پیونگ یانگ: رزمایش آمریکا با کره جنوبی منجر به تشدید تنش می‌‌شود

رسانه دولتی کره شمالی با انتقاد از رزمایش آمریکا با کره جنوبی از این دو کشور بابت دست داشتن در تحریک نظامی و تشدید تنش انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، یک نشریه دولتی کره شمالی روز دوشنبه از برگزاری رزمایش بین کره جنوبی و آمریکا به شدت انتقاد کرد و آن را تنش زا خواند.

به گزارش وبگاه «رادیو بین‌المللی کره » «ریومیونگ»، از رسانه‌های نزدیک به دولت کره شمالی روز دوشنبه در تحلیلی دولت «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی را به دلیل پیشبرد آنچه که آن را تمرین جنگ خواند، مورد انتقاد قرار داد.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی و آمریکا پس از چند سال کاهش یا توقف رزمایش‌های مشترک، دور جدیدی از تمرینات نظامی را شروع ‌کردند.

ریومیونگ هشدار داد که این وضعیت اغتشاش ناشی از رویارویی شبه جزیره کره را که از قبل ناآرام بود در آستانه جنگ خواهد برد و سئول و واشنگتن را به دست داشتن در یک تحریک نظامی و تشدید تنش متهم کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش اعلام سیاست‌های خود آورده است که  قصد دارد رزمایش ترکیبی مشترک را با آمریکا را از سرگیرد.

آمریکا و کره جنوبی همچنین رزمایش‌هایی شامل استفاده از ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های آبی خاکی برگزار خواهند کرد و به جای شبیه‌سازی رزمایش‌ها که طی سال‌های اخیر انجام می‌شد، به اجرای تمرینات میدانی و اجرای سناریوهای جنگ برمی‌گردند.

این دو کشور قصد دارند در ماه‌های آگوست و سپتامبر (اواخر مرداد تا پایان شهریور) ۱۱ رزمایش برگزار کنند که یکی از آن‌ها رزمایش بزرگ مرکز تمرینات رزمی کرده بوده و نام این رزمایش از «نگهبان آزادی اولچی» به «سپر آزادی اولچی» تغییر کرده است.

کره شمالی ظرف ماه‌های گذشته تعداد آزمایش‌های موشک‌های دارای قابلیت کلاهک اتمی به شکل بی‌سابقه‌ای را افزایش یافته و یون درباره آزمایش اتمی هفتم این کشور هشدار داده است.

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول در حالی رو به افزایش گذاشته که پیشتر نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل هشدار داد هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس