.

در روزهای اخیر به نظر می رسد عزم اوکراینی ها برای عملیات در این منطقه و تصرف خرسون جدی تر شده و حملات گسترده ای به پل های مهم مستقر بر رودخانه دنیپرو صورت گرفته است.

سرویس جهان مشرق _ ششمین ماه از جنگ روسیه و اوکراین امروز آغاز شده است؛ ارتش روسیه همچنان در تلاش برای عبور از خطوط دفاعی ارتش اوکراین در منطقه سیورسک استان دونتسک است که تبدیل به گره کور پیشروی در جبهه شرقی شده است.

تحولات روز صد و پنجاهم جنگ اوکراین:

احتمال ارسال جنگنده‌های A-۱۰ برای نیروی هوایی اوکراین/ آیا غرب، اوکراین را برای آغاز ضد حملات تجهیز می‌کند؟ +نقشه و تصاویر

در سوی مقابل نیز ارتش اوکراین در جبهه جنوبی و منطقه خرسون استراتژی تهاجمی داشته و با انتقال نیرو و حمله به زیرساخت های روسی در عمق خطوط آنها در تلاش برای بازپس گیری مرکز استان خرسون است.

سرنگونی دهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی

منابع روسی با انتشار تصاویری از سرنگونی یک فروند پهپاد رزمی مدل Bayraktar TB۲ ارتش اوکراین در حومه خارکیف خبر دادند.

به نظر می رسد پهپاد مورد نظر توسط سامانه پدافندی Pantsir ارتش روسیه در این منطقه سرنگون شده باشد. این دهمین فروند از پهپادهای رزمی بیرقدار اوکراینی است که تصاویر مربوط به نابودی آنها توسط ارتش روسیه منتشر می شود.

بر خلاف نبردهایی که در سالهای اخیر در مناطقی نظیر لیبی و قره باغ صورت گرفت و پهپاد رزمی بیرقدار ساخت شرکت ترکیه ای بایکار در آنها نقش موثری داشت، در جنگ اخیر، ارتش اوکراین به ندرت از این پهپادها در نقش تهاجمی استفاده کرد و بیشتر به منظور شناسایی دوربرد نقل و انتقالات ارتش روسیه و تصحیح خطای توپخانه اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

حملات سنگین توپخانه اوکراین به پل‌های ارتباطی خرسون

رودخانه مشهور دنیپرو در جنوب اوکراین، شهر خرسون مرکز استانی به همین نام را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند؛ بخش غربی شهر آخرین منطقه ای در جنوب اوکراین است که ارتش روسیه موفق به پیشروی در آن شده و همواره به عنوان تهدیدی برای شهر میکولایف محسوب می شود؛ در ماه های اخیر ارتش اوکراین تلاش زیادی برای انجام ضد حمله و بازپس گیری این شهر داشته است اما به دلیل حجم بالای نیروهای مدافع روسی و پشتیبانی از آنها از طریق پل های ارتباطی بر روی رودخانه دنیپرو، تا کنون ارتش اوکراین موفق به تصرف بخش غربی شهر خرسون نشده است.

در روزهای اخیر به نظر می رسد عزم اوکراینی ها برای عملیات در این منطقه و تصرف خرسون جدی تر شده و حملات گسترده ای به پل های مهم مستقر بر رودخانه دنیپرو صورت گرفته است.

حملات سنگین توپخانه اوکراین به پل‌های ارتباطی خرسون/ سرنگونی دهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی/ آلمان، سامانه پدافندی IRIS-T را تا پایان تابستان به کی‌یف ارسال می‌کند +نقشه و تصاویر

۳ پل مهم آنتونوفسکی، دریفسکی و کاخوفکا، ارتباط میان بخش شرقی و غربی شهر خرسون را برقرار می کنند؛ توپخانه ارتش اوکراین با استفاده از راکت های هدایت شونده هیمارس و گلوله های ۱۵۵ میلیمتری هویتزرهای غربی اهدایی به این کشور، اقدام به هدف قرار دادن دو پل آنتونوفسکی و دریفسکی در روزهای اخیر کرده است.

حملات سنگین توپخانه اوکراین به پل‌های ارتباطی خرسون/ سرنگونی دهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی/ آلمان، سامانه پدافندی IRIS-T را تا پایان تابستان به کی‌یف ارسال می‌کند +نقشه و تصاویر

مهمات مورد استفاده توپخانه اوکراین توانایی نابود کردن این پل های مستحکم را ندارند، اما با ایجاد حفره های متعدد بر روی جاده تعبیه شده بر پل، آنها را برای مدت نامشخصی غیر قابل استفاده کرده یا حداقل باعث می شوند تجهیزات سنگین نظیر تانک و نفربر قادر به عبور از آنها نباشند.

حملات متعدد ارتش اوکراین به پل های ارتباطی منطقه خرسون می تواند نشانه ای از حمله سنگین قریب القوع این کشور به شهر خرسون و تلاش برای تصرف مجدد این منطقه باشد.

 آلمان، سامانه پدافندی IRIS-T را تا پایان تابستان به کی‌یف ارسال می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش در حال ساخت سامانه پدافند هوایی میان برد IRIS-T SLM برای اوکراین است و تا پایان تابستان آن‌ها را به کی‌یف تحویل می‌دهد. در حال حاضر مصر نسخه میان برد و سوئد نسخه کوتاه برد این سامانه پدافندی را در اختیار داشته و تنها دارندگان آن به شمار می‌روند.

حملات سنگین توپخانه اوکراین به پل‌های ارتباطی خرسون/ سرنگونی دهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی/ آلمان، سامانه پدافندی IRIS-T را تا پایان تابستان به کی‌یف ارسال می‌کند +نقشه و تصاویر

از این رو آلمان برای تامین نیاز اوکراین مجبور به تولید مجدد این سامانه شده است. سامانه IRIS-T SLM با برد 40 و سقف پرواز 20 کیلومتر در دست تولید هست که موشک های این سامانه در فاز پایانی حمله دارای هدایت تصویرساز فروسرخ هستند.

حملات سنگین توپخانه اوکراین به پل‌های ارتباطی خرسون/ سرنگونی دهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی/ آلمان، سامانه پدافندی IRIS-T را تا پایان تابستان به کی‌یف ارسال می‌کند +نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • حمید IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    18 45
    آخه چرا اینهمه دروغ میگی تا حالا فقط یه بایراکدار سقوط کرده و بایراکدار نقش خیلی زیادی تو جنگ داشت طوری که اوکراینی ها برا بایراکدار سرود درست کردند و اسم بچه هاشونو میزارن بایراکدار جدیدا تو اروپا کمپینی راه افتاده که تو سایتها دولت‌های اروپایی پول جمع کرده و بایراکدار می‌خرن و به اکراین هدیه می‌کنند قبلا لیتوانی و اسلوونی اینکار رو کردند الانم کانادا و نروژ که خودشون ترکیه رو تحریم کرده بودند کمپین خرید بایراکدار برای اکراین شروع کردند و اینها همه نشان از اهمیت بسیار زیاد بایراکدار در جنگ اکراین هست در قره باغ هم که دیدید بایراکدار دو دستی قره باغ رو تحویل آذربایجان داد.
    • قریشی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      10 2
      بیرقدارُف یا بیرقدارُفسکی؟
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      18 3
      حمید من شنیدن یه معبد بایرکتال گذاشتن دیگه میپرستنش حمید دینت رو به بایرکتالی تغییر بده خخخخخخ حمید تو خونت بت بایرکتال داری ؟
    • زبلنسکی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 1
      قره باغ بیرقدار بیرکتارادار دو دستی اسم بچه کادو تولدت مبارک از اینا از اونا گاو چشم بلوند دوباره بایروکتار ای هوار فریاد فغان به دادم برسید. شما خودشو ناراحت نکن اتفاقی نیفتاده جنگه دیگه پیش میاد
    • عطار IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      10 0
      تو هم اگر بچه دار شدی اسمش رو بزار بایراکتارفسکی...
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      9 4
      بایراکتار یا همون بیرق دار ! اینم که فارسیه که ! خب شماها که همه ایرانی هستید ،توبه کنید و از همه مشترکات فرهنگ ایرانی بدون دزدی کردن استفاده کنید.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      8 5
      بایراق یا بیرق یک واژه ترکي هست (منبع لغت نامه ده خدا) برید نگاه کنید. پسوندش هم دار نیست عزیر تار هست
    • TR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      13 5
      تو این جنگ این بزرگی سقوط 10 فروند پهباد بیرقدار موفقیت این بهباد ها رو نشون میده
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      13 6
      ترکیه تاحالا از محل صادرات بایرکتار بیش از 3 میلیارد دلار درآمد داشته از ترکیه یاد بگیریم فقط ادعامون میشه
    • ع IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      13 5
      خود زلنسکی گفته بویروگودار!! چندان نقشی تو جنگ نداشته بعد توی پانمغول داری حرف بیخود میزنی. بجاش واقعیت رو بپپذیر. سقوط 10 فروند چیز کمی نیست؛ نباید از این واقعیت که این پهپاد ناکارامده چشم پوشید. ضمن اینکه اگ جدیدا یک عملیات موفق میداشت، پانمغولا تو بوق و کرنا میکردن. تو جنگ قره باغم جمهوری بادکوبه از تسلیحات اسرائیلی بهره میبرد و بویروگودار!! عملا نقشی نداشت. فکر کنم سقوط های پی در پی این پهپاد تو و بقیه پانمغولا رو زیاد فشار داده.
    • آذری IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      13 4
      چیه فهمیدی پهپادا آشغال درومدن و تند تند زمین میخورن فشار خوردی افتادی به ماله کشی پانمغول؟!! :-)
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 0
      من شنیدم زیردریایی بایراکدور هم دارن میسازن.
    • DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      7 3
      رژیم توووورچیه چرا با استفاده از بیرمقدار نمیتونه در کردستان ترکیه پیروزی بدست بیاره خب لابد میگید بیرمقدار جنس صادراتیه اجازه استفاده داخلی ممنوع. این عردوپا چرا بیرمقدار هاش رو با افه ۳۵ امریکا طاق نزد که امریکا مجبور نشه از افغانستان در بره. چون افه ۳۵ های امریکا هم نتونستند از فرار مفتضح امریکا از افغانستان‌ جلوگیری کنند.‌
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      6 2
      پانترک خودزلنسکی ریس کودتای اوکراین میگه بیرقدارنقشی دراین جنگ نداشته اماتوپانترک سرودی تروریستهای داعشی وخارجی دست ساخت ترکیه خوندن تو اوکراین وبه کمک نازی هارفتن میگی سروداوکراینی هابرای پهپادبیرقدارخخخخ برومصحابه زلنسکی گوش بده تابفهمی بیرقداریکهزارصدمم نقش تداشته این وسط روسهارابالیبی ویه گروه مقایسه میکنی وارمنستان ک سلاح 60سال پیش داشتن؟
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 0
      بیرقدار فقط یک هدف برای باور۳۲۷ ماست روزی که پهبادهای ایرانی وارد جنگ شوند همچون شاپور اول که در اودسا امپراطور روم را اسیر کرد زلنسکی تسلیم سپهبد قدیراف می شود
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    15 10
    همه پهبادهای بیرکتار اوکراینی که سرنگون شدن هیچ تا حالا ترکیه چندین محموله دیگه فرستاده که منهدم شدن بعد مشرق مینویسه دهمین؟؟؟!!! فازتون چیه؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    12 9
    40 کیلومتر که خیلی کمه اصلا بدرد نمیخوره دم سوم خرداد گرم که 75 کیلومتره الان توپ های ضد هوایی رباتیک ما 40 کیلومتره
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    10 3
    مشرق نوشته برای تهاجم از بایراکتار استفاده نمیکنه فقط برای شناسایی هست درحالی که خود مشرق قبلا نوشته بود اوکراین از بایراکتار برایتهاجم و نفوذ به عمق خاک روسیه استفاده میکنه و حتی در آرشیو مشرق هم هست که یک بار در عمق صد کیلومتری خاک روسیه عملیات انجام داده و حتی جزیره مار رو بمباران کرده. بایراکتار حتی بالگرد و ناو هم زده تاحالا یک عالمه از ستون های نظامی روسیه رو خاکستر کرده.. خودتون گفتییییین. هنوز خود روسیه هم اعلام کرده که فقط 400 تا از تانک هاش رو بایراکتار زده ترکونده و چندین بار هم روسیه به ترکيه بخاطر فروش این پهباد به اوکراین اعتراض کرده
  • زبلنسکی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    4 2
    الانه که سهامداران شرکت بیمقدار بریزن اینجا که نه نبوده مگه میشه و قبل از اینکه به صورت کاملا بیخودکی خودش بترکه هزاران سرباز روس رو کشته
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 2
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    12 9
    نزدیک۶ماه از جنگ با اصطلاح دومین ارتش جهان میگذرد و ۱۰فروند پهپاد بیراقدار سرنگون شده.فاز کسانی که از عدم کارایی و ضعف این پهپاد سخن میگن،دیدنی است؟؟!!نرخ سرنگونی این پهپاد با نرخ سرنگونی سوخو۳۰و۳۵برابر بوده!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    5 6
    بیرمقدار یک پهپاد طراحی شده در اروپا و با قطعات کاملأ اروپایی است که در ترکیه مونتاژ می شود. اخیرأ امارات هم نسخه جدیدتری از این پهپاد را مونتاژ می کند که از همه جهت بر بیرمقدار برتری دارد. فقط مشکل امارات اینستکه هنوز یاد نگرفته اند که چگونه آن ها را به پرواز درآورند. قره باغ را هم خیانت اسرائیل و اروپا به آذربایجان برگرداند و گرنه بیرمقدار نقش تعیین کننده ای در این بین نداشت. دلیل عمده این امر هم آنستکه ترکیه از بیرمقدار در سوریه و عراق استفاده نمی کند چونکه می داند که دیگر آبرویی برای ارتش ترکیه باقی نمی ماند. این پهپادها هم روی دستش مانده اند و آنها را به اوکراین اهدا می کند که در مأموریت های شناسایی از آن استفاده کند و در عوض منت بر سر اروپا بگذارد و لباس و چادر و زیرانداز برای سربازانش از ناتو بگیرد.
  • DE ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 2
    چرا سلاح های جدید و قوی بهشون نمیدند ، آلمان تانک kf51 panther ساخته که قوی ترین دنیاست ، تعداد سلاح های اوکراین یک دهم روسیه است ، جنگنده درست و حسابی ام که ندارند!!!! فقط قصد دارند جنگ و طولانی کنند که روسیه داخل اوکراین بمونه و ازش تلفات بگیرند و بهش خسارت بزنند ، سلاح های قوی بهش بدند که روسیه رو بندازه بیرون دیگه اگر واقعاً میخوان جنگ تموم شه!!
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    6 3
    زمستان در اروپا: "خارکیف و رها کن فکری به حال ما کن" و آخرین تکه چوب رو درون بشکه اتیش می اندازد در حالی که مثل بید میلرزد و میگوید شکر خوردیم که از اوکراین حمایت کردیم
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      7 2
      اتحادیه اروپا با آذربايجان برای انتقال گاز توافق کرد و قراره تا سال 2027 صادرات نفت و گاز آذربايجان به اتحادیه اروپا دو برابر بشه عربستان هم قراره تولید نفتش رو به روزانه 13 میلیون بشکه برسونه. اما اینا کافی نیست و اروپا باید از ترکمنستان و قزاقستان هم واردات سوخت داشته باشن که چگونگی انتقال آن به مقیاس زیاد هم یک بحثه
    • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      6 0
      بزرگترین مشکل اروپای تهیه گاز و نفت در آینده نیست حالا این زمستان را هم یه طوری سر کنند و هزاران میلیارد بخاطر تعطیلی کارخانه ها بعضا برای همیشه ضرر کنند، بالاخره چی بحث بر سر صدها و شاید هزاران محصول معدنی و صنعتی ارزان روسیه است. مشکل اصلی اروپا در آینده واروات گاز و نفت نیست مشکلشان این است که با چه قیمتی ؟؟؟ . الان حماقت گنده لات بی مخ اروپا یعنی ناتوی صهیونیستی باعث شد که در آینده هم از نفت و گاز و معادن مفت روسیه محروم شوند و مجبور هستند خانه تکانی شدید صنعتی دومی را در اروپا به سرعت استارت بزنند و هرچه صنایع انرژی بر است مانند پترو شیمی و صنعت فولاد و دهها صنایع دیگر را از اروپا‌جمع کنند همان کاری که تا کنون ۳ بار اجبارا کروه اند ک تمام صنایع سنگین را چینی ها بار کردند بردند چین . وچین و هند از روسیه و خود روسیه و خصوصا ایران با داشتن انرژی ارزان و خدادادی هزینه تمام شده محصولات خود را بسیار پایین تر از اروپا آورده و بدون رقیب اروپایی بازارهای جهان را قبضه میکنند. اینها فقط نوک کوه عظیم یخیست که گنده لات بیمخ و عقب مانده ای بنام ناتوی صهیونیستی به اروپا‌تحمیل کرد .یعنی آمده بود زیر ابرویش را بردارد زد دوچشمانش‌را‌هم کور کرد. مانند رژیم‌آپارتاید آمده بود از نیل تا فرات و کل خاورمیانه را بگیرد‌‌ ایران بهش گفت بیا فعلا این میل را بگیر نیافتی او از ترس دور خودش به دیوار‌‌ ش منظور دیوار کشید . دوران دلقکی هم دارد به پایان میرسد. ۴۰ سال است اروپای پیر به حداقل ۴۵ میلیون خارجز و نیروی کار نیاز دارد که تکمبل شده است و چشم آبی ها یواش یواش دورانشان به سر رسید . بقیه باید تا آخرین نفر در اوکراین کشته شود که وبال گردن اروپایی ها نشوند. لالا لالا فیروزه میهمون یه روز دو روزه
  • حسام IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 5
    ۱۰ تا چیزی نیست که تو این مدت جنگ تقریبا هر ماه دوتاشو تونسته سرنگون کنه.بایراکتار هم هیچ کلمه فارسی نداره. پانفارسها زیاد نگران کلمات نباشن
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 1
    خوب روسیه هم تمام پلهای روی دنیپرو را منهدم چرا منهدم نمی کند تا اوکراین در جبهه دنتسک و خارکیف کاملا شکست بخورد یا چرا ارتش روسیه در منطقه میکولایف آنقدر پیشروی نمی کند که برد توپخانه ارتش اوکراین نتواند خرسون را هدف قرار دهد فکر نمی کنید خیانت هایی در ارتش روسیه روی می دهد و سرداران ایران باید وارد شود
    • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      4 1
      عزیز برادر شما ناراحت ارتش روسیه نباش نصف از این بگیر ببندها و تعویض و استعفاها و قایم شدنها عقب نشینیها و جلو ایستادن ها جنگ زرگری و تاکتیک است. روسیه هرگز اجازه نمیدهد جنگ زودتر از گذر زمستانی سخت و درآور برای اروپا و تحمیل هزاران میلیارد ضرر و تعطیلی کارخانه های صنایع مادر در اروپا و کشاندن اعتراضات مردم اروپا به خیابانها و تعویض حداقل چند دولت ..‌رضایت دهد. حتی افراد مدتی کوتاه قبل از فوت پدر یا مادر....شرایط را قبول میکنند و‌اوضاع عادی میشود الان هم دو سه ماه است کسی برای کشته های اوکراین گریه نمیکند زیرا یک مشت خبرنگار جانی و قاتل که کشتن مردم یمن و عراق و سوریه....را عمدا فراموش کرده اند ، قطعا کشته های اوکراین هم برای آنها وسیله ایست برای رسیدن به مقصود خود و نه نگرانی برای مادرانی که از هر دوطرف فرزندان خود را از دست میدهند.
  • NO ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    5 2
    انشالا خدا به مظلومین نصرت میده و متجاوز منکوب میشه
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 7
      همین که روسیه اینقدر حقیر و بدبخت شده کافی است، بدبخت تو ایران هم توسط اردوغان تحقیر شد
    • DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 1
      موقعیکه در سوریه جت جنگی روسیه را توووورچها به دستور صهیونیستها زدند , وقتی روسیه عردوپا را تهدید کرد او بارها التماس مرد تا اجازه دادند بره سینه خیز پابوس روسها و به پای روسیه افتاد و به غلط کردن و معذرتخواهی که اشتباه شده دیگه تکرار نمیشه و دیگه هک تکرار نشد و خسارت جت و خلبان همه را هم داد و کلاغ پر برگشت و از اون تاریخ تا حالا جرات نکرده رژیم پان توووورچ نگاه چپ به روسیه بکنه. عردوپا را هم پس از انقضای تاریخ کنار میندازند از این گنده ترهاش ریر خاک رفتند عردوپا که عددی نیست.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 5
    نتیجه ی اعتماد به غرب یعنی همین که اوکراین از پس یه روسیه زپرتی هم برنمیاد اونم بعد از 5 ماه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    6 4
    پوتین ۶ ماهه داره در اوکراین دست و پا میزنه هیچ پیشرفت نداشته تمام سلاحاشم به باد داده خرسونم همین روزهاست اوکراین پس بگیره واقعا که
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 12
    امیدوارم روسیه موفق بشه . ....... ای والله عمو پوتین . اوکراین حقشه با اون زلنسکی غربگدا صهیون
  • لهستان را بخاطر بسپارید . IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 1
    2 سناریوی غرب : 1- در پاییز ؛ زلنسکی ترور سیاسی می شود و ارتش اوکراین اجبارا برای حفظ باقی مانده کشور با روسیه به توافق میرسد 2- ملی گرایان لهستان ؛ غرب اوکراین راتصرف می کنند تا غرب بتواند کشور لهستان را غرق در سلاح کند و سنگر قدرتمندی در مقابل روسیه در آینده بسازد .
  • نیما IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 1
    بدبخت تویی که تاریخ نخواندی اگر ایران نبود اردوغان هوا به هوا می رفت روسیه مثل ارمنستان خلیفه حفتر نیست روسیه ارتش دوم دنیاست
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    3 4
    بخشی های زیادی ..روسيه امروزی ..مال ترک ها بوده ...درحال حاضر ده جمهوري خودمختار ترک تبار هستند ...
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    شش ماه از جنگ گذشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس