کد خبر 1402357
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کره شمالی

مقام ارشد دولت کره جنوبی از احتمال آزمایش اتمی کره شمالی به مناسبت سالروز خاتمه جنگ بین دو کره خبر داد.

به گزارش مشرق،  «کوون یانگ سی» وزیر اتحاد کره جنوبی روز سه شنبه مدعی شد که کره شمالی ممکن است در سالگرد پایان جنگ کره در ۲۷ ژوئیه (چهارشنبه پنجم  آزمایش‌های اتمی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» کوون یانگ سه در مصاحبه ای با رادیوی دولتی کره جنوبی در پاسخ به این سئوال که آیا کره شمالی ممکن است در این روزها آزمایشات اتمی انجام دهد، گفت: «من معتقدم که چنین احتمالی وجود دارد.»

 روز چهارشنبه، کره شمالی روز پیروزی در «جنگ آزادیبخش میهن» را جشن می‌گیرد. جنگ کره در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ به پایان رسید.

علاوه بر نیروهای کره شمالی و کره جنوبی، درگیری شامل داوطلبان چینی در حمایت از پیونگ یانگ و ارتش ایالات متحده تحت پرچم سازمان ملل در حمایت از سئول بود. کره شمالی نیز از سوی اتحاد جماهیر شوروی حمایت می‌شد. جنگ با آتش بس پایان یافت، اما معاهده صلح تا به امروز امضا نشده است.

 به گزارش تاس، این مقام ارشد سئول در عین حال خاطرنشان کرد که این احتمال وجود دارد که هیچ اتفاقی رخ ندهد. وی خاطرنشان کرد که سخنرانی احتمالی «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در کنگره کهنه سربازان بسیار جالب است، زیرا ممکن است حاوی پیام‌های سیاسی مهمی باشد.

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی ماه‌هاست که اعلام کرده‌اند  پیونگ یانگ برای آزمایش‌های اتمی جدید آماده است و متخصصان منتظر تصمیم کیم جونگ اون هستند. این موضع روز سه شنبه توسط «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی نیز تکرار شد.

پیونگ یانگ بر این باور است که  تهدیدها و دشمنی واشنگتن  خطرناکی شده  و  رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های راهبردی  در منطقه همگی علیه کره شمالی بوده و ارتش این کشور برای مقابله با این تهدیدها باید آماده باشد.

در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره ادامه دارد، رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی به تازگی به ارتش این کشور دستوری به منظور پاسخگویی به اقدام احتمالی کره شمالی دستور صادر کرد. «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی  فرمانی به ارتش داده و از آنها خواسته که به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی به صورت «سریع و با جدیت» پاسخ دهد.

دستور رئیس‌جمهور کره جنوبی به ارتش این کشور در شرایطی مطرح شده که نگرانی‌ها درباره احتمال اقدام کره شمالی برای انجام اولین آزمایش اتمی این کشور بعد از پنج سال، افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    4 0
    شهامت رئیس کره شمالی در برابر یانکی ها در مقایسه با بزدلی و ترسویی برخی رؤسای کشورها در برابر کدخدا !!!!!!!!!!
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! دم جناب آقای کیم جونگ اون و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره گرم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس