حملات توپخانه‌ای و خمپاره ‌ای ارتش ترکیه به شمال حسکه

منابع سوری از حملات ارتش ترکیه به شمال حسکه خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه با توپخانه و خمپاره روستاهای اطراف شهر ابو راسین در حومه شمال غربی این استان را گلوله باران کردند.

جزئیات بیشتری از این حمله مخابره نشده است.

منابع وابسته به مخالفان سوری هم از حملات نیروهای ارتش ترکیه به شمال غرب حسکه شامل روستای «الدرداره، ام الکیف» در حومه تل تمر و روستاهای «تل الورد و العبوش» در حومه «زرکان» و فرار ساکنان به مناطق امن خبر دادند.

صدای انفجارهای شدید در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه در سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و گروه‌های «ترکمن» وابسته به آن خبر داده و اعلام کرد که صدای این انفجارها ناشی از حملات جنگنده‌های ناشناس بوده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی در حومه «حسکه» اعلام کرد که نیمه شب شنبه مواضع گروه‌های ترکمن تحت حمایت ارتش ترکیه در روستاهای «المحمودیه، عنیق الهوی، الجمو» و مناطقی در حومه شهرک «تل تمر» و شهر «رأس العین» در شمال غربی استان حسکه که تحت نفوذ ارتش ترکیه قرار دارد، هدف حملات موشکی جنگنده‌های ناشناس قرار گرفت.

این منابع افزودند که حداقل یک هواپیمای جنگی مواضع گروه‌های ترکمن را هدف قرار داد و تاکنون اطلاعاتی درباره تلفات انسانی این حملات منتشر نشده است.

منابع مذکور اعلام کردند که نور ناشی از بمباران را دیده اند.

در همین راستا، فعالان فضای مجازی در سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های ناشناس روستای محمودیه در مجاورت شهر تل تمر در شمال استان الحسکه را هدف چهار حمله قرار دادند.

آنها خاطرنشان کردند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که در این حملات مقرهای نظامی دو گروه موسوم به «لشکر حمزه» و «احرار الشرقیه» وفادار به ترکیه هدف قرار گرفته است.

همزمان منابع وابسته به مخالفان سوری از هلی برن اشغالگران آمریکایی در روستای السراجیه در حومه شهر الشدادی در جنوب حسکه خبردادند.

حملات تروریست‌ها به مناطقی از حومه حماه

خبر دیگر اینکه گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه حملات خود را به روستاهای امن در منطقه «دشت الغاب» در حومه حماه از سر گرفتند.

یک منبع در فرماندهی پلیس حما به خبرنگار سانا گفت: گروه های تروریستی وابسته به اشغالگران ترکیه مستقر در حومه ادلب چهار راکت به روستای «البرکه» در حومه شهر «جورین» واقع در «دشت الغاب» شلیک کردند.

منبع افزود: این حمله منجر به خسارات مادی به اموال مردم و اموال عمومی شده است.

تداوم سرقت نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی

نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه سرقت نفت سوریه تانکرهای حامل نفتی سرقتی سوریه و خودروهای حامل تجهیزات نظامی را از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» و«المحمودیه» به اراضی عراق منتقل کردند.

منابع محلی در حومه «الیعربیه» به خبرنگار سانا اعلام کردند که یک کاروان متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا متشکل از 35 تانکر مملو از نفت سرقتی سوریه، خاک سوریه را ترک کرد و از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه وارد عراق شد.

این منابع گفتند که نیروهای اشغالگر آمریکا همچنین کاروانی متشکل از 23 کامیون های سرپوشیده و تانکرهای حامل تجهیزات و مواد لجستیکی را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» خارج کردند.

ارتش سوریه سد راه نظامیان آمریکایی در جنوب شرق قامشلی شد

نیروهای ارتش سوریه سد راه کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا در روستای «تل الذهب» جنوب شرق شهر قامشلی شد و کاروان اشغالگران آمریکایی را از منطقه بیرون راند.

منابع محلی اعلام کردند: کاروانی از نیروهای اشغالگر آمریکایی متشکل از خودرو زرهی نظامی وابسته نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با یک ماشین وابسته شبه نظامیان «قسد» که قصد عبور از روستای «تل الذهب» را داشتند با نیروهای یک ایست بازرسی ارتش سوریه روبرو شدند.

این منابع ادامه دادند: نیروهای ارتش سوریه از حرکت کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا ممانعت و آن را وادار به خروج از این منطقه کردند.

مخالفت کوبا با تحریم‌های ظالمانه علیه سوریه

خبر دیگر درباره سوریه اینکه، کوبا مجددا خواستار لغو اقدامات اقتصادی اجباری یکجانبه اعمال شده علیه سوریه شد و تاکید کرد که این اقدامات مانع توسعه در این کشور می‌شود.

«یوری گالا»، معاون نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد، استانداردهای دوگانه ای آمریکا را محکوم کرد.

گالا با تاکید بر اهمیت لغو اقدامات یکجانبه‌ علیه سوریه گفت: در زمانی که واشنگتن می‌گوید نگران وضعیت انسانی مردم سوریه است، اقدامات یکجانبه‌ای را علیه آن انجام می‌دهد.

دیپلمات کوبایی مخالفت خود را با سیاسی کردن کمک های بشردوستانه و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای باج خواهی سیاسی اعلام کرد.

 وی تاکید کرد: هر تصمیمی که شورای امنیت در مورد وضعیت انسانی در سوریه اتخاذ کند، باید منافع آن را در نظر بگیرد. تحریم‌ها و سایر اقدامات اجباری یکجانبه توسعه پایدار سوریه را محدود می‌کند و رنج زیادی را برای مردم سوریه ایجاد می کند.

گالا از جامعه بین المللی خواست تا با دولت سوریه برای اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها همکاری کند.

همچنین معاون نماینده کوبا در سازمان ملل خواستار احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و توقف دخالت خارجی در امور داخلی این کشور شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 2
    ایران‌کشور کشور وسیع داعش رو فتح کرد اونوقت ترکیه دوزاری هنوز‌لنگ ۲متر زمین شمال سوریه هست.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 2
    یاشاسین ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس