کد خبر 1382915
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
حملات توپخانه‌ای ترکیه به شمال حسکه/ تحرکات شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال سوریه

منابع سوری از ادامه حملات توپخانه ترکیه به شمال این کشور خبر دادند که خساراتی به بار آورد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه بار دیگر به روستاها و شهرک‌ها در حومه شمالی حسکه حمله کردند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند: نیروهای ترکیه و تروریست‌های وابسته به آن روستاهای «ام حرمله» و «دادا عبدال» شمال شهرک أبو راسین در حومه شمالی غربی حسکه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که منجر به ورود خسارت مادی به املاک شهروندان، ارضی کشاورزی و زیرساخت‌ها شد.

تحرکات شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال سوریه

از سوی دیگر العربی الجدید در گزارشی به تحرکات شبه نظامیان وابسته به آنکارا در شمال سوریه اشاره کرده و آورده است: «هیئت انقلابیون برای آزادسازی سوریه» که از ائتلاف چند گروه مسلح مخالف دولت سوریه و هم‌پیمان با ترکیه تشکیل شده است، مانور نظامی گسترده‌ای برای ارتقای آمادگی رزمی در مناطق «سپر فرات»، «شاخه زیتون» و «چشمه صلح» برگزار کرد که هم‌مرز با مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) در شمال این کشور است.

«فاروق ابوبکر»، عضو کادر رهبری هیئت مذکور گفت: همه نیروهای ارتش ملی (گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه) آمادگی رزمی خود را در مناطق سپر فرات، شاخه زیتون و سرچشمه صلح ارتفا داده‌اند و از شش ماه پیش در دوره‌ها و آموزش‌های نظامی شرکت داشتند تا آمادگی‌شان برای هر گونه نبرد آتی بالا رود.

ابوبکر اظهار داشت: در مانور نظامی جدید صدها عنصر از گروه‌های مختلف شرکت داشتند و هدف از آن ارتقای آمادگی نظامی در عملیات آتی برای آزادسازی مناطق اشغالی از دست قسد و نیروهای ارتش است.

در همین رابطه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر تهدید خود علیه سوریه را تکرار کرد و هدف از عملیات آتی نظامی کشورش را هدف قرار دادن کُردهای مخالف این کشور دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    7 4
    دنیا باید ترکیه را به دلیل حمایت از گروهک های تروریستی تحریم کند
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      5 0
      ترکيه فقط داره کاری رو انجام میده که روسیه در برابر اوکراین انجام میده یعنی دفع خطر احتمالی
    • NL ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      2 1
      کامیون کامیون اسلحه و کمک های دیگر ترکیه‌به داعش، ترکیه جنایتکار در حق بشریت است.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 5
    ترکیه حق دارد گروهگ تروریستی کردی نابود کند .
    • NL ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      5 2
      ترکیه کامیون کامیون اسلحه برای داعش میفرستاد. آب را به روی مردم ۳کشور بزرگ بسته. ترکیه هاب منطقه در ارسال النصره شده. سرت رو زیر برف مردی؟ -_+تروریست ترکیه است.
  • NL ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    7 0
    نژادپرست بداست، خدا حساب ما ترک خا رو از اینا جداکن
  • NL ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    یک روز یک‌ ترکه و کرده و فارسه و عربه باهم‌ یک نهالی رو‌کاشتند. در طور تاریخ گاهی به تنهایی گاهی باهم این نهال رو با خون خودشون آبیاری کردند. و حالا این نهال درخت تنومند و پرغروری شده بنام ایران.‌‌
  • NL ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 1
    ترک ها جان ما هستند.__ رهبر ایران ترک است. بزرگترین ژنرال ایران در فتح خاورمیانه، سردار قاآنی ترک است. فارسها در زنده کردن دوباره ایران، مدیون ترک ها هستند. مشکل ایران بحث نژادی عثمانی اردوغان است. و اینکه بزرگترین شاهان ترک هم با عثمانی جنگیده اند مثل اوزون حسن. بحث بر سر این کشور فرانژادی خدایی بنام ایران است که تنها امید بشریت در مقابل نژادپرستی ی بزرگ جهانی یعنی آنگلوساکسن ها است.
  • NL ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 1
    ترک و فارس در هزار سال پیش تموم شد رفت. دیگر همه نژادها باهم اختلاط پیدا کردند. ولی اگر میخواهی به اردوغان سواری بدی میتونی بحث نژآدی دربیاری
  • NL ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 1
    چیزی بنام پان فارس وجود ندارد. کاخ های هخامنشی از کاخ های صفوی ویرانه تر است. ولی آذری آریایی است‌این‌علم ژنتیک است. فارس ها و ترک های ایران بچه بازی های نژادی را هزاران سال پیش به زباله دان انداخته اند. ___ ایران مثل کانادا فرانژادی است.
  • NL ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    ازبک خا برادران ایرانی ما هستند. فارس نیستند ولی ایرانی هستند. ___ اتفاقا افغانهایی که چشم بادامی و زردپوست هستند همه ترکی بلد هستند و از قوم ازبک و ترکمن شمال افغانستان هستند. آذری آریایی است
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 0
      خب حالا چیکار کنیم ,آریایی شدی
  • NL ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    کدوم احمقی باور میکنه اردوغان برای ترک داره به دیگران حمله میکنه؟
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    3 0
    دولت سوریه شمال کشور خود را در اختیار تروریستهای پ ک ک قرارداده و این تروریستها از این مناطق برای نفوذ به ترکیه واعمال تروریستی خود استفاده می کنند ااز طرف دیگه این تروریستها هم پیمان امریکا هستند و دولت سوریه توان در گیری با آنها را ندارد پس کار ترکیه کاملا قانونی است اگر دولت سوریه غاقل باشه می تونه با همکاری ترکیه این مناطق رو پاکسازی بکنه وجا پای آمریکا رو در کشور خودش پاک کنه .
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 8
      دمشق و استانبول شهرهای ایران هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس