کد خبر 1405026
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
باقری: آمریکا قدردان سخاوتمندی اعضای برجام باشد

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.

به گزارش مشرق، علی باقری چهارشنبه شب در این توئیت تصریح کرد: «برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث‌ منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.»

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: «آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل نماید.»

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه اعلام کرد، هیأت مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده جمهوری اسلامی در چارچوب سیاست رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان عازم وین می‌شود تا در گفت‌وگو با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا درباره ایده‌های مطرح‌شده از سوی  طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.  

علی باقری همچنین هفتم تیر امسال پس از وقفه‌ای سه ماهه، در قطر با انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات رفع تحریم به گفت‌وگو نشست.

پس از این دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت وگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت انریکه مورا در دوحه برگزار شد.  

وی تاکید کرد: نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.

کنعانی افزود: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 5
    وقتی آقای بورل، قبل از شروع دور جدید، اعلام می کند که «اگر توافق رد شود، ما در خطر یک بحران هسته‌ای خطرناک هستیم»، یعنی همینی که آمریکا به ایشان دیکته کرده را باید ایران چشم بسته بپذیرد و الا «ما» (منظور طرف آمریکایی و اروپایی) با «در خطر یک بحران هسته‌ای خطرناک» هستند.
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      3 3
      منظور از ما در وهله نخست اسرائیل است . متوجه شده اند انگشت ایران بر روی ماشه است .
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      به آقازاده ها خبر دهید پول داره میاد. از نگرانی برهانید
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    7 3
    به نظر من وقتی آمریکا علنا ژنرال ارشد ایرانی رو ترور میکنه، یعنی جنگ. مذاکره هم به هیچ جایی نمیرسه و این نوع ادبیات هیچ حاصلی نداره جز خفت و خواری
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    12 1
    تا پیش از این دولت ، آمریکا قدردان ساده لوحی و عجله دولت بنفش روحانی بود که تونست ۸ سال با برجام کلاه گشادی سر ایران بگذارد / و ما هم باید قدردان چهره بدون روتوش آمریکا در زمان ترامپ باشیم که ما را هوشیار تر از قبل کرد که دوباره با اعتماد به اروپا و غرب خسارت محض ببار نیاوریم و فریب غربی ها رو نخوریم / عیب این اصلاح طلبان غربگدای ساده لوح این بود که لب ساحل نشسته بودند و می‌خواستند ماهی بزرگی شکار کنند حالا هم عجله دارند اما باید صبر کنیم و چند وقتی یه تور بزرگی بسازیم و زمستان برویم وسط دریا تا نهنگ شکار کنیم / الان هم عرض میکنیم اگر زیر بار توافقی با عجله با اروپا و غرب رفتیم و گاز و نفتشان را تامین کردیم فقط همون ماهی های کوچک نصیبمان خواهد شد اما اگر صبر کردیم زمستان بشود و بعد بدل دریا زدیم باید امیدوار باشیم که نهنگ میتوانیم شکار کنیم / اروپای قبل از بحران انرژی ، امتیاز چندانی نمی‌دهد ، اما اروپای در دل بحران هر چه بخواهید خواهد داد تا از اون بحران نجات پیدا کند
  • mojtaba SE ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    7 1
    امریکا قدردان سخاوتمندی چی "اعضا" باشد؟بما لطفا بگید یعنی چی سخاوتمند شدید؟؟
  • NL ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 1
    باقری مخالف اصل برجام است. این مذاکرات هرگز به جایی نخواهد رسید
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 0
    خدا به خیر کنه مثل اینکه حالا نوبت سخاوت شماست!؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 1
    با سلام و احترام بر جناب آقای باقری ایده الله تعالی و با آرزوی توفیقات روز افزون برای آن بزرگوار
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    آقای باقری طرف خارجی نیتجه باج خواهی هایش را می خواهد بدست بیاورد و اساسا مذاکره برسر منافع ایران چه معنائی دارد
  • CA ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    مذاکره کننده ما هنوز فکر میکنه داره تو تریبون صحبت میکنه
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    سخاوتمندی؟! آقا اگر برجام کلا منتفی شه چی میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس