کد خبر 1401735
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
چامسکی: در آمریکا فرهنگ «تمامیت خواهی» حاکم شده است

نظریه پرداز شهیر آمریکایی به تازگی به انتقاد از فرهنگ حاکم بر ایالات متحده پرداخت و گفت، امروز آمریکایی‌ها اجازه شنیدن حرف‌های روس‌ها را ندارند.

به گزارش مشرق، «نوام چامسکی» نظریه پرداز، تحلیلگر و زبان شناس شهیر آمریکایی به تازگی به انتقاد از فرهنگ حاکم بر ایالات متحده پرداخت.

به گزارش منابع خبری، نوام چامسکی در این زمینه گفت:«ایالات متحده تحت نوعی فرهنگ تمامیت  خواهی زندگی می‌کند که هرگز در طول زندگی من وجود نداشته و از بسیاری جهات بسیار بدتر از اتحاد جماهیر شوروی  سابق است.»

چامسکی ادامه داد:«روسیه شوروی می‌توانست به "بی‌بی‌سی"، "صدای آمریکا"، "تلویزیون آلمان" دسترسی داشته باشد، اما امروز آمریکایی‌ها اجازه شنیدن حرف‌های روس‌ها را ندارند.»

وی چندی قبل نیز گفته بود که  افول آمریکا درست اندکی پس از پایان جنگ جهانی دوم و پس از سلطه حزب کمونیست بر چین پس از جنگ‌های هند و چین آغاز شد.  تا سال ۱۹۷۰، سهم ایالات متحده از ثروت جهانی به ۲۵ درصد کاهش یافت که گرچه هنوز سهم زیادی بود اما به شدت کاهش یافته بود. 

چامسکی اظهار داشت که آمریکا با آنکه یک دموکراسی است، اما به «کشور سرمایه‌داران» تبدیل شده است. 

چامسکی: در آمریکا فرهنگ «تمامیت خواهی» حاکم شده است

به باور این اندیشمند بزرگ، حزب جمهوریخواه آمریکا نه یک حزب سیاسی، بلکه شورش رادیکال است که هیچ علاقه‌ای به دموکراسی ندارد.

چامسکی در این باره نیز گفت، در ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته حزب جمهوری‌خواه به سادگی از طیف منحرف شده است. این یک حزب سیاسی به معنای سنتی نیست.

وی افزود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق جمهوریخواه امریکا  با سرمایه‌گذاری بر روی این موضوعات، یک فرقه از پیروان بی چون و چرا ایجاد و بسیج کرد که از هر کاری که او انجام می‌دهد حمایت می‌کند.

چامسکی همچنین با بیان این که سیاست‌های جمهوری‌خواهان از زمان «دونالد ریگان» رئیس جمهور دهه هشتاد آمریکا به تمرکز ثروت در میان تعداد کمی از نخبگان اقتصادی کمک کرده، خاطرنشان کرد که حزب دموکرات از اواخر دهه هفتاد میلادی دیگر حزب طبقه کارگر نبود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    4 0
    به جهنم مگه فرهنگی هم داشتن اینا ؟
  • ایرانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    این مردک هم با این خزعبلاتش عده ای بسیار کم با خودش همراه کرده و هرروز نظریه افول امریکایی رو مطرح میکنه درصورتی که در مقایسه با حرفاش در در دهه نود میلادی کاملا تناقض رو میبینید . ایران هم شکرخدا همیشه روی حرفای این اقا مانور میده . چه جالب بین حرفای اینایی که میگن امریکا در افوله تناقض هست . یکی میگه بعد از جنگ جهانی دوم یکی میگه از دهه ۸۰ میلادی یکی میگه بعد از ۲۰۰۳ . ما نفهمیدیم دقیقا از چه زمانی داره افول میکنه . ضمنا درمورد افول چین که نقل محافل شده هم مطلب بذارید .
    • ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      معلوم است است وقتی از فول ارباب صحبت می شود نوکران ناراحت و حتی دق می کنند البته حق هم دارند بیچاره ها برای کسی که اربابش را حاکم مطلق می دانست هضم این مسئله سنگین است بیچاره ها خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس