کد خبر 1402210
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
گوشی

در این مقاله بهترین گوشی‌های موبایل برای بازی را که هم قیمت خوبی دارند و هم به راحتی در ایران یافت می‌شوند، معرفی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، در بازار جهانی گوشی‌های موبایل، خرید گوشی‌ برای کاربرانی که دغدغه اصلی آنها اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین است، کمی متفاوت است. این کاربران گوشی‌هایی با طراحی و مشخصات خاص را ترجیح می‌دهند که  صرفا برای انجام بازی تولید شده‌اند. به این گوشی‌ها در اصطلاح گوشی گیمینگ می‌گویند. گوشی‌های گیمینگ، در کنار اینکه ظاهر خاص و متفاوتی دارند، از قدرت پردازشی و گرافیک بسیار بالایی نیز برخوردارند.

در بازار ایران متاسفانه کمتر می‌توان این گوشی‌های گیمینگ را خریداری کرد. اما گوشی‌های موبایل زیادی وجود دارند که به پردازنده قدرتمند، گرافیک بالا و صفحه‌نمایش عالی مجهزند و نیاز کاربر را برای انجام بازی‌های گرافیکی و حجیم برطرف می‌سازند.

در این مقاله بهترین گوشی‌های موبایل برای بازی را که هم قیمت خوبی دارند و هم به راحتی در ایران یافت می‌شوند، معرفی خواهیم کرد. در فهرست پیش رو، سه گوشی میان‌رده و سه گوشی پرچم‌دار را در رنج‌های قیمتی مشخص، از ۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان، آورده‌ایم.

بهترین گوشی موبایل گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ ای ۲۳

گوشی ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه A۲۳ سامسونگ، با توجه به قیمت پایینی که دارد، از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون بهره برده است. تراشه Snapdragon ۶۸۰ ۴G با معماری ۶ نانومتری از پس اجراهای سنگین مانند بازی و برنامه‌های ادیت به‌راحتی برمی‌آید.

پردازنده خوش‌مصرف اسنپ‌دراگون ۶۸۰ به کمک باتری رفته و دوام و ماندگاری شارژ گوشی را به حد مطلوبی می‌رساند. به طوری که حتی با استفاده زیاد و طولانی مدت گوشی تا یک روز کامل دوام می‌آورد. این گوشی سامسونگ از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی کرده و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری را در زمان کوتاهی شارژ می‌کند.

ویژگی نه چندان مثبتی که در گوشی جدید ای ۲۳ سامسونگ به کار رفته، نمایشگر از نوع پنل PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. سامسونگ برای این نمایشگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را در نظر گرفته تا از این طریق بخشی از کاستی‌های آن را جبران کند.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون تومان

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی Redmi Note ۱۱ Pro در بخش پردازنده عملکرد راضی کننده‌ای ندارد و به پردازنده ۸ هسته‌ای ساخت مدیاتک، یعنی Helio G۹۶ مجهز شده است. این پردازنده قدرت پردازشی متوسطی دارد و بازی‌های گرافیکی را در فریم سنگین به خوبی اجرا نمی‌کند. اما ویژگی‌های دیگر به کار رفته در این گوشی شیائومی، باعث شده تا در فهرست گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا برای بازی قرار گیرد.

ویژگی بسیار ارزنده مدل پرو ردمی نوت ۱۱، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی است که درنتیجه ان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی شیائومی را در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ می‌کند. به طوری که با استفاده از شارژر ۶۷ واتی، ۵۱ درصد از ظرفیت باتری در مدت زمان ۳۰ دقیقه، و ۱۰۰ درصد آن در کمتر از یک ساعت شارژ خواهد شد.

صفحه نمایش گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو، دیگر ویژگی خارق‌العاده ایست که به دنبال آنید. یک پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع  Super AMOLEDکه نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه داده و با کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت هم به کاربر اجازه استفاده هرچه بهتر در نور مستقیم را خواهد داد.

بهترین گوشی موبایل گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ ای ۵۳

سامسونگ برای گوشی موبایل A۵۳ ۵G سامسونگ از تراشه Exynos ۱۲۸۰ ساخت خودش استفاده که ضخامت ۵ نانومتری داشته و عملکرد بسیار مثبتی از نظر پردازشی از خود به نمایش می‌گذارد. این پردازنده از شبکه ۵جی هم پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری جدید و جذاب One UI ۴.۱، محیط نرم و روانی را برای اجرای بازی و تنظیمات ویژه و اختصاصی جدید، به وجود آورده است.

در بخش نمایشگر گوشی موبایل ای ۵۳، سامسونگ به سراغ پنل Super AMOLED با ابعاد ۶.۵ اینچی رفته که دارای رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این نمایشگر به نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و کیفیت آن بی‌نظیر است.

ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر به گوشی جدید ای ۵۳ سامسونگ اجازه می‌دهد تا یک روز کامل، کاربر را همراهی کند. پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات نیز از دیگر مزایای این گوشی جدید سامسونگ است. اما نکته منفی اینجاست که آداپتور شارژر از جعبه گوشی میان‌رده ساسمونگ حذف شده است. سیاستی که سامسونگ تنها برای پرچم‌دارانش در نظر گرفته بود.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

گوشی موبایل شیائومی ۱۲

گوشی Xiaomi ۱۲ جدیدترین گوشی شیائومی است که ویژگی‌های بسیار جذابی را ارائه می‌دهد. گوشی شیائومی ۱۲ از تراشه جدید و بسیار قدرتمند اسنپدراگون بهره گرفته است. پردازنده Snapdragon ۸ Gen ۱ یکی از بهترین تراشه‌های موجود در جهان است که قدرت پردازشی خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. پردازنده‌ای که ساسمونگ تنها در نسخه امریکا پرچم‌داران خود از آن استفاده کرده است.

بارزترین قابلیت گوشی Xiaomi ۱۲، قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات است که باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری این گوشی جدید شیائومی را تنها در ۳۹ دقیقه، به طور ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. همچنین این گوشی به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز مجهز شده که در مدت ۵۳ دقیقه باتری را به طور کامل شارژ می‌کند. ظرفیت باتری در کنار پردازنده قدرتمند و نمایشگر پرمصرف خیلی زیاد نیست.

نمایشگر به کار رفته در گوشی شیاومی ۱۲ از نوع پنل AMOLED است که از قابلیت دالبی ویژن و پشتیبانی از +HDR۱۰ برخوردار است. این نمایشگر در رنج قیمتی خود شاید خیلی قدرتمند به نظر نرسد. اما شیائومی با قابلیت‌هایی مانند نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، ۶۸ میلیارد رنگ و روشنایی ۱۱۰۰ نیت، کیفیت دوچندانی را نمایش تصاویر رقم زده است.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان

گوشی موبایل شیائومی ۱۲ پرو

جدیدترین و قدرتمندترین گوشی شیائومی، گوشی Xiaomi ۱۲ Pro است. این گوشی شیائومی از جدیدترین و بهترین تراشه اسنپدراگون استفاده کرده است. تراشه Snapdragon ۸ Gen ۱ با ضخامت ۴ نانومتری، عملکرد فوق‌العاده روان و سریعی را برای گوشی جدید شیائومی رقم زده که امتیاز بسیار ویژه‌ای به حساب می‌آید.

شیائومی در بخش باتری ۱۲ پرو یک قدم فراتر رفته و قابلیت شارز سریع ۱۲۰ وات را برای گوشی خود در نظر گرفته است. طبق ادعای شیائومی در تبلیغاتی که این کمپانی داشته، آداپتور ۱۲۰ واتی قادر است باتری را به طور ۱۰۰ درصد در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کند.

هرچه از خوبی‌های گوشی ۱۲ پرو شیائومی در مشخصات فنی‌ای که ارائه داده بگوییم، کم گفتیم. در بخش نمایشگر هم با یک مزیت جذاب دیگر مواجهیم. پنل LTPO AMOLED شیائومی، قابلیت‌هایی چون نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نمایش یک میلیارد رنگ، قابلیت دالبی ویژن، پشتیبانی از HDR۱۰+ و روشنایی ۱۵۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. در کنار همه اینها صفحه‌نمایش ۱۲ Pro، تصویری با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ نوت ۲۰ اولترا

گوشی Note ۲۰ Ultra در کنار پشتیبانی از قلم S، جذابیت‌های فوق‌العاده دیگری هم دارد. پردازنده به کار رفته در این گوشی خاص سامسونگ، دوگانه است. به عبارتی پردازنده‌ای که در نسخه جهانی به کار رفته تراشه Exynos ۹۹۰ ساخت سامسونگ است، در صورتی که نسخه امریکا از تراشه قدرتمند Snapdragon ۸۶۵ ۵G+ بهره برده است. قدرت پردازشی پردازنده اسنپ‌دراگون تنها کمی بیشتر از تراشه اگزینوس است.

سامسونگ صفحه‌نمایش نوت ۲۰ اولترا از پنل Dynamic AMOLED ۲X لمسی خازنی و با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ استفاده کرده است که هنوز که هنوزه در پرچم‌داران این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزولوشن نمایشگر، ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل است که از مزایای خرید گوشی سامسونگ سری نوت است. نرخ نوسازی تصویر در حالت FHD، ۱۲۰ هرتز است و در حالت QHD، ۶۰ هرتز.

باتری Note ۲۰ Ultra با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپری کاربر این گوشی را تا یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد همراهی می‌کند. گرچه شاید به نظر برسد این گفته حقیقت ندارد اما، دوام شارژ گوشی تا حد زیادی به پردازنده خوش‌مصرف به کار رفته در آن بستگی دارد. آخرین گوشی سری نوت سامسونگ همچنین از قابلیت شارژ سریع ۲۵ وات برخوردار است.

در کلام آخر باید بگوییم اقلامی که در این فهرست آمده‌اند تا بودجه ۳۰ میلیون تومانی را پوشش می‌دهند و شاید با خود بگویید جای گوشی‌های آیفون در این فهرست خالی است. با توجه به نواسانات بازار و اخبار مرتبط با ممنوعیت ورود گوشی‌های اپل، اکنون در ایران برای خرید گوشی اپل باید بیش از ۳۵ میلیون تومان هزینه کرد. همچنین گوشی آیفون به حد کافی شناخته شده و پرطرفدار است که نیاز به معرفی هرچه بیشتر آن در این چنین فهرست‌هایی نباشد.

منبع:اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس