مجمع فدراسیون فوتبال

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مجمع فدراسیون فوتبال رسما از عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست با استعلام از فیفا خبر داد، عضو هیات رئیسه ابقا شدند و ماجدی به عنوان سرپرست تا برگزاری انتخابات باقی ماند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که قرار بود مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ امروز آغاز شود، این جلسه با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر و پس از تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

* این جلسه با حضور محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و در غیاب حمید سجادی وزیر ورزش آغاز شد.

عزل عزیزی خادم قطعی شد/زمان انتخابات فدراسیون فوتبال/ جنجال در بررسی صورت‌های مالی

* طبق اعلام حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون، این مجمع با حضور ۷۸ عضو مجمع برگزار می‌شود. در شرایطی که مجمع فدراسیون فوتبال ۸۷ عضو دارای حق رای دارد.

عزل عزیزی خادم قطعی شد/زمان انتخابات فدراسیون فوتبال/ جنجال در بررسی صورت‌های مالی

* در ابتدای جلسه یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان فوتبالی انجام شد.

*عزیزی خادم نیامد

* با وجود تهدیدهای اخیر شهاب عزیزی خادم از ابتدای جلسه خبری از حضور رییس معزول فدراسیون که با حکم کمیته اخلاق و استیناف ۲ سال از حضور در هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده نبود اما حسن کامرانی فر در اعلام دستور جلسه بند عزل مربوط به وی را هم قرائت کرد.

*بی توجهی اعضای تیم ملی به مجمع

*اعضای تیم ملی هم در حاشیه برگزاری مجمع در رستوران هتل المپیک مشغول صرف صبحانه شدند اما بسیاری از آنها به اعضای مجمع بی توجه بودند.

*دستور جلسه مجمع قبلی در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۹ با رای قاطع اکثریت آرا تصویب شد.

*مسئولان حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با توجه به لیستی که در اختیار دارند در ورودی هتل نام افراد را چک کرده تا از وورد افرادی که به جلسه دعوت نشده اما جلوگیری شود. به همین دلیل با توجه به اینکه کامرانی فر دعوت عزیزی خادم را به مجمع کان لم یکن کرده بعید است او را به هتل راه بدهند.

عزل عزیزی خادم قطعی شد/زمان انتخابات فدراسیون فوتبال/ جنجال در بررسی صورت‌های مالی

*کامرانی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه باید ۲۱ روز قبل دستور جلسه را به اعضا اعلام می کردیم و پس از این تاریخ حکم کمیته اخلاق و استیناف درمورد عزیزی خادم اعلام شد درمورد بند ۱۴ دستور جلسه( مربوط به عزل عزیزی خادم) را اعلام می کنم.

کامرانی فر در ادامه جایگاه خود در کنار پولادگر و ماجدی از روی سن را ترک کرد و با حضور پشت تریبون توضیحات خود را ارائه داد.

*خارج شدن موضوع عزل عزیزی خادم از دستور جلسه

*با توجه به رای موافق اکثریت اعضای مجمع بند ۱۴ مربوط به عزل عزیزی خادم از دستور جلسه خارج شد.

*با اعلام دبیرکل فدراسیون و استعلام از فیفا عزل عزیزی خادم قطعی شد

*با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و با استعلام از فیفا، عزیزی خادم به عنوان فرد محروم نمی تواند در مجمع فدراسیون حاضر شود و عملا عزل او از ریاست فدراسیون فوتبال قطعی شد.

*طبق اعلام حسن کامرانی فر، فیفا به صراحت اعلام کرده اگر شخصی طبق حکم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال محروم شده باشد حق حضور در جلسه را ندارد و پس از طی دوران محرومیت خود نیز به این دلیل که شرایط احراز صلاحیت را ندارد نمی‌تواند در فوتبال فعالیت کند

*دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین تاریخ ۱۰ شهریورماه را برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد.

*۲ حق رای برای باشگاه سایپا

* پس از گذشت حدود یک ساعت از شروع مجمع با اعلام کامرانی فر ۸۰ عضو در جلسه شرکت دارند که باشگاه سایپا ۲ حق رای در این جلسه دارد.

*در ادامه یحیوی، مدیرعامل موسسه رازدار، حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال پشت تریبون آمد و اعلام کرد به این دلیل که صورت های مالی به موقع به دست این شرکت نرسیده صورت های مالی برای این مجمع آماده نشده است.

*اعتراض مدیرعامل صنعت نفت نسبت به آماده نبودن صورت های مالی فدراسیون

*این صحبت مورد اعتراض جهانگیر کی شمس، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت قرار گرفت و او اظهار داشت:  اساس هر مجمع تعیین وضعیت صورت‌های مالی است اما وقتی گزارش سه ساله مربوط به مسایل مالی را خواندم نکات مبهم در آن زیاد است. علی رغم گذشت سال مالی وقتی گزارش حسابرس می‌گوید گزارش ها را به ما نداده اما و این گزارش آماده نیست یعنی مشکلات زیادی وجود دارد. خواهش من این است به همین راحتی از این موضوع نگذرید. مهم ترین رکن برگزاری مجمع عزل و نصب نیست. چون از این صورت مجمع قانونی است؟

*وحید امیری به عنوان نماینده بازیکنان در مجمع فدراسیون فوتبال حضور دارد.

*تمجید و هیجان نمایندگان فیفا از جشن استقلال در ورزشگاه آزادی

میر شاد ماجدی گفت: روز گذشته در بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان دیدیم که مردم در استادیوم آزادی چه شور و اشتیاق و عظمتی را رقم زدند و افتخار آفرینی کردند. دو سه هفته پیش در جام حذفی با اینکه دو تیم غیر تهرانی به فینال رسیده بودند بازهم این ظرفیت را دیدیم. این نشانه عزت بزرگ ملت ایران است که علاقه خودش به فوتبال را نشان می‌دهد. خوشحال بودم که نمایندگان فیفا دیروز از نزدیک این بازی را دیدند.

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: آن‌ها اذعان داشتند که چقدر مردم ما فوتبال را دوست دارند و چقدر عاشقانه به این پدیده اجتماعی نگاه می‌کنند. در مورد خیلی از مسائل صحبت کردیم. خودشان اینجا هستند و می‌توانند شهادت بدهند. گفتند اگر در تهران نبودیم و این حس را نمی‌گرفتیم نمی‌توانستیم باور کنیم که چقدر فوتبال برای این کشور مهم است.

*ماجدی: با شکایت از کانادا حق فوتبال ایران را می گیریم

تمام کارشناسان هم گفتند کاندا بهترین تیم برای شبیه سازی آمریکا است. ولی متاسفانه بعد از عقد قرارداد با یک سری مسائل غیرورزشی مواجه شدیم که از آن عبور می کنم. مطمئنم بعد از بررسی‌ها و شکایتی که از فدراسیون فوتبال کانادا اعلام می‌کنیم، حق فوتبال و مردم کشور را خواهیم گرفت.

*۸ شهریور تاریخ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال 

*کامرانی فر پیشنهاد داد با توجه به اینکه ۱۰ شهریور پنجشنبه است برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در همین جلسه رای گیری شود که در نهایت اعضا با تاریخ ۸ شهریور برای برگزاری جلسه در روز سه شنبه موافقت کردند.

در ادامه یحیوی اضافه کرد: با این حساب مجمع قانونی نیست اما مجمع باید تصمیم گیری کند. 

*توضیحات کامرانی فر درباره آماده نشدن صورت های مالی فدراسیون

کامرانی فر درباره دلیل آماده نشدن صورت های مالی توضیح داد: صورت های مالی باید در هیات رئیسه به تصویب برسد. هیات رئیسه قبلی صورت های مالی را امضا نکرده و هیات رئیسه کنونی هم امضا نکرد. چندین بار نامه زدیم و از اعضای هیات رئیسه قبلی خواستیم که صورت های مالی را امضا و تایید کنند اما این اتفاق صورت نگرفت. دلیلش هم این است که به دلیل چند مورد، صورت های مالی مورد تایید قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: صورت های مالی باید بررسی می شود و به راحتی از این مسئله نگذشتیم. مجمع در صورتی می تواند صورت های مالی را تصویب کند که ابتدا هیات رئیسه تایید کند. با توجه به تایید نشدن هیات رئیسه قبلی و فعلی، این زمان را به فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه بدهند که بررسی های بیشتر انجام شود. 

دبیرکل فدراسیون تصریح کرد: درخواست ما این است و همراهی کنید تا مشکل را حل کنیم. نمی خواهم وارد جزییات شوم. 

*اعتراض دوباره کی شمس بابت عدم شفافیت مالی در فدراسیون

کی شمس تایید کرد باید جزییات را اعلام کنید. باید شفاف سازی مالی صورت بگیرد و نباید از این موضوع به این راحتی گذشت.

کامرانی فر اضافه کرد:  متاسفانه تایید صورت های مالی مربوط به گذشته است و مقداری از کارها جلو رفت و متوقف شد. از تمام اعضای هیات رئیسه قبلی هم درخواست کردیم که صورت های مالی را امضا کنند و حتی شفاف تر بگویم بخش حقوقی فدراسیون فوتبال درخواست کرد که از طریق نامه های معتبر برای این عزیزان ارسال شود اما ارسال این نامه ها امکان پذیر نیست.

*اینفانتینو اعلام کرد در دوسال ۴ رئیس فدراسیون مورد تایید فیفا نیست

وی ادامه داد: یک موضوع را بگویم. در جلسه ای که با اینفانتینو داشتم جمله ای گفت که ماجدی می تواند شهادت دهد. او گفت تنها کشوری که در دو سال، چهار رئیس فدراسیون داشته ایران بوده و این مورد تایید فیفا هم نیست. باید مسیری را برویم که فدراسیون را به ثبات برساند. یکی از همین موارد، صورت های مالی است. 

دبیرکل فدراسیون تصریح کرد: باور کنید ما که در فدراسیون فوتبال هستیم، این دغدغه را داریم. درخواست ما این بود. الان شفاف اعلام کردم و مجدد درخواست دارم با توجه به اینکه شرایط مالی مهم است، درخواست ما این است که فرصت را به ما بدهید که در مجمع عمومی بعدی نه در مجمع انتخاباتی، این مسئله را بررسی کنیم. این فرصت را بدهید که در مجمع عمومی بعدی صورت های مالی را ارائه کنیم. 

*رکن اصلی مجمع عزل و نصب هیات رئیسه نیست، تعیین صورت وضعیت مالی و بودجه است

کی شمس مجددا گفت: رکن اصلی مجامع, عزل و نصب و تعیین هیات رئیسه بعدی نیست. از نظر قانونی می گویم رکن اصلی تعیین صورت وضعیت مالی است. رکن اصلی تعیین بودجه است. مابقی جزو بندهای غیر مهم است. خواهش من این است که صورت های مالی که در مجمع عمومی آتی تعیین می شود تببین کنید. هزار کیلومتر نیامده ام که این موارد را بشنوم. 

کامرانی فر اضافه کرد: ما باید سه ماه بعد انتخابات را طبق اساسنامه برگزار کنیم. ۱۰ شهریور انتخابات فدراسیون فوتبال برای انتخاب ریاست، نواب رئیس و .. را خواهیم داشت. با توجه به اینکه برگزاری انتخابات باید تاریخ هیات رئیسه تایید شود و این امکان دارد که هیات رئیسه از حد نصاب هم بیفتد، خواهش دارم که همین جا تاریخ انتخابات را تایید کنید. اگر باری هشت شهریور همین جا عزیزان موافق هستید، اعلام کنید.

منصور قنبرزاده پیشنهاد داد: صورت های مالی در یک مجمع فوق العاده به تصویب برسد.

کامرانی فر عنوان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات، نیازمند زمان هستیم. سه نفر از اعضای مجمع به نمایندگی انتخاب شوند و تمام صورت های مالی را بررسی کنند تا گزارش مالی برای مجمع عمومی بعدی آماده شود.

کی شمس گفت: می توانیم هر چیزی را پیشنهاد دهیم. این حرف مبنای قانونی ندارد و پیشنهادش هم نامربوط  است.  نگویید یک کارت قرمز، سبز و زرد بالا بگیرید. خواهش می کنم استانداردهای حسابرسی را رعایت کنید. می خواهم مسئولیت مالی آن فدراسیون مشخص شود. این حق و حقوق باشگاه ها و فوتبالی ها است و باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است. خواهشم این است. 

یحیوی، حسابرس قانونی هم گفت: پیشنهاد قنبرزاده قانونی است. برای مجمع عمومی بعدی مصوب شود که هیات رئیسه صورت های مالی گذشته را مصوب کنند. رسیدگی ما برای هر دو سال تقریبا آماده است. از آن مقطع تا به حال رویدادهایی بررسی شده است. با توجه به اینکه هیات  رئیسه های قبلی صورت های مالی را تصویب نمی کنند، می توانند هیات رئیسه های فعلی بدون مسئولیت، این صورت ها را امضا کنند. 

*انتقاد و کنایه خطیر به قنبرزاده

علی خطیر، نماینده باشگاه تراکتور اضافه کرد: وقتی رئیس سازمان لیگ که خودش عضو هیات رئیسه قبلی بوده، صورت های مالی را امضا نمی کند، چرا هیات رئیسه فعلی صورت های مالی را امضا کند؟ چه انتظاری دارید؟ خودتان که دستور و امضای هیات رئیسه را نداشتید، نسبت به این مسئله اقدام می کنید؟

یحیوی در پاسخ به خطیر توضیح داد: مصوبه مجمع برای انتخاب ما موجود است. 

*خطیر: چرا سازمان لیگ دیگر جزو شرکت های تابعه فدراسیون نیست؟

خطیر ادامه داد: سازمان لیگ در سال های ۹۶ و ۹۷ تابع فدراسیون فوتبال بوده اما چه اتفاقی رخ داد که سازمان لیگ جزو شرکت های تابعه فدراسیون نیست؟ وضعیت سازمان لیگ چگونه است؟ وظیفه داشتید که صورت های مالی سازمان لیگ را ارایه  و آماده کنید. تخلف کردید. مجمع به شما این اجازه را داده یا فدراسیون؟ چرا صورت های مالی فدراسیون فوتبال در صورت های مالی ۹۹ و ۱۴۰۰ نیست؟ 

یحیوی جواب داد: ما کار اجرایی نمی کنیم که یک سازمان را وارد حساب ها کنیم. وظیفه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که در گزارش ۹۹ و ۱۴۰۰، صورت های مالی سازمان لیگ تلفیق نشده و ما هم در گزارش پیش نویس این ایراد را وارد کردیم. متاسفانه سازمان لیگ هم مثل فدراسیون فوتبال صورت های مالی مصوب خود را جهت ارائه گزارش به ما نداده است.

*اعتراض به خاطر عدم پرداخت پاداشهای تیم ملی فوتبال ساحلی

محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی با وجود  تاکید کامرانی فر پس از مطرح شدن صورت های مالی عنوان کرد: اعتراض دارم چرا  پاداش های بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی را پرداخت نکردید؟  اما کامرانی فر جواب داد درخواست می کنم که درباره مصوبه صحبت کنید. 

ماجدی هم با درخواست از احمدزاده برای در چارچوب مصوبه صحبت کردن توضیح داد: رییس قبلی قراردادها و پاداش های تیم ساحلی را امضا نکرده است. این موضوع در زمان هیات رئیسه جدید امضا شد و امروز اول وقت هم پاداش های شما پرداخت شد.  محتشم در جریان است که هیچ قراردادی به امضای رئیس سابق نرسیده بود. دغدغه ات دغدغه ما هم هست و مطمئن باشید چیزی که فکر می کنید باید در اختیار شما قرار گیرد، قرار می گیرد. 

احمدزاده عنوان کرد پرداخت پاداش ها به صورت های مالی مرتبط است اما ماجدی جواب داد  این مسئله هیچ ارتباطی ندارد و کاملا خصوصی است. 

گرشاسبی: باید قاطعانه برخورد می شد و هیات رئیسه قبلی صورت های مالی را امضا می کرد

گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: باید قاطعانه برخورد می کردید تا هیات رئیسه قبلی صورت های مالی را امضا کنند.

دسترسی قانونی به افراد بیرون از فدراسیون نداریم دغدغه ما اکنون انتخابات فدراسیون است و بلافاصله بعد از آن بررسی می کنیم. 

*موافقت با بررسی اسناد مالی در مجمع عمومی بعدی فدراسیون

در ادامه اعضا با بررسی اسناد مالی در مجمع عمومی بعدی موافقت کردند.

*استیلی در اتاق خبرنگاران

حمید استیلی مدیر تیم ملی که در هتل المپیک در اردو کنار تیم ملی حضور دارد به اتاق خبرنگارانی که برای پوشش مجمع فدراسیون حضور داشتند مراجعه و مجمع را از ویدئو پروژکتور مشاهده کرد.

عزل عزیزی خادم قطعی شد/زمان انتخابات فدراسیون فوتبال/ جنجال در بررسی صورت‌های مالی

عزل عزیزی خادم قطعی شد/زمان انتخابات فدراسیون فوتبال/ جنجال در بررسی صورت‌های مالی

کامرانی فر با اشاره به بند ۱۲ گفت: باشگاه سپاهان پیشنهادی داده است که تیم ها بتوانند تیم دومی هم داشته باشند. همچنین نیروهای مسلح پیشنهادهایی درباره حضورشان در لیگ داشتند که این دو مورد در دستور جلسه قرار گرفت اما موضوع نیازمند بحث کارشناسی است که سازمان لیگ باید بررسی و هیات رئیسه تصویب و به اجرا بگذارد. این دستور کار قرار گرفته است. 

ساکت: با همه مسائل رخ داهد نباید از توسعه فوتبال دور شد

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان اظهار کرد: همه مسائلی که در فوتبال می گذرد، نباید ما را از اصل توسعه فوتبال دور کند. متاسفانه در شرایطی که این روزها با مشکلاتی  دست و پنجه نرم می کنیم، نباید این اصل را فراموش کنیم. پیشنهاد ما چندین ماه قبل ارائه شد و سازمان لیگ هم ارزیابی درستی داشتند. 

موضوع این است که باشگاه های فوتبال مجاز باشند تیم ب خود را در یک رده یا رده های پایین تر از رده اصلی فعالیت خود داشته باشند. یعنی اگر خوشه طلایی ساوه در لیگ یک حضور دارد، می تواند در لیگ دو یا سه هم تیم ب داشته باشد. 

دلیل هم این است در هرم سازندگی فوتبال، وقتی به رده امید می رسیم و اگر بازیکنی به تیم بزرگسالان جذب نشود، معمولا رها می شود. برای اینکه چرخه سازندگی و ارتقاء این بازیکنان کامل شود، در کشورهای پیشرفته دنیا که همه مطالعه کرده اند، در اسپانیا، پرتغال و آلمان، تیم های ب وجود دارند که این امکان را می دهد که باشگاه ها این فعالیت را داشته باشند. 

الان هم تعدادی از باشگاه ها تیم دوم دارند اما قانون می گوید حتما باید یک باشگاه، هیات مدیره و سیستم مالی مجزا داشته باشد و مجددا مالیات هم بدهد. این عملا یک هزینه مضاعف را به باشگاه ها تحمیل می کند و پیوستگی و سبک فنی مشترک را در تیم های پایه از بین می برد. 

در تاریخ مقرر پیشنهاد کردیم که در مجمع، این موضوع مورد رای گیری قرار گیرد و باشگاه ها اجازه داشته باشند، تیم دوم را با این شرط داشته باشند که در یک رده مشترک با تیم اصلی نباشند چرا که مشکل تعارض به وجود نیاید. اینجا هم اشکال این است که قوانین دیده نشده است.

*واکنش ماجدی به پیشنهاد ساکت

ماجدی در مورد پیشنهاد ساکت گفت: این پیشنهاد خوب است اما بحث اصلی تعارض منافع است. حضور یک تیم در لیگ پایین تر باعث می شود که شائبه ایجاد شود. این موضوع نیازمند چکش کاری و مهندسی بیشتری است.

زمانی را در اختیار مجمع بگذاریم تا تحلیلی داشته باشند و اگر به این نتیجه برسیم که با یک مدیریت در دو لیگ مختلف تیمداری کنند، باید بررسی شود. 

کامرانی فر عنوان کرد: در اروپا هم این مسئله وجود دارد اما با فاصله دو لیگ تیم های خود را بررسی می کنند. 

ساکت پاسخ داد:  وقتی نویدکیا را به بوخوم منتقل کردیم، به تیم ب رفت که وقتی فلسفه این کار را پرسیدیم گفتند بازیکنان جوان را به تیم ب می فرستیم. 

قنبرزاده پاسخ داد: با توجه به پیشنهاد مناسب ساکت پیشنهاد تیم هایی هستند که سازندگی می کنند و آکادمی هم دارند، پیشنهاد خوبی است اما این مسئله نیازمند بررسی و رفع موانع قانونی است. مجمع تفویض اختیار کند به سازمان لیگ و هیات رئیسه که سازمان لیگ بررسی کارشناسی خود را انجام بدهند.

براتی به عنوان عضو هیات رییسه پشت سن آمد ‌و گفت: پیشنهاد ساکت به عنوان عضو مجمع طبق اساسنامه در موعد مقرر ارائه شد. خودمان از ۷۰ روز قبل درخواست کردیم پیشنهاد خود را ارائه دهند. بنابراین یک طرفه نمی توان درباره موضوع تصمیم گیری کرد. اساسنامه گفته که وقتی هر عضوی از مجمع پیشنهادی داد، باید تصمیم گیری شود. 

اکنون اعضای مجمع برای تغییر دستور جلسه تصمیم بگیرند. از طرفی این نظرات هم نیازمند بررسی است. پیشنهاد مشخص من این است که طبق اساسنامه صحبت کنیم و دوم به احترام اعضای مجمع که پیشنهادها در محل قانون خود بررسی شود. پیشنهادم این است که درباره اینکه آیا این مسئله تحت مطالعه و بررسی قرار گیرد یا خیر، تصمیم گیری شود و در آن صورت به سازمان لیگ ماموریت دهید و بعد از آن هم تصمیم نهایی برعهده هیات رئیسه است. اگر سه چهارم مجمع صلاح می دانند، در جهت توسعه فوتبال و باشگاه ها، پیشنهاد آقای ساکت را به رای بگذاریم. 

*انتقادات شمسایی از وضعیت فدراسیون فوتبال
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: نمی دانم چرا هر وقت حرفی زده می شود با سرعت می گذریم. کار و مدیریت ساکت اظهر من الشمس است این کارها باید انجام شود اما بودجه و وضعیت مالی سپاهان و فولاد با سایر تیم ها متفاوت است. دیدگاه شان وسیع است. چرا هر موقع می خواهیم چیزی را پیشنهاد دهیم، نگاه مان به آلمان و پرتغال می شود. کدام شرایط ما شبیه این کشورها است؟ مرتب از پایه صحبتی می کنیم. کجای دنیا چهار رئیس را عوض می کنند؟ مقداری به آینده فوتبال فکر کنیم. کمتر از ۶-۵  ماه جام جهانی مانده. همه دنیا دنبال موفقیت هستند اما ما درگیر این مسائل جزیی هستیم. 

در نهایت پیشنهاد باشگاه سپاهان و بند ۱۲ اساسنامه به رای گذاشته شد و اعضای مجمع با بررسی این بند توسط هیات رئیسه موافقت کردند.

اعضای مجمع درباره بند ۱۳ دستور مجمع و فعالیت شرکت هوشیار ممیز به عنوان بازرس مستقل موافقت کردند.

*رئیس هیات فوتبال بوشهر: با این وضعیت نمی تواند مبلغی برای تیم ملی هزینه کرد

پس از اینکه لحظاتی پروژکتورهای دوربین جایگاه خبرنگاران قطع شد محتشم، رییس هیات فوتبال بوشهر به کامرانی فر تذکر داد در صورت مصوب نکردن بودجه، نمی توان مبلغی را برای تیم ملی هزینه کرد. 

فدایی، سرپرست خزانه داری فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر فعالیت های مالی خودمان را انجام می دهیم و احتیاج به مصوبات هیات رئیسه داریم. اگر دوستان صلاح بدانند، به هیات رئیسه یا سرپرست فدراسیون تفویض اختیار شود تا کارهای مالی ما در چارچوب قانون باشد و فعالیت های ما هم قانونی باشد. 

در ادامه خطیر به این مسئله انتقاد کرد که  ماجدی مانع صحبت کردنش شد و گفت: الان باید کارهای فوتبال بخوابد و کاری نکنیم؟ وقتی هیات رئیسه به حد نصاب نمی رسد، قانونی نیست. 

تذکر کامرانی فر به خطیر

کامرانی فر به خطیر تذکر داد و گفت: اگر کسی بدون اجازه صحبت کند و نظم جلسه را به هم بزند وارد بند دوم‌ اساسنامه می شویم. با توجه به صحبت های فدایی و تذکر محتشم، درخواست دارم مجمع محترم فدراسیون فوتبال این اجازه را بدهد. اگر اجازه دادید، از همین لحظه فعالیت فدراسیون فوتبال را ادامه می دهیم و اگر ندادید، فعالیت فدراسیون فوتبال می ماند. درخواست می کنم به فدراسیون فوتبال اجازه بدهید تا مجمع انتخاباتی آتی، کارها را انجام دهیم. 

*تفویض تعیین بودجه به هیات رئیسه

در نهایت مجمع فدراسیون، تعیین بودجه را تا مجمع انتخاباتی به هیات رئیسه تفویض کرد.

*جلسه برای عزل چهار تن هیأت رئیسه آغاز شد

سید الحسینی رییس هیات فوتبال خراسان جنوبی و طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان به عنوان نمایندگان موافق عزل چهار عضو هیات رییسه صحبت کردند.

سید حسینی رئیس هیات خراسان جنوبی و طالقانی رییس هیات فوتبال خوزستان به عنوان موافقان عزل چهار تن از اعضای هیات رئیسه باید پشت تریبون قرار می گرفتند که طالقانی ابتدا خواستار دفاع هیأت رئیسه و سپس ورود به ماجرا شد که کامرانی فر اعلام کرد اینگونه نباید باشد.

از این رو سیدحسینی رئیس هیأت فوتبال استان سیستان و بلوچستان گفت:  ابتدا باید بگویم دوستان از تصمیم ما دلخور نشوند.

ایشان خواست سوالی را از ناظر فیفا بپرسد که کامرانی فر وارد موضوع شد و گفت: نمایندگان فیفا و ای.اف.سی تذکر دادند که پاسخ هیچ موضوعی را نمی دهند.

او سپس اعلام کرد: من انگلیسی سوالم را از ناظر فیفا می پرسم چون نمی دانم شما قطعا به خوبی ترجمه می کنید.

سپس ماجدی گفت: زبان رسمی مجمع فارسی است و مترجم قانونی و همزمان در این باره نظر می دهد. 

سیدحسینی سپس قبول کرد و گفت: شما به عنوان ناظر بگویید آیا عدم تبعیض در مجمع فدراسیون فوتبال رعایت می شود؟ کمیته اخلاق (عزیزی خادم) را محروم کرده اما مجمع باید او را عزل کند.

چطور براتی با اشراف کامل به اساسنامه درباره پیشنهاد آقای ساکت اظهار نظر می کند اما در این باره نه! اگر براتی بگوید من می پذیرم و دیگر ادامه نمی دهم.

وی ادامه داد: اگر عزیزی خادم بد کار کرده و هیأت رئیسه کار خوبی کرده است چرا نامه عزل را زدید . نظر اکثر دوستان این بود که تمام هیأت رئیسه نباشد. شاید نظر آنها برای عزل درست بود اما چون با مجمع مشورت نشد و در زمان مشخص  او را کنار نگذاشتند جنین خواسته ای داشته اند.

سید حسینی گفت: درباره برگزاری بازی در مشهد و همچنین نحوه عزل موقت تشکر داد. ما هیچ نشانه هایی از عزل موقت در دوران کارکرد عزیزی خادم ندیدیم.

عضو مجمع افزود: مسائل انسانی و اخلاقی را خواهش می کنم در نظر بگیرید یادمان باشد قرار بود یک امتیاز از بحرین بگیریم اما سپس همه را بردیم و قطار موفقیت روی ریل افتاد.

خواهش می کنم شرافتمندانه برخورد کنید و مجمع نشان داده است در این مسائل تأثیری نداشته است.

من خواهش می کنم سوالات من از ناظر فیفا پرسیده شود در غیر اینصورت بصورت کتبی در اختیار او قرار می دهم.

*صحبت های طالقانی و انتقاد شدید از اعضای هیات رئیسه

طالقانی رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان به عنوان موافق عزل جهارتن از اعضای هیات رئیسه تاکید کرد: اینکه اعتراض کردیم و خواستار استیضاح شدیم این نیست که به عنوان جبهه گیری و دشمن در طرف مقابل آنها قرار گرفته باشیم. چنین چیزی نیست و مجمع در این باره تصمیم گیری می کند.
او افزود: سیدحسینی اشاره کرد اعضای هیأت رئیسه تصمیمی می گرفتند که می بایست برخی اعضای مجمع یا همه را در جریان قرار می دادند که می خواهیم رئیس را برکنار کنیم. این عمل انجام نشد. اعتراص ما این است که ما را در جریان قرار ندادید.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان گفت: مورد دیگر مسائل مالی است. اساسا چرا مجمع را در سال گذشته نتوانستیم برگزار کنیم. شما اعضای هیأت رئیسه باید این مسائل را پیگیری می کردید و اگر امثال من چیزی به امضا نرسیده است باید سوال و جواب کنید چرا این موضوع را امضا نمی کنید؟ اگر رئیس فدراسیون نمی خواست جلسه مجمع را برگزار کند در قانون اساسنامه وجود دارد که هیأت رئیسه می تواند تعیین جلسه کند.

او سپس گفت: اطلاعات محرمانه در رسانه ها می رود دلیلی ندارد اطلاعات مالی در اختیار آقایان قرار بگیرد. ما این همه مصوبه را داشتیم.

او افزود: موضوع بعدی مشهد است. جرا بازی باید در مشهد برگزار شد. پس از مدت ها اجازه سفر به مردم به خاطر موضوعات کرونایی داده شد. همچنین با توجه به مساله هایی که داریم و نمی خواهم الان بررسی کنیم آنجا را انتخاب کردید؟! در قبال زنان رفتار اینچنینی کردید. چرا هیج برخوردی با این موضوع نشد. من می خواهم از احسان اصولی بپرسم چرا این رفتاری را می کنید.

او در ادامه افزود: مساله دیگر این است چرا آقای بنیادی فر باید به عنوان نماینده داوران با حضور فغانی، ابوالفضلی و سایرین انتخاب شود.

طالقانی گفت: موضوع دیگر بحث حقوق ها است. چرا آقای اصولی و حیدری به عنوان نمایندگان هیت ها دو حقوق بگیرند. 
وی افزود: بحث دیگرم آقای براتی است‌. او مجوز وکالت دارد و نمی تواند جایی برود. براتی قرارداد ماهی ۲۳ میلیون تومانی دارد که هم بیمه و هم بیمه تکمیلی اش داده شده است.

وی تاکید کرد: او (براتی) چهار ماه از جایگاه حقوقی استعفا داده است اما در این مدت باز هم حقوق جایگاه قبلی خود را می گیرد.

پس از صحبت های موافقان عزل چهار عضو هیات رییسه، طهمورث حیدری حاضر به صحبت کردن پشت میز نشد.

براتی: پیشنهاد عزل باید مستدل باشد/بازی در مشهد مصوبه هیات رئیسه نداشت و سرپرست شخصا نامه زد

براتی گفت: در مورد برگزاری بازی در مشهد هم مصوبه هیات رئیسه وجود نداشته و سرپرست فدراسیون شخصا به استاندار خراسان رضوی نامه زده و اعلام کرده که می‌خواهیم بازی را آنجا برگزار کنیم. هیات رئیسه در این موضوع هیچ دخالتی نداشته است. در مورد وضعیت مالی اعزام به قطر هم خود ماجدی باید توضیح دهد چون این مورد هم مصوبه هیات رئیسه نداشته است و بدون دخالت ما تصمیم‌گیری شده است. 

*چون می خواهم طبق اساسنامه پیش برویم، در لیست عزل قرار گرفته ام

وی تاکید کرد: شما در روز انتخابات به ما رای دادید تا حق و حقوق‌تان را بگیریم، اما چون شخصی مثل براتی پایش را در یک کفش می‌کند و می‌خواهد طبق اساسنامه پیش برود، امروز در لیست عزل قرار می‌گیرد. بله، آقای طالقانی بنده وکیل دادگستری هستم، اگر اطلاع ندارید بدانید. داور ورزشی و قاضی حل اختلافات در کشورهای سوئیس، انگلستان، قطر، مالزی و ایران هستند. وکالت یک شغل خصوصی است و هیچ ربطی ندارد که پول می‌گیرم یا نمی‌گیرم. بنده اگر در یک پرونده آپارتمانی که ۲ میلیارد قیمت دارد ۲۰۰ میلیون پول می‌گیرم که به اندازه یک سال کار در فدراسیون است. پس انتظار داشتید با این رزومه در اینجا رایگان کار کنم؟ مگر پزشک در فدراسیون مفت کار می‌کند؟ هر کس مفت کار می‌کند، شک کنید. من در زمان خود شما هم کار کرده‌ام و حقوق گرفته‌ام و زیرمیزی و رشوه نگرفته‌ام. شأن من این چیزی که شما می‌گویید نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در مورد رای شما هم انتظار دارم آنهایی که معترض و کنشگر بودند، دنبال حق شما بودند. دنبال قرارداد مربیان و باشگاه‌ها و هیات‌ها بودند، از آنها دفاع کنید، نه اینکه به صرف ارائه ۴ نامه‌ای که هیچ استدلالی پشت آن نیست ما را بزنید و بیندازید. اگر خطایی متوجه هیات رئیسه است، با چه خط‌کش و متری متوجه این ۴ نفر شده است؟ اگر تصمیمی بوده که نبوده، مربوط به جمع بوده است، در حالی که مشخص است که اصلا تصمیم جمع نبوده است. رئیس قبلی و سرپرست فعلی تصمیمی گرفتند که آنها را اجرا کردند و بنده هر پولی گرفتم بابت آن قرارداد داشتم. من بیمه‌ای در فدراسیون ندارم.

*غیبت مهدی تاج و بهاروند در جلسه مجمع فدراسیون

جلسه مجمع در شرایطی در حال برگزاری است، که مهدی تاج و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ در جلسه حضور ندارند.

*سراجی: در سازمان لیگ چه خبر است که اجازه نمی‌دهند حسابرسی شود؟

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کسانی است که می خواهند القا کنند که نباید خرده بحث‌ها هم در هیات رئیسه مطرح نشود، خواستار فوتبال نیستند. هیات رئیسه در اسفند ماه ۱۴۰۰، یک مصوبه ای گرفت و بنده را مسئول کرد که سازمان لیگ را حسابرسی کنیم. همانطور که فدراسیون را بررسی کردیم، این بار به سراغ سازمان لیگ برویم. تهدید شدم و توهین شنیدم و اختلاف افکنی ها شروع شد. در سازمان لیگ چه خبر است که به سراجی اجازه داده نمی شود این سازمان را بررسی کند؟

وی ادامه داد: اگر قرار است به این موضوعات نپردازیم، پس مشکلی وجود دارد. چند بند را علیه ما گفتند. هیچ ربطی به این ماجراها ندارم. در موضوع اعزام ۱۰ نفر به قطر، براتی توضیح داد و من هم می‌گویم مصوبه هیات رییسه نداشت اما از ما توضیح نخواستند. نمی گویم خطایی رخ داده است زیرا سرمربی، سرپرست، دبیر کل و امور بین الملل اعزام شدند. آنجا هم پروتکل دارد دبیرکل و سرپرست تصمیم گرفتند. وظیفه من نبوده و از من هم مشورتی گرفته نشده است. امروز مجمع باید تصمیم بگیرد که کدام استراتژی را در روزهای آینده تفهیم می‌کند.

اصولی: خواهشا ببینید چه کسی دارد برای برکناری جریانی که مستقل کار می کند، اقدام می کند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اگر در اجرا توانستید یک نقطه خاکستری پیدا کنید، بفرمایید. این اتفاق نیفتاد، مسائل برای بیرون بود، بنا بود بازی بدون تماشاگر باشد و ما در قبال کار انجام شده قرار گرفتیم. توضیحات مفصلی وجود دارد، در مورد بلیت‌فروشی توضیح دادیم. ما مجوز گرفته بودیم با ۵۰ درصد مجوز دادیم، بعد فدراسیون، اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون که باید مدافع حضور تماشاگر باشند بگویند نه؟ این را در نظر داشته باشید در مورد بحث قطر بگویید من چه نقشی داشتم. مجموع سوالات و بندهای مطرح شده، باید مشخص شود. اعضای صادق، مستقل و درستکار مجمع خواهش می‌کنم نسبت به این موضوع دقیق باشید.

وی ادامه داد: این سوال را مطرح کنید که نقش این ۴ نفر چیست؟ از خودتان بپرسید تا خیلی از مسائل روشن شود، طالقانی نکاتی را در مورد قرارداد بستن گفت، ایکاش در زمانی که عضو هیات رئیسه بود خودش باید خیلی‌ چیزها را پاسخ بدهد. یک قرارداد واضح و روشن به ما پیشنهاد شده، این قرارداد خلاف چیست؟ منعقد کننده و امضاکننده آن ما نیستیم. حیدری، براتی و دوستان اشاره خوبی کردند، قرارداد شفافی داریم، من و همه اعضای هیات رئیسه مدافع عملکرد شفاف هستیم. اعضای مجمع ببینید! چه کسی هدایت می‌کند و موضوع را جلو می‌برد. خواهش می‌کنم اینها را ببینید که چه کسی به دنبال این است که این اعضا و جریانی که از دل خودتان بیرون آمده به شکل مستقل و سالم کار می‌کند، ببینید کدام جریان در کدام حوزه لیدری می‌کند و محوریت به دست گرفته و به دنبال چه منافعی است.

حیدری: برگزاری بازی در مشهد نیاز به مصوبه هیات رئیسه نداشت

عضو هیأت رئیسه در این باره گفت: مسئول کمیته امور استان ها ضمن عرض تسلیت به حادثه آبادان باید بگویم  پیشنهاد عزل باید مستدل و تحویل اعضای مجمع گردد. من به این موضوع اعتراض داشتم. برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد از اختیارات دبیر کل و سرپرست فدراسیون فوتبال بوده است و نیازی به مصوبه هیات رئیسه ندارد. آیا این موضوع دلیلی برای عزل بنده می باشد.

وی ادامه داد: اعزام ۱۰ نفر به قطر در حیطه اختیارات دبیرکل می باشد و هیچ ربطی به من ندارد.

حیدری درباره تشکیل جلسات در سال  ۱۴۰۰ گفت: حداقل ۱۰ جلسه برگزار شده است که اسناد آن در فدراسیون است.
او سپس آیه ای از قرآن را خواند و سپس دفاعیات خود را اینگونه ادامه: ضمن تشکر از زحمات آقای عزیزی خادم  باید بگویم  تصمیم جمعی به عزل  آقای عزیزی خادم گرفته شد. چون شاید نیازهای جامعه فوتبال را نتوانستند برآورده کند. در سال جام جهانی هستیم و نیازمند به همدلی و وفاق داریم.

*در ادامه جلسه وارد رای گیری برای عزل ۴ عضو هیات رئیسه شدند.

*اقدام عجیب ماجدی در هنگام رای دادن اعضای مجمع

میرشاد ماجدی در زمان رای دادن اعضای مجمع به محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ساحلی گفت: پول به حسابت آمد؟

*واکنش استیلی به موضع باشگاه استقلال درباره خط خوردن ۵ بازیکن استقلال

حمید استیلی پس از اینکه متوجه شد سعید فتاحی علیه او مصاحبه کرده در میان رای گیری اعضای مجمع در شرایطی که در اتاق خبرنگاران حضور داشت با او تماس گرفت و گفت خط خوردن این پنج بازیکن با تصمیم سرمربی تیم بوده و به او ارتباطی ندارد.

*هاشمیان به عنوان مربی تیم ملی در رای گیری شرکت نکرد

*وحید هاشمیان به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران قرار بود در این مجمع شرکت کند اما با وجود حضور در سالن در رای گیری شرکت نکرد.

*حسن کامرانی فر اعلام کرد نماینده بازرسی کل کشور در جلسه امروز حضور داشته و تمام اتفاقات را رصد کرده است.

*دبیر کل فدراسیون درخواست کرد یک نفر از نمایندگان فیفا و AFC برای شمارش آرا جلو صندوق شمارش آرا بیایند که یک خانم و یک آقا این کار را انجام داد و نظارت دقیقی روی شمارش آرا داشت.

*طبق اساسنامه عزل اعضای هیات رییسه با دو سوم از آرای معتبر ماخوذه اتفاق خواهد افتاد و به همین دلیل سفید یا مخدوش بودن برگه رای جزو آرای معتبر محسوب نمی‌شود.

*اصولی در سمتش به عنوان هیات رئیسه ابقا شد.

رای موافق با عزل: ۴۸ رای موافق ؛ رای مخالف با عزل: ۳۱ رای  ؛ رای مخدوش: ۳ رای 

*طبق اعلام محمد حسین حمیسی، رییس حراست فدراسیون فوتبال طبق بررسی های به عمل آمده  با حضور نمایندگان فیفا احسان اصولی عزل نمی شود و مهرداد سراجی عزل می شود.

*مهرداد سراجی از هیات رئیسه عزل شد

رای موافق با عزل:  ۵۴ رای ، رای مخالف با عزل: ۲۷ رای ، رای مخدوش: یک رای 

مهرداد سراجی با ۵۴ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و یک رای مخدوش از جمع ۸۱ رای معتبر از سمت خود عزل شد.

*طهمورث حیدری در هیات رئیسه ابقا شد

رای موافق با عزل: ۳۸ رای ، رای مخالف با عزل: ۴۳ رای ، رای مخدوش:  یک رای 

طهمورث حیدری با ۳۸ رای موافق،  ۴۳ رای مخالف و یک رای مخدوش از جمع  رای معتبر از سمت خود ابقا  شد.

*براتی در هیات رئیسه ابقا شد

رای موافق با عزل: ۴۷ رای ، رای مخالف با عزل: ۳۳ رای ، رای مخدوش:  دو رای 

احمدرضا براتی با ۴۷ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و دو رای مخدوش از جمع ۸۰ رای معتبر از سمت خود ابقا  شد.

*با رای موافق اعضای مجمع ارکان قضایی فدراسیون فوتبال تا مجمع عمومی بعدی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

*همچنین اعضا تصویب کردند تا مجمع بعدی فعالیت میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون ادامه داشته باشد.

*گلایه های محمدرضا ساکت پس از پایان جلسه از نمایندگان فیفا و AFC

ساکت با گلایه از نمایندگان فیفا گفت: شما می گویید فوتبال عاری از مسائل سیاسی است اما میلیون ها دلار از منابع مالی این کشور در فیفا بلوکه شده و شما با تحریم های یک کشور متخاصم اجازه نمی دهید که از منابع خودمان استفاده کنیم. این رفتار سیاسی است. از شما انتظار داریم این صحبت ها را به مسئولان محترم فیفا اطلاع دهید. در لغو بازی دوستانه تیم ملی ایران، رفتار سیاسی لحاظ شد. در ارتباط با لغو میزبانی های باشگاه ها و تیم های ملی ایران کم لطفی شد. در حوزه داوران، مسائل مختلف آموزشی و ... انتظار داریم که پیام این جمع را که خانواده بزرگ فوتبال ایران هستند، به AFC و  فیفا اعلام کنید. انتظار داریم سیاسی برخورد نکنید. 

صحبت های ساکت سبب تشویق اعضای مجمع شد.

*هوای بانوان را داشته باشید

سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان هم اظهار داشت: به ماجدی تبریک گفته و برای سراجی آرزوی موفقیت داریم. شما بزرگواران فوتبالی هستید و خواهش می‌ کنم هوای بانوان را داشته باشید. واقعا درد و دل های زیادی.  پس از بازگشت از مسابقات کافا کسی پیگیر ما نیست و هیچ اردو و مسابقه ای نداریم. 

 پیام دادم و تماس گرفتم اما کسی جوابگو نبود.  حتی جواب پیام ما را هم نمی دهند. این تیم قهرمان آسیا شده اما اگر قرار باشد هر باری که به مسابقات آسیایی می‌رویم و فقط از یک یا دو ماه قبل تدارکات ببینند، درست نیست. 

رقیبان ما در آسیا زحمت می کشند و تلاش می کنند. واقعا خواهش می کنم به بخش بانوان توجه ویژه داشته باشید. تیم های ملی فوتبال و فوتسال ما هیچ اردویی ندارند. تداوم این موفقیت ها نیازمند رسیدگی است. باور کنید دختران ما خیلی خوب هستند و دوست داریم باز هم در آسیا قهرمان شویم اما واقعا نگران هستیم.

*سیف الله پور: خواهش می کنم جواب تلفن ما را بدهید و موقع انتخابات فقط سلام صبح بخیر نگویید

 همه می دانیم که در هیات رئیسه اختلافات بسیاری هست. متاسفانه اتفاقاتی در فوتبال رخ داد که خوب نبود و جای آماده شدن برای جام جهانی. هیچ اتفاقی رخ نداده است. خواهش می کنم تماس تلفن ما را جواب دهید و فقط در هنگام انتخابات به ما سلام صبح بخیر نگویید. به شعور مان احترام بگذارید. این اتفاقاتی که از جانب صدا و سیما رخ می دهد و هر طور می خواهد با ما برخورد می کند درست نیست و سهم هیات های فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه ها را نمی دهد.

 این مسئله باعث متضرر شدن تیم های خصوصی می شود و این به فوتبال ما آسیب می زند. تقاضا دارم به این مسئله رسیدگی شود. پارسال هم جلسه ای داشتیم و قرار بر این شد که اجازه ندهیم دوربین های صدا و سیما وارد استادیوم ها شوند و باشگاه های ما نسبت به این مسئله متضرر می شوند. دست به دست هم دهیم که پول های بلوکه شده ما در فیفا هم آزاد شود. خواهش می کنم بحث 

حضور زنان در ورزشگاه ها را پیگیری کند. امیدوارم شاهد موفقیت تیم ملی فوتبال ایران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس