کد خبر 1402557
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
آمریکا ۳۰ سامانه پدافندی هیمارس به اوکراین می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن سامانه‌های پدافندی و ضدموشکی بیشتری را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و در ارسال آنها تعلل نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین در تماسی تلفنی درباره کمک نظامی به اوکراین از جمله ارسال سامانه‌های  «هیمارس» گفت‌وگو و رایزنی کردند.

در بیانیه پنتاگون درباره محتوای این گفت‌وگوی تلفنی آمده است: درباره نتایج نشست اخیر گروه تماس دفاعی اوکراین و کمک‌های امنیتی به اوکراین بحث شد؛ از جمله تعهد اخیر آمریکا به ارسال سامانه‌های موشک‌انداز همیارس.

بیانیه وزارت دفاع آمریکا همچنین تأکید می‌کند که وزیر دفاع این کشور به همتای اوکراینی خود اطمینان داده که واشنگتن در ارسال تسلیحات نظامی جدید بسیار سریع عمل خواهد کرد.

«آندری یِرماک»، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین هم اعلام کرده کنگره آمریکا مصوب کرده ۳۰ سامانه هیمارس و مهمات آن به اوکراین ارسال شود.

اوکراین در حالی خواستار ارسال این نوع سامانه‌های ضدموشکی آمریکا شده که در گزارش‌های روزانه اخیر وزارت دفاع روسیه درباره تحولات میدانی جنگ اوکراین، اخبار مربوط به انهدام سامانه‌های هیمارس افزایش یافته است.

در تازه‌ترین دور سفر مقامات ارشد آمریکا به اوکراین روز دوشنبه یک هیئت عالی‌رتبه از کنگره با «ولودیمیر زلنسکی» در کی‌یف دیدار و بر ادامه حمایت از اوکراین در برابر روسیه تأکید کردند. «آدام اسمیت»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، نیز در این هیئت حضور داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    روسیه هم می تواند موشک های ws-b با برد بالای 280 کیلمتر و بسیار ارزان چینی را بخرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس