای طرح موضوع من در هیات رئیسه باید تعداد اعضای هیات رئیسه کافی باشد، نه اینکه 5 نفر بنشینند و با هم جلسه بگذارند و تصمیمی بگیرند. در این حالت تصمیم آنها به دلیل به حد نصاب نرسیدن هیات رئیسه فاقد ارزش قانونی است. AFC و فیفا گفته‌اند مصوبات هیات رئیسه حداقل به امضای 8 عضو نیاز دارد.

طالقانی در مورد اینکه طهمورث حیدری، رئیس کمیته‌های استان فدراسیون فوتبال اعلام کرده در بند 9 ماده 24 آیین‌نامه هیات‌های استانی ذکر شده،‌ رئیس یک هیات پس از اتمام دوره‌اش می‌تواند تا زمان برگزاری انتخابات به فعالیت‌ خود ادامه بدهد و این امر به معنی این نیست که باید قطعا تا آن زمان کارش را ادامه دهد، توضیح داد: اصلا این گونه نیست. می‌تواند یعنی خودش بماند یا نماند، نه اینکه رئیس فدراسیون بگوید او برود و یک نفر دیگر بیاید. درواقع خود رئیس هیات پس از اتمام دوره‌اش می‌تواند تصمیم‌گیری کند تا زمان برگزاری مجمع فعالیت‌ خود را ادامه بدهد یا ندهد. در تهران، ‌بوشهر، اردبیل،‌ چنین موضوعی داشتیم که رئیس هیات پس از اتمام دوره‌اش تا زمان برگزاری مجمع در سمت خود کار کرد. همین الان نیز هیاتی داریم که رئیسش با وجود پایان دوره خود همچنان مشغول کار است. برای نبودن من باید به جای بهانه آوردن، دلیل قانونی آورد.

طالقانی عنوان کرد: باز هم تاکید می‌کنم منظور از کلمه می‌تواند مربوط به خود رئیس هیات است. اگر توانایی داشته باشد می‌ماند در غیر این صورت نمی‌توان به زور گفت بمان یا نمان. رئیس فدراسیون نمی‌تواند با استناد به کلمه می تواند رئیس یک هیات را پس از اتمام دوره‌اش تغییر بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    واقعا این عبدالکاظم چه از جان فوتبال مملکت می خواهد؟ خیانت به کشور در قرارداد ویلموتس کافی نیست؟؟؟؟؟؟!
  • ایرانی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    کاملا مشخص هست که نمی خواهد پستش را تحویل دهد الحمدالله هدفش فقط خدمت به مردم است و بس !!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس