جنگنده‌های رافال، یوروفایتر؛ گزینه‌های ارسال به اوکراین

مقام‌های آمریکایی به نوع چند جنگنده ساخت کشورهای اروپایی که به طور محتمل به اوکراین برای نبرد با روسیه ارسال ‌می‌شود، اشاره کردند.

به گزارش مشرق، مقام‌های آمریکایی در روزهال اخیر به  چند نوع  جنگنده  ساخت اروپا که به طور محتمل به اوکراین برای نبرد با روسیه ارسال ‌می‌شود، اشاره کردند.

 به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» ژنرال «سی کیو براون» رئیس ستاد نیروی هوایی، آمریکا گفت، هواپیمای جنگی آینده اوکراین غیر روسی خواهد بود و در حالی که می‌تواند یک  جت  ساخت ایالات متحده باشد، می‌تواند هواپیمای ساخت یکی از سازندگان جنگنده اروپایی نیز باشد.

وی گفت  که جنگنده «گریپن» ساخت سوئد، «یوروفایتر» و «رافال» ساخت  فرانسه از جمله جنگنده‌هایی هستند که  می‌توانند به اوکراین بروند.

این در حالی است که اوکراین از آمریکا تقاضای ارسال جنگنده ای اف-۱۶ را دارد.

دولت آمریکا در راستای تلاش برای شکست نیروی هوایی روسیه در نبرد با اوکراین، قصد تربیت خلبانان اوکراینی را  نیز دارد. به گزارش منابع خبری،  مجلس نمایندگان آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با هواپیماهای جنگنده آمریکایی تصویب کرد.

به گفته کارشناسان، این اقدام ممکن است پیش نیازی باشد برای اینکه کی‌یف در نهایت جنگنده‌های ساخت آمریکا را دریافت کند. اوکراین از ایالات متحده خواسته است که جنگنده‌های پیشرفته مانند «اف-۱۵» و «اف-۱۶» را برای مقابله با قدرت هوایی برتر روسیه ارائه دهد. با این حال، دولت آمریکا در ارسال جنگنده‌های خود به اوکراین مردد است.

چندی قبل یک نشریه آمریکایی از روی آوردن اوکراین به جت‌های نمایشی در نبرد با روسیه خبر داد و دلیل آن را کمبود جنگنده‌های پیشرفته در این کشور عنوان کرد.

نشریه آمریکایی «فوربس» نوشت، نیروی هوایی کوچک و قدیمی اوکراین هنوز در حال نبرد با نیروی هوایی روسیه است که ۱۰ برابر بیشتر جنگنده دارد و اکثر آنها بسیار پیشرفته‌تر از هواپیماهای ۳۰ ساله اوکراین هستند.

این نشریه نوشت، تعجبی ندارد که یک میگ-۲۹ آکروبایتک به خط مقدم در اوکراین بازگشته باشد. کی‌یف ده‌ها میگ غیرقابل پرواز را در انبار نگهداری می‌کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تاکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 6
    ارتش اوکراین تبدیل به قربانیان ناتو شده است برای آزمایش و یافتن اشکالات تسلیحات غربی!!!!
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 8
    درود بر اوکراین
  • رحمت عیدی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    گذشته از دلایل و اهداف جنگ افروزان این خبر آدم رو یاد ملودی بوق زدنهای کاروان عروس میندازه که زلنسکی صهیونیست بی صبرانه منتظره اونو توییت بزنه خخخ،یعنی جنگ افروزان انگلو ساکسونی جسارت و برنامه همچین غلطی رو دارند و داشتند یا با مطرح کردن ماجرای خرید پهپادهای ایرانی توسط روسیه به دنبال جور کردن بهانه کافی بودند برای این کار که البته بازهم جسارت و جرات رو میخاد،اول باید بررسی بشه که صهیونیسم و نوچه هاش در راه اندازی ج ج سوم برای تداوم نظام تک قطبی چه مدل قدیم چه مدل جدید چقدر جدی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس