کد خبر 1402963
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
مسکو: ۲۰۰ نظامی اوکراینی در ۲۴ ساعت کشته شدند

وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، نظامیان روس در عملیات خود سه پهپاد اوکراینی را منهدم کردند و ۲۰۰ نظامی اوکراینی را نیز کشته‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در شبانه روز گذشته سه پهپاد اوکراینی به همراه یک راکت‌انداز چندگانه «آلدر» و «اوراگان» را منهدم کرده است.

شبکه روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه در بیانیه در خصوص عملیات میدانی نظامیان روسیه در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد: «سامانه‌ها پدافند هوایی روسیه، سه پهپاد را در شهرک‌های کامنکا در منطقه خارکیف، یاسینوواتایا و استارومیخایلوفکا در منطقه جمهوری خلق دونتسک ظرف یک روز منهدم کردند».

وزارت دفاع روسیه همچنین ادامه داد که پدافند هواییث روسیه همچنین دو خمپاره سامانه راکت‌انداز چندگانه آلدر را در دونتسک و ۹ خمپاره سامانه راکت‌انداز چندگانه اوراگان در دونتسک، خارکیف و خرسون ظرف یک روز رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در یک روز گذشته، نیروهای هوانوردی، توپخانه و موشکی روسیه، ۹ پایگاه فرماندهی و ۶ انبار مهمات را در مناطق دونتسک، زاپروژیا، خرسون، نیکلایف، منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص توضیح داد: «در طول روز، ۹ پایگاه فرماندهی هدف گرفته شد که شامل تیپ ۶۸ پیاده نظام جاگر در منطقه پاولوفکا در جمهوری خلق دونتسک، تیپ ۵۳ مکانیزه در منطقه مایل شچرباکی در منطقه زاپروژیا، تیپ ۲۸ مکانیزه در منطقه پوساد پوکروفسکوی در منطقه خرسون و همچنین تجهیزات نروی انسانی و تجهیزات نظامی در ۱۷۳ منطقه می‌شد».

طبق این گزارش، علاوه بر این، شش انبار مهمات در نواحی شهرک های سورسک، پاراسکویفکا، کنستانتینوفکا جمهوری خلق دونتسک، ترنووکا و ژوتنوویه در منطقه نیکولایف منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی ۲۴ ساعت گذشته خود، ۲۰۰ نظامی اوکراینی را نیز کشته است.

روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را «حمایت از افرادی اعلام کرد که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند».

به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس، نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را تکمیل کرده‌اند. آن‌ها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی ارتش روسیه آزادسازی دونباس بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 4
    ای زلنسکی آزاده آماده ایم آماده
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 0
    روسیه هم می تواند موشک های ws-b با برد بالای 280 کیلمتر و بسیار ارزان چینی را بخرد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 1
    خوب روسیه هم تمام پلهای روی دنیپرو را منهدم چرا منهدم نمی کند تا اوکراین در جبهه دنتسک و خارکیف کاملا شکست بخورد یا چرا ارتش روسیه در منطقه میکولایف آنقدر پیشروی نمی کند که برد توپخانه ارتش اوکراین نتواند خرسون را هدف قرار دهد فکر نمی کنید خیانت هایی در ارتش روسیه روی می دهد و سرداران ایران باید وارد شود
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 1
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • ساس IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    پس از ساقط کردن دو سوخو در یک روز گوییا که کارشناسان نظامی پنتاگون باگ های امنیتی و طراحی و اجرایی ارتش روسیه را محاسبه کرده اند و برای زدن ضربات حجمی و پرتعداد و لحظه ای برای فلج آنی ارتش روسیه تلاش میکنند و به نتایجی هم رسیده اند ولی در فرایند کند کنونی نبرد اوکراین همه چیز وفق مراد معاملات کلان واشنگتن مسکو پیش میرود و نیاز به استفاده از ضربات فلجگر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس