.

اوکراینی ها به علت رسیدن اطلاعات نادرست و با فرض اینکه کمپ مورد نظر محل استراحت نیروی های روسی یا DPR است، با راکت انداز هیمارس به آن حمله کرده اند.

سرویس جهان مشرق _ تحولات میدانی جنگ اوکراین تحت تاثیر حادثه عجیب روز گذشته و کشتار دسته جمعی اسرای اوکراینی بر اثر اصابت موشک به مقر استقرار آنها قرار گرفته است.

تحولات روز صد و پنجاه و چهارم جنگ اوکراین:

مقام اوکراینی: اگر هزار فروند موشک بالستیک داشتیم روسیه به ما حمله نمی‌کرد/ سرنگونی دوازدهمین پهپاد بیرقدار اوکراینی/ بسته جدید تسلیحات آلمانی به کی‌یف رسید +تصاویر

بامداد دیروز منابع خبری روسی اعلام کردند ارتش اوکراین با استفاده از راکت های دوربرد هیمارس، یک کمپ مربوط به اسرای گردان آزوف  را هدف قرار داده و ده ها نفر از این اسرا کشته شده اند.

قتل عام اسرای اوکراینی با موشک‌های امریکایی هیمارس/ معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین +تصاویر

این کمپ واقع در منطقه یلنوفکا و جنوب شهر دونتسک بوده است که جزو مناطق تازه تصرف شده توسط روس ها و نیروهای متحد DPR است. از قرار معلوم ارتش روسیه، اسرای جدید اوکراینی که در این جبهه تسلیم می شده اند را در این کمپ ساکن می کردند تا در فرصت مناسب به عقب برده شوند.

قتل عام اسرای اوکراینی با موشک‌های امریکایی هیمارس/ معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین +تصاویر

اوکراینی ها به علت رسیدن اطلاعات نادرست و با فرض اینکه کمپ مورد نظر محل استراحت نیروی های روسی یا DPR است، با راکت انداز هیمارس به آن حمله کرده اند که در نتیجه آن بیش از ۵۰ اسیر اوکراینی کشته شده و بیش از ۱۴۰ نفر از آن ها زخمی شده اند.

بخشی از بقایای راکت های GMLRS شلیک شده از راکت انداز هیمارس که به این کمپ اصابت کرده نیز توسط رسانه های روسی جمع آوری شده و فیلم آنها منتشر شده است. مقامات اوکراینی با رد این ادعاها معتقد هستند این موضوع بهانه تراشی روسیه برای کشتار اسرای اوکراینی بوده است.

معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین

یک روزنامه نگار آمریکایی به نام لیندزی اسنل، مصاحبه جالبی را با برخی نیروهای خارجی حاضر در صفوف ارتش اوکراین در مورد شرایط میدان نبرد و مسئله قاچاق و بازار سیاه اسلحه در این کشور انجام داده است که مهمترین نکات مطرح شده در این مصاحبه به شکل زیر است:

قتل عام اسرای اوکراینی با موشک‌های امریکایی هیمارس/ معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین +تصاویر

_ کسانی که تجربه رزمی دارند اغلب نه به لژیون خارجی، بلکه به خط مقدم در واحدهای نیروهای ویژه نیروهای مسلح اوکراین فرستاده می شوند.

_ خارجی ها کمتر و کمتر شده اند، بسیاری از آنها رفته اند، بسیاری در نتیجه گلوله باران با شدت بی سابقه، جان خود را از دست داده اند.

قتل عام اسرای اوکراینی با موشک‌های امریکایی هیمارس/ معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین +تصاویر

_ مطلقاً تمام سلاح ها به سرقت رفته و دوباره فروخته می شوند، سربازان مجبور به خرید سلاح از سارقان هستند.

_ تعداد زیادی سلاح برای اوکراین در "مرحله انتقال از لهستان" به سرقت می رود.

قتل عام اسرای اوکراینی با موشک‌های امریکایی هیمارس/ معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین +تصاویر

_ نیروهای خارجی که در فرآیند آموزش نیروهای اوکراینی شرکت دارند از اعزام نیروهای ذخیره بی انگیزه و آموزش ندیده به میادین نبرد صحبت می کنند.

_ پتانسیل تهاجمی عملاً صفر است و همه تمرکز صرفا به حفظ مواضع در زیر آتش گسترده نیروهای روسی و متحدان برمی گردد.

قرارداد نظامی آلمان برای فروش هویتزر به اوکراین

آلمان با فروش ۱۰۰ عراده هویتزر PzH ۲۰۰۰ به اوکراین به قیمت ۱.۷ میلیارد دلار موافقت کرد.

قتل عام اسرای اوکراینی با موشک‌های امریکایی هیمارس/ معضلات گسترده مزدوران خارجی در صفوف ارتش اوکراین +تصاویر

اشپیگل به نقل از سخنگوی KMW گزارش داد که آلمان با فروش ۱۰۰ عراده هویتزر خودکششی PzH ۲۰۰۰ (Panzerhaubitze) به ارزش ۱.۷ میلیارد یورو (۱.۷۲ میلیارد دلار) به اوکراین موافقت کرده است. طبق گزارش اشپیگل، KMW قبلاً تولید هویتزر را آغاز کرده است.

مبلغ این قرارداد احتمالا با کمک ترکیبی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تامین خواهد شد و در حال حاضر اوکراین امکان پرداخت چنین هزینه ای را ندارد. تکمیل این قرارداد نیز حداقل دو تا سه سال به طول خواهد انجامید و بعید است به صحنه جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    16 3
    تسلیت میگیم
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 32
      شاید تنها کشوری هستیم که فجیع ترین صحنه ها را به نمایش می گذاریم
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      11 39
      کار خود روسیه است
    • حجت IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 19
      عکسو میگه. این چیه گذاشتی؟ پاکش کن یا حداقل تارش کن
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      20 5
      بله تنها کشوری هستیم که قتل عام استعمارگران را نمایش می دهیم!
    • DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 4
      شاید تنها کشوری هستیم که فجیع ترین صحنه ها را به نمایش می گذاریم// ما نبایدضعف و نابودی و گیجی و اوضاع درهم برهم و نابسامان و به هم ریخته ارتش دلقینسکی را نشان دهیم . اگر این کشته شده ها روسی بودند ولی نه تنها مشکلی نبود بلکه نشان دادن آن هم‌بسیار بسیار خوب بود.
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      4 1
      ازدیدن عکسهاناراحت شدی؟چرا؟عکسهای زندان ابوغریب روکه دوست داشتی.آهان اونجااربابت به ظاهرپیروزبود؟
    • abbas US ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      2 1
      منم قبول دارم حق با ایشونه نشون دادن جنازه ما ک محب اهل بیتیم درست نیست الان یکی با سن کم اومده باشه میتونه روش تاثیر منفی بزاره وگرنه گوربابای هر چی اوکراینی
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      2 0
      اینی که میگی تنها کشوری هستیم که فلان، این حرفو از معدت درآوردی وگرنه هیچ منبع دیگه ای براش نداری غیر از معدت
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    52 5
    آمریکا دلار چاپ می کنه، از همین دلارها به اوکراین کمک اختصاص میده، اسلحه میسازه، اسلحه ها رو به اروپا میفروشه، اروپا بابت اوکراین به آمریکا بدهکار و هر روز فقیرتر میشه! حالا تازه داره معلوم میشه اونایی که زیر پرچم دلار موندن، چه خساراتی باید بدن!
    • DE ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      آمریکا تنها ترین کشور دنیاست که با دلار بدون پشتیبان جنگ درست میکند و مخارخ ان را از طرفداران دلار تامین می کند.
  • شیرازm IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    31 8
    لعنت به غرب وحشی ک چیزی بجزکشتارحالیشون نمیشه.. روسهاوروس تبارها داشتن راحت زندگی میکردن این نازی ها وغربی هابودن ک نزدیک به 17هزار روس تباررا ازسال2014تاحالاقتل وعام کرده. میخاستن باکمک تروریستهای داعشی و... روس تبارهاراتسلیم کنن وکشتارراه بندازن ک روسهادستشون خوند و پیشدستی کرد.. چطورغرب کمک اوکراین میده روسهاهم ازکشتاربیشترروس تبارهای اوکراینی جلوگیری کرد.. ناتووغرب عامل کشتارمیلیون هاانسانن. بالاخره بایدیکشوری جلوگردن کلفتی غربی هارامیگرفت کاری به طرف گیری شرق یاغرب ندارم. تاکی بایدغرب کشورهارامتل برده خودشون میدونستن؟؟ این جنگ کمک به جهان ازادودوقطبی شدن جهانه. همان سربازان اوکراینی ک به اسم ناتومیلیونها عراقی وسوریه ای وافغانی ولیبی راکشتارکردن چوب خدابی صداست پس این حمله روسهادرصدکمی ازتقاص مردم بیگناهه ک غرب کشته
    • رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      2 15
      سلام حتما آنجا بودی و شاهد وقایع که به این راحتی قضاوت می کنی
  • حامد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    14 22
    بسیار عالی . همین که حدود ۵۰ مزدور هلاک و ۱۵۰ نفر دیگه از دور خارج شدند خوشحال کننده هست.
    • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      9 18
      عجبا که مرگ انسانها بعضی ها را خوشحال می کند
    • US ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      23 2
      این بیچاره ها از شر زنسکلی تسلیم شده بودن گناهی نداشتن
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      8 2
      اینها مزدور بودند
    • محسنی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 1
      احتمالا بیشتر از این ارقام به هلاکت رسیدند. اینا همون جنایتکار های گردان های آزوف بودند. به شکل عالی بود این خبر
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    22 34
    با سلام زیادی خواهی های روسیه باعث شد این جنگ از100روز هم عبور کنه و مناطق مرزی دونباس به این شکل بشه نباید روسیه به اوکراین حمله میکرد
    • US ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      14 4
      اکراین مناطق مرزی روسیه روز اول جنگ با توپ زد روسیه مرض نداشت تو این کرونا وضع بد جنگ کنه دید ابر قدرتیش از بین میره هر چند خراب کرد ولی اگه جنگ نمیکرد خیلی براش گرون تموم میشد تو اکراین پر بمب اتم کروز میکردن راحت کل روسیه رو میگرفتن
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      25 9
      امریکا ۳۰۰۰ کیلومتر اونورتر از مرزش رو تحمل نمیکنه و حق قانونیش میدونه که درگیر بشه، واقعا چرا شماها خیال میکنید روسیه و چین تهدید مرزی یا داخلی رو پاسخ نمیدن ؟
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      13 3
      زیاده خواهی روسیه جنگ رو شروع نکرد حماقت های زلنسکی دلقک معتاد یهودی در پیوستن به ناتو و طمع غرب و آمریکا شیطان بزرگ برای تجزیه روسیه جنگ رو شروع کرد روسیه پیشگیرانه به اوکراین بعنوان خط مقدم ناتو حمله نمیکرد باید در خیابان های مسکو و سنت پترزبورگ و بقیه شهرهای روسیه با ناتو و آمریکا می جنگید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 1
      طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین ربطی به زیاده خواهی و مزخرفاتی که غربی ها تو تبلیغات ضد روسی شون میگن نداره ، اگه روسیه میخواست به سبک آمریکا که عراق رو اشغال کرد، عمل کنه باید غیر نظامیان رو هم مورد هدف قرار میداد که این کار رو نکرد چون ۱- هدفش رو اشغال اوکراین اعلام نکرده بود ۲- پایبند به هدف قرار ندادن غیر نظامیان بود / هدف قرار دادن اسرای اوکراینی هم کار خود اوکراین بوده چون میخواد از این طریق جلوی تسلیم شدن نظامیانش در برابر روسیه رو بگیره و میخواد اونها رو بترسونه که اگه تسلیم بشین روسیه شما رو می‌کشه / به همین دلیل هم کار روسیه نیست اما غربی ها با هدفی که عرض کردیم سعی می‌کنه اون رو به روسیه نسبت بده / روسیه باید اسرای اوکراینی رو به خاک خود روسیه منتقل کنه و طوری با این اسرا رفتار کنه که شیطنت رسانه ای و نظامی اوکراین و غربی ها رو خنثی کنه
    • مهران DE ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      اوکراین در حال کشتن روس تبارها در دونباس بود و با هدف عضویت در ناتو خود را خط مقدم انبار سلاحهای اتمی روبه مسکو میکرد. داریم صحبت از امنیت ملی بزرگترین کشور دنیا میکنیم. از سال 1990 مرتبا به گسترش ناتو اخطار داد اما کسی گوش نکرد. غرب بدنبال تسلیم روسیه بود ولی پوتین دستشان را خواند. صحبتهای جورج فریدمن جانی در اینترنت موجود است. او در سال 2014 طرح جنگ را ریخته بود.
  • DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 4
    اشتباهی بوده ؟! یا که عمدا نازیها را هدف کردند؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 0
    اوکراین بااین حملات روسیه وپمپاژدائم پول وسلاح ومبارز ازحالت نظم درخودجبهه اوکراین خارج میشه ومثل سوریه جبهه های کوچک جنگلی که حتی باهم جنگ هم میکنند درست میشه مثل جنگهای داعش والنصره وتحریرالشام وارتش با هم
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    18 16
    بزودی اوکراین عملیات آزادسازی خرسون رو شروع میکنه بعد از آن بسوی کریمه حرکت میکنه
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      14 1
      خخخخخ خدا وکیلی این پیرمرد های توهمی کم داشتیم خخخ
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      16 2
      از ساقی زلنسکی جنس نگیرید
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      12 2
      شتر در خواب بینید پنبه دانه گهی قط قط خورد گه دانه دانه
  • GB ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    20 6
    اگه اوکراین سلاح اتمی داشت جنگ نمی شد. سلاح اتمی حق مسلم ماست.
  • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    17 18
    دروغ های شاخدار روسیه تمومی نداره فقط اسرا اونجا بودن چیزی هم که زیاده پوکه هیمارس
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 10
      روسیه در تاریخی به دروغ گفتن در جنگ معروف است. تاریخ را ورق بزنید تا بدانید و جنایات روسیه در ایران گواهی این دروغ ها است.
    • ممد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      ببخشید ولی پوکه هیمارس مثل پوکه فشنگ نیست که همه جا ریخته باشه و در دسترس باشه و چون روسیه هم هیمارس نداره پس قطعا کار خود اوکراینه مثل همون خمپاره هایی که میزد وسط شهر هایی که تحت تصرف روسیه بودو مردم با آرامش زندگی میکردن و اوکراین میخواست زهر چشم از مردم اونجا بگیره.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    12 1
    بدورازبحث های میدانی اگه جنگ دراوکراین مثلا ده سال طول بکشه چی میشه قحطی
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      11 1
      برا کسی مثل المان و امریکا که بیشتر صنعتی هستند میشه ما ها که صادر کننده محصولات غذایی هستیم میشیم پادشاهی دنیا
  • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    10 2
    شاید هم اشتباهی در کار نبوده چون این اوکراینی‌ها تسلیم نیروهای روسی شده بودند اوکراین آنها را بعنوان خائن می خواسته از بین ببره
  • امیر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 4
    آمریکا دخالت نکرد گفتین پشت متحدش نیست.الان که کمک کرد.میگین دخالت.دقیقا مشکلتون چیه با آمریکا؟
    • US ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      چجور همایتی کرد دقیقا میشه بگی ؟! چار ترقه دادن به اکراین میشه حمایت ؟ حمایت باید از ایران یاد بگیرن گفتیم داعش نه همشون لت پار کردیم گفتیم لبنان ازاد شه همش رو ازاد کردیم گفتیم عراق ازاد شه ازاد کردیم ولی خودشون هنوز دو دلن گفتیم امریکا لت پار شه لت پارش کردیم دنیا گفت به خود امریکا مربوطه
  • یوسف از همدان IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 9
    مشرق طوری از جنگ اوکراین گزارش می ده که خود اسموتنیک هم از روسیه جانبداری نمی کنه
    • US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 1
      اسموتنیک؟!!! اول اسم درستش رو یاد بگیرید بعد بیاید اظهار فضل بفرمایید
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      4 0
      اسپوتنیک درسته نه اسموتنیک!! یه دفعه بگو اسکیمو دیگه!!
    • یوسف از همدان IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 0
      می دونم اسپوتنیک درسته اشتباه ، خود شما تا الان اشتباه تایپی نداشتید؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 2
    لعنت به سران محور شرارت در منطقه که دست پرورده روس و انگلیس هستند
  • US ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 2
    اسرا بدون نگهبان
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    9 1
    ما باور میکنیم که این کار خود اوکراین بوده برای انتقام گیری از نظامیان اوکراینی که خودشون رو تسلیم روسیه کردند / مشابه همین اتفاق در جنگ عربستان علیه یمن اتفاق افتاده بود جنگنده های سعودی ستونی از اسرای و مزدوران سعودی که بدست انصارالله اسیر شده بودند و تسلیم شده بودن. رو هدف قرار داده بودند / آخه روسیه برای هدف قرار دادن این اسیران نیازی به موشک نداشته همون موقع که تسلیم شدن میتونستند همه رو به رگبار ببندند و بکشند و هیچ کس هم خبردار نمیشد / اما اوکراینی که سابقه بدار زدن شهروندانش که از روسیه دفاع کرده بودند رو در کارنامه کثیفش داره انگیزه این کار رو داره و داشته
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 2
    یک کارشناس نظامی ایتالیایی به نام Thomas C. Theiner مباحث جالبی درباره حمله به محل اسیران آزوف در اولانیفکا مطرح کرده که در ادامه به بازتاب اونا می‌پردازیم: ایشون میگه اول از هر چیز نگه داری اسیران جنگی نزدیک به خط مقدم بر اساس بند 19 از رکنوانسیون سوم ژنو جنایت جنگی محسوب میشه. منطقه اولانیفکا تنها 15 کیلومتر با خط مقدم فاصله داره. همچنین اضافه میکنه بر فرض اینکه اوکراینی‌ها قصد هدف قرار دادن این کمپ رو داشته باشن، نمیان از راکت‌های کم تعداد و گران قیمت هیمارس که خیلی با ارزش هستن استفاده کنن؛ تا الان تقریبا تمام حملاتی که با هیمارس انجام شده خارج از برد توپخانه بوده. این کمپ حتی در برد توپخانه 105 میلی‌متری قرار داره که هر گلوله آن 0.4 درصد یک راکت هیمارس قیمت داره. سوم اینکه شهر اولانیفکا به داشتن اسارت‌گاه‌های متعلق به نیروهای جدایی طلب دونتسک معروفه. بنابر این اوکراینی‌ها به خوبی از ماهیت این مرکز اطلاع داشتن و به گفته ایشون فقط پروپاگندای روسی مدعی هست که خود اوکراینی‌ها اسیران خودشون رو زدن. این آقا در ادامه اظهاراتش میگه روسیه هیچ وقت قصد نداشت نیروهای آزوف رو مبادله کنه؛ قبلا هم به وضوح گفته بودن که موقع تبادل اسیران، نیروهای آزوف رو تحویل نمیدن. بازگشت اونا به اوکراین به معنی خوش آمد گویی قهرمانانه بهشون و افزایش روحیه مدافعان هست. اعدام کردنشون هم جنایت جنگی به شمار میره و جون اسیران روسی رو به خطر میندازه. در این بین که هیمارس به اوکراینی‌ها امید فراوانی داده و باهاش ضربات مهلکی بر عقبه روس‌ها وارد کردن، بهترین گزینه برای تخریب هست. (همونطور که گفته شد روس‌ها به وفور لاشه راکت هیمارس دارن). پیش از این هم ارتش روسیه بعد از گلوله باران توپخانه‌ای شهر دونتسک، این کار رو به گردن توپخانه‌های سزار اوکراینی‌ انداخت؛ در حالی که سزار 155 میلی‌متری هست ولی ترکش‌های پیدا شده 152 میلی‌متری بودن که کالیبر توپخانه‌ای اصلی ارتش روسیه هست. و اما عدله اصلی ایشون برای زیر سوال بردن حمله با هیمارس، تصویر خوابگاه پس از حمله هست. این ساختمون از بلوک‌ ساخته شده و یک سقف فلزی نازک از جنس ورق ایرانت داره. (تصویر شماره 1). با این حال انفجار سر جنگی 90 کیلوگرمی راکت M31 هیمارس به این صورت نیست. تصاویر موجود از حملات هیمارس نشون میدن که دیوار و سقف (حتی بتنی) پس از اصابت تخر
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 0
      از نوع سلاح روسی و اوکراینی نمیشه فهمید که کار کدوم یک بوده !؟ چون برخی از سلاح ها و حتی تانک ها و جنگنده های روسی همان نوع سلاح های هستند که در ارتش اوکراین هم استفاده می‌شده و بکار میرفته / حتی ممکنه این سلاح های روسی در زمانیکه روسیه از برخی مناطق اوکراین عقب نشینی می‌کرده بدست اوکراینی ها افتاده. باشه و از اون در این عملیات استفاده کرده باشند تا وسئولیتش رو به کردن روسیه بیاندازند / اما چیزی که و دلیلی مشخص هست اینه که اوکراین می‌خواسته از تسلیم شدن نظامیانش در برابر روسیه جلوگیری کنه و اونها رو بترسونه بهمین خاطر اسرای اوکراینی که تسلیم شده بودن.رو هدف قرار داده که به انتهایی که هنوز تسلیم نشدن یا قصد چنین کاری رو دارن بگه اگه تسلیم بشین روسیه شماها رو می‌کشه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 2
      خوبه خودت میگی کارشناس ایتالیایی ، خوب یه کارشناس اروپایی در زمانیکه اروپا داره از اوکراین دفاع میکنن و سلاح براش ارسال میکنه هزارتا از این تحلیل های سفارشی رو در راستای جنگ‌ رسانه ای که علیه روسیه براه انداختند منتشر کنه و پول خوبی هم گیرش میاد / آخه روسیه برای سربه نیست کردن اسیران اوکراینی نیازی به موشک نداشته / وقتی میتونی با اسیر گرفتن بیشتر و تسلیم شدن بیشتر نظامیان اوکراینی روحیه طرف مقابل رو تضعیف کنی و بعد بتونی با نظامیان خودت که اسیر شدن مبادله شون کنی هدف قرار دادن این اسرا عاقلانه نیست و به ضرر روسیه است پس کار روسیه نیست و نمیتونه باشه / این اوکراین است که نیاز به این داره که از تسلیم شدن نظامیانش جلوگیری کند و اونها رو با ترساندن از تسلیم شدن باز بدارد و اینطوری وانمود کنه که اگه تسلیم روسیه بشین روسیه شما رو می‌کشه پس تسلیم نشین / اوکراین و سران غربی حامی او افکار عمومی جهان رو ساده فرض کردن.!؟ خاک بر سر اوکراینی که برای سناریو کثیفش حاضر شده خودزنی بکند
  • DE ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 3
    اوکراین و غرب فقط به دنبال تبلیغات منفی بر علیه روسیه هستند . تو خرابه چندتا عروسک و اسباب بازی میندازن و بعد فیلم میگیرن و میگن که روسیه کودکستان رو بمباران کرده .
  • فکرمکنی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    برای شمایی که طرف غربین الان بهترین موقعه است بگید کارروسیه است اگرمیخواست انان روبکشه بی سرصدا این کارمیکردن نیروهای خودشان زدن بعدگردن روسیه میاندازن که حواس ها پرت شه زلنسکی ازاین کارها زیاد کرده اول جنگ
  • حامد IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 4
    تاریخ ایران میگه که کار خود روسیه هست
  • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    2 0
    مرگ بر آمریکا بزرگترین جنایتکار تاریخ بشريت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس