سرقت ۸۹ تانکر نفت سوریه از سوی نظامیان آمریکایی

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نظامیان آمریکایی ۸۹ تانکر نفت متعلق به سوریه را که از میدان نفتی الجزیره در اراضی این کشور به سرقت برده بودند، به عراق منتقل کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه گزارش داد: نظامیان آمریکایی ۸۹ تانکر نفت متعلق به سوریه را که از میدان نفتی الجزیره در اراضی این کشور به سرقت برده بودند، به عراق منتقل کردند.

بنابراین گزارش، این محموله بزرگ نفتی از سوی یک کاروان نظامی آمریکایی از طریق گذرگاه مرزی المحمودیه به عراق انتقال داده شد.

منابع محلی در حومه منطقه مرزی الیعربیه در این باره به سانا گفتند که این تانکرها از نفت مسروقه از میدان نفتی الجزیره پر شده و به عراق انتقال داده شده اند.

این در حالی است که دو روز پیش نیز نظامیان اشغالگر آمریکایی که به طور غیر قانونی در اراضی سوریه حضور دارند، ۱۴۴ تانکر نفتی را از طریق گذرگاه المحمودیه به داخل اراضی عراق منتقل کرده بودند.

گفتنی است نظامیان آمریکایی با همراهی شبه نظامیان قسد بر اکثر میادین نفتی در استان‌های الحسکه و دیرالزور (موسوم به منطقه الجزیره سوریه) مسلط هستند و اقدام به قاچاق نفت و فروش آن در خارج از سوریه می‌کنند. بر اساس آمار و ارقام جدید وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه از سوی نظامیان اشغالگر آمریکایی در مناطق شرقی این کشور سرقت می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    انشاالله بلای جان آنها شود
  • Husin GE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    مهم است که باندهای امریکایی را بمباران کنیم با موشک . سرقت نفت به پایان خواهد رسید و موشک ها در این مرحله مهم هستند زیرا وجود باندهای امریکایی غیرقانونی است
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 0
    مرگ بر آمریکای دزد غارتگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس