به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا، در مطلبی به موضوع رضایت از دموکراسی در آمریکا پرداخت و نوشت:

نتایج یک نظرسنجی جدید که در دسامبر ۲۰۲۳ توسط مؤسسه گالوپ انجام شد، نشان می‌دهد که تنها ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها از وضعیت دموکراسی در آمریکا رضایت دارند. این رقم نسبت به ۳۵ درصدی که پس از حوادث روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ثبت شده بود، هم پایین‌تر است.

رضایت از دموکراسی در ایالات متحده در طول سال‌ها نوسان داشته است. این رقم در سال ۱۹۸۴ به اوج خود و به میزان ۶۱ درصد رسید، اما در سال ۱۹۹۲ به دلیل مشکلات اقتصادی و رسوایی‌های سیاسی کاهش یافت. رضایت از دموکراسی در اواخر دهه ۱۹۹۰ دوباره افزایش یافت، اما در دهه ۲۰۱۰ باز هم کاهش یافت.

کاهش اخیر رضایت از دموکراسی را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله نگرانی‌های اقتصادی، عدم رضایت از رهبری، قطبی‌سازی سیاسی و اضطراب در مورد امنیت انتخابات و استقلال قضایی.

جالب توجه است که جمهوری‌خواهان کمترین میزان رضایت از دموکراسی را به میزان فقط ۱۷ درصد را دارند، در حالی که دموکرات‌ها بیشترین میزان رضایت از دموکراسی و به میزان ۳۸ درصد را دارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 2
    در سطحی که همه شون می خوان بیان خاورمیانه دموکراسی را تجربه کنن. پس معلوم شد حضور آمریکایی ها در خاورمیانه واسه چیه!
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      6 0
      همهٔ کشورهای جهان توش نخاله داره از جمله خاورمیانه و کشور خودمون، بهترین جا برای تجمعشون هم همون یانکیستان هست!! اصفهانیا میگن کور کورا میجورِد، آب گندیده هم راه گودالو پیدا میکنِد!!
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      10 1
      فقط احمق ها دموکراسی آمریکایی را باور می کنند. دموکراسی بزرگ ترین فریب آمریکا است کدام دموکراسی؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      2 1
      در جواب ۰۷:۵۸: آمریکایی ها برای دموکراسی نیومدن غرب آسیا(کلمه جعلی خاورمیانه رو به کار نبریم) اومدن چپاول کنند. یه عده الاغ هم بهشون سواری میدن همین
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    امریکا ؟ دمدمراسی؟! شوخی میکنی ؟؟! واقعأ از یه مشت یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش انتظار دموکراسی دارین ؟؟!
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    کسانی که لیبرال دموکراسی را برای ایران تجویز می کنند توجه دارند اسرائیل حتی لیبرال دموکراسی هم نیست دموکراسی هست اما لیبرال دموکراسی اساسا یک دولت استعماری برداشته شده براساس هویت بومی مذهبی نمی تونه لیبرال دموکراسی بشه فاجعه بارتر اینکه در اساسا در سرزمین خودش تشکیل نشده بلکه با قضیه سرزمین کس دیگری به وجود آمده اساسا ایده دولت یهود اونهم در سرزمین یکی دیگه ضد مدرنیته و لیبرالیسم هستش انحلال دولت یهود تنها معناست منتظر رفتاری از سمت اقلیت های دینی باشید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس