رایزنی آمریکا و کره جنوبی درباره آزمایش موشکی کره شمالی

مقام‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی از آمادگی در نشان‌دادن اقدام سریع به تحرکات موشکی کره شمالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و فرمانده نیروهای ایالات متحده در کره جنوبی روز یکشنبه درباره آخرین پرتاب موشک کره شمالی گفت‌وگو و اعلام کردند که آماده واکنش سریع به تحرکات موشکی رخ داده هستند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع کره جنوبی منتشر شده آمده است، طرفین در تماس تلفنی درباره آخرین پرتاب موشک توسط کره شمالی گفت‌وگو و آمادگی برای دفاع مشترک را تایید کردند.

در بخشی از این بیانیه همچنین تاکید شده که طرفین تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنند و آماده واکنش سریع به هرگونه تغییر اوضاع هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت این موشک ساعت ۰۷:۵۲ به وقت محلی  از استان «جاگانگ» کره شمالی شلیک شده است. این موشک حدود ۸۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری پرواز کرد. این بزرگترین پرتاب پیونگ یانگ از پایان سال ۲۰۱۷ به این سو و پس از توقف خودخواسته برای پرتاب موشک‌های بالستیک اتمی و قاره‌پیما بود.

در سال ۲۰۱۷، کره شمالی ۲۰ موشک بالستیک میان برد و قاره پیما پرتاب کرد. این امر واکنش شدید جامعه بین‌المللی از جمله ایالات متحده را برانگیخت و تحریم‌های شدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال شد و تجارت خارجی این کشور را محدود کرد. این هفتمین پرتاب موشک توسط کره شمالی در سال جاری بود.

پیونگ‌یانگ هفته گذشته نیز دو آزمایش تسلیحاتی انجام داد. کره شمالی  چهارشنبه گذشته تایید کرد که دو موشک کروز دوربرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرد.  به دنبال آزمایش موشکی چهارشنبه گذشته، سخنگوی اقدام خارجی اتحادیه اروپا از کره شمالی درخواست کرد به آزمایش‌های موشکی خاتمه داده و به گفت‌وگوها درباره خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره بازگردد.

نمایش قدرت کره شمالی در زمان حساسی در منطقه رخ می‌دهد، زیرا پکن تنها متحد اصلی پیونگ‌یانگ میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در ماه آینده است و کره جنوبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مارس آماده می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    رایزنی ارباب و برده هههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس