تحریک روسیه از سوی انگلیس؛ اعزام بالگردهای شینوک به استونی

نیروی هوایی انگلیس در اقدام تحریک کننده دیگر علیه روسیه، شماری بالگرد «شینوک خود را به پایگاه هوایی نزدیک مرز استونی با روسیه اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی انگیس یکشنبه شب به وقت تهران از اعزام شمار نامشخصی از بالگردهای «شینوک» خود به یک پایگاه نظامی نزدیک مرز استونی با روسیه در بحبوحه نبرد روسیه به اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه «فورسز نت» نیروی هوایی انگلیس با انتشار توییتی اعلام کرد که اسکادرانی از بالگردهای شینوک این کشور برای حمایت از افزایش حضور ناتو به فرماندهی انگلیس درنزدیک مرز استونی با روسیه مستقر شده‌اند.

نیروی هوایی انگلیس در این توییت متذکر شده که اسکاداران ۲۷ بالگردهای شینوک این کشور متعلق به پایگاه هوایی «همپشایر» به پایگاه هوایی «آماری» در استونی رفته‌اند و از نیروهای انگلیس و ولز در منطقه بالتیک پشتیبانی خواهند کرد.

بنابر اعلام نیروی هوایی انگلیس، این بالگردها کار جابجایی نیرو و تجیهزات در بالتیک را برعهده خواهند داشت. 

تحریک روسیه از سوی انگلیس؛ اعزام بالگردهای شینوک به استونی

 به دنبال لفاظی‌های انگلیس علیه روسیه به ویژه در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین،  یکی از مقام‌های ارشد پارلمانی روسیه  گفت، در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، «لندن» پایتخت انگلیس اولین هدف روسیه خواهد بود.

 «آندری گورولیوف» نماینده پارلمان روسیه که در کمیته دفاعی مسکو حضور دارد، در سخنانی در تلویزیون دولتی روسیه،گفت:«ما در اولین عملیات هوایی، تمام ماهواره‌های فضایی دشمن را نابود خواهیم کرد. برای ما آمریکایی یا انگلیسی بودن اهمیتی نخواهد داد، ما همه آنها را ناتو خواهیم دید.»

وی ادامه داد: «ما مطمئناً از "ورشو"، "پاریس" یا "برلین" شروع نخواهیم کرد. اولین جایی که ضربه خواهد خورد لندن خواهد بود. کاملاً واضح است که تهدید جهان از جانب آنگلوساکسون‌ها می‌آید.»

در رویدادی مرتبط دیگر، دولت آمریکا در راستای تلاش برای شکست نیروی هوایی روسیه در نبرد با اوکراین، قصد تربیت خلبانان اوکراینی را دارد.

به گزارش منابع خبری، مجلس نمایندگان آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با هواپیماهای جنگنده آمریکایی تصویب کرد.

به گفته کارشناسان، این اقدام ممکن است پیش نیازی باشد برای اینکه کی‌یف در نهایت جنگنده‌های ساخت آمریکا را دریافت کند.  اوکراین از ایالات متحده خواسته  که جنگنده‌های پیشرفته مانند «اف-۱۵» و «اف-۱۶» را برای مقابله با قدرت هوایی برتر روسیه ارائه دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تاکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 1
    فقط اونجاش که روسیه داره تهدید میکنه. یکی نیست بگه عمو شما تو اکراین زاقارت موندی . انگار یادشون رفته که بقیه کشورهای جهان از جمله انگلیس مملو از تسلیحات هسته ای هستن
  • امید IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 8
    چه فایده بمب نداره انگلیس اگر هم داره ضد 400 و 300 و 500 روسیه نابوده میشه اما روسیه فقط 200 ثانیه نابو می کند و بعد روسیه دچار ترس میشه چون زیر دریایی انگلیس و ناتو نیش می زنندش و ما هم با چیپس و پفک نگاه می کنیم اما شاید ما مقصر باشیم روز قیامت انها هدایت نکردیم و چیزها علمی قران بگیم عدایت بشون که علم رسیده به قران
    • آریا IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      8 0
      تو با این سطح سواد بالایی که داری تو رو خدا نظر نده ، مردم میخونن و مغزشون بخاطر سطح فوق‌العاده بالای کامنت های شما خاکستر میشه ... از ما گفتن !!!
  • US ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    ]چیپس وپفکش ونشستن وتماشا کجای کاری
  • فکرمکنی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    توروخدا حرف نزن شماچراالکی چیزی رو که نمیدونین نظرمیدین
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 0
    درود برروسیه .واقعا بجاگفته خبیث عالم انگلیس واینکه سرماربایدقطع شه حرف درستیه واقای پوتین بسیاردقیق اشاره کردن وانشاالله موفق هم خواهندشد واینگونه هم شده
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 1
    هههههههههههههههههههه انگلیس فنقله هم با این شنوک زوار دررفته ی قراضه دارد با ادای تقلبی ژشت قدرت مثلا نشان می دهد برو بگذار باد بیاد کشور جغله فکستنی -
  • حسن ازتبریز IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 1
    باسلام واحترام به روش اروپا وآمریکا شک دارید نمی دانید کارشناسان وروانشناسان بزرگی در پشت برنامه های این کشورها قراردارند که روسیه وحامیان آنهارا به اشتباه انداخته اند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      بععععله
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    ای کاش در جنگ جهانی دوم انگلیس توسط آلمان نابود شده بود
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      1 0
      همان اتفاقی افتاد که انگلیس استقلال خودش را از دست داد از رژیم هیتلری به رژیم آمریکا دست گردان شدند حالا در اشغال آمریکا تشریف دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس