بیم پنتاگون از لو رفتن اسرار نظامی به روسیه در جنگ اوکراین

پنتاگون در یک عقب نشینی از بیم افشای اطلاعات نظامی، فنی ارسال برخی پهپادها به اوکراین را به حالت تعویق درآورد.

به گزارش مشرق، برنامه‌های دولت آمریکا برای فروش چهار فروند پهپاد بزرگ به اوکراین به دلیل ترس از اینکه این فناوری به دست روسیه بیافتد، به تعویق افتاده است.

به گزارش وبگاه «ارو تایمز» به نقل از خبرگزاری «رویترز»، پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) قصد داشت چهار پهپاد رزمی «ام کیو گری ایگل» به اوکراین بفروشد، اما اینک این طرح‌ با نگرانی‌هایی روبرو شده که ممکن است این تجهیزات به دست دشمن بیافتد.

دو منبع مطلع در این باره گفتند که در جریان بررسی‌های پنتاگون، ایراد فنی در مورد صادرات پهپادها مطرح شده  و ترس این است که رادار و تجهیزات جاسوسی موجود در  این نوع پهپادها ممکن است در صورت افتادن به دست روسیه، خطر امنیتی برای ایالات متحده ایجاد کند.

این پهپاد ویژه پرواز در ارتفاع متوسط و با استقامت طولانی و قادر به حمل موشک «هل‌فایر» است.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا اعلام  کرده بود که  سامانه‌های موشکی ارسالی برای اوکراین ۷۰ کیلومتر برد خواهند داشت اما کی‌یف تضمین داده خاک روسیه را هدف قرار ندهد.

این در حالی است که یک مقام ارشد دولت روسیه روز یکشنبه  استفاده از جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» در حمله به مواضع اوکراین و نیز سلاح لیزری برای سرنگونی پهپادهای این کشور را تایید کرد.

وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه تایید کرد  که جنگنده‌های برتری هوایی رادارگریز نسل پنجم روسی سوخو-۵۷ در ماموریت‌های رزمی در اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

بیم پنتاگون از لو رفتن اسرار نظامی به روسیه در جنگ اوکراین

 سوخو-۵۷ ارتش روسیه 

بوریسوف گفت که این  جنگنده‌های پیشرفته  بارها در اوکراین، استفاده شدند. وی افزود که تسلیحات  به کار گرفته شده در این هواپیما بسیار موثر بودند.

نشریه «فوربس» اخیرا نوشت، با گذشت بیش از صد روز از جنگ روسیه و اوکراین، نیروی هوایی کوچک و قدیمی اوکراین در حالی سرگرم نبرد با نیروی هوایی روسیه است که ۱۰ برابر بیشتر جنگنده دارد و اکثر آنها بسیار پیشرفته‌تر از هواپیماهای ۳۰ ساله اوکراین هستند.

بر این اساس، اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که یک جنگنده «میگ-۲۹» شوروی را در خدمت نیروی هوایی اوکراین نشان می‌دهد. این میگ-۲۹ خاص و غیر عادی است. طرح رنگ آبی و زرد روشنی و رنگ تیم نمایش هوایی اوکراین است که مدت‌ها کارکرده است. تعجبی ندارد که یک میگ-۲۹ آکروبایتک به خط مقدم در اوکراین بازگشته باشد. کی‌یف ده‌ها میگ غیرقابل پرواز را در انبار نگهداری می‌کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس