پهپاد چینی

دو عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا تاکید کردند واشنگتن باید بر روی مقابله با پیشرفت روز افزون چین و روسیه بر روی فناوری‌ جدید هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز شود.

به گزارش مشرق، کارشناسان آمریکایی طی سخنانی در "اندیشکده آسپن" در کلرادو، تاکید کردند: پیشرفت‌های اخیر، دستیابی به پهپادهای نظامی را آسان‌تر از همیشه کرده است از این رو آمریکا باید روی توسعه اقدامات ضد پهپادی متمرکز شود.

«سناتور جونی ارنست» از ایالات آیوا و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا مشکل استفاده گسترده از پهپادها را چالشی فزاینده دانست و افزود: اگر به در دسترس بودن پهپادهای ارزان قیمت نگاه کنید، متوجه می شوید که سازمان های بنیادگرا که ما در سراسر جهان با آنها مبارزه می کنیم، دسترسی آسانی به این فناوری دارند.

وی افزود: تنها چیزی که خریداران پهپاد نیاز دارند این است که وارد سایت آمازون شوند و یک پهپاد ۳۰۰ دلاری بخرند. بنابراین این یک نگرانی واقعی است.

«جیسون کرو» دیگر عضو کمیته خدمات مسلح مجلس سنا همراه با ارنست بر سر تحولات مربوط به فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و نیاز به اقدام متقابل گفت و گو کردند.

ارنست خاطرنشان کرد که چین و روسیه شروع به تمرکز بر "فناوری گروهی" کرده اند؛ مفهومی که در مقاله های نیروی هوایی آمریکا به عنوان "گروهی از سامانه های هواپیمای بدون سرنشین کوچک گروهی که به طور مشترک برای دستیابی به اهداف مشترک عمل می کنند" تعریف شده است.

ارنست تاکید کرد که دستیابی به پهپادها در مقیاس گسترده تنها محدود به خرید اینترنتی نمی شود، بلکه در حال حاضر ما دشمنانی داریم که در حال توسعه فناوری گروهی هستند که می توانند با استفاده از ۱۰۰ یا ۲۰۰ پهپاد مختلف بسیار تکامل یافته برای حمله به ارتش ما در میدان نبرد حمله کنند.

این سناتور آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: این وضعیت واشنگتن را مجبور می کند که نه تنها بر توسعه بیشتر فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تمرکز کند، بلکه روی مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان ابزار جنگ مدرن نیز دقیق شود.

اوایل روز گذشته (جمعه) ، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که کاخ سفید درخواست اوکراین  برای ارسال پهپادهای پیشرفته و مسلح "جنرال اتمیکس ام‌کیو-۱سی گری ایگل" (یک نوع هواپیمای بدون سرنشین  ارتفاع متوسط و با استقامت طولانی) را به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است در بحبوحه عملیات نظامی ویژه این کشور بدست روسیه بیفتد تایید نکرده است.

روزنامه وال استرست ژورنال نیز هفته گذشته گزارش داد که شمار پهپادهای ناشناس در حریم هوایی آمریکا در سال ۲۰۲۲ چهار برابر شده و به ۴۵۰ هزار فروند رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 11
    خدا نکنه روسيه و چين پيشرفت کنن ،اينا کل دنيا رو با خاک يکسان ميکنن ،اينا هم عين انگليس و آمريکا استعمارگرن منتها آب نديدن به خودشون
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 0
      آب که در دسترس شد اول شما غربگداها بریزین اونجا که میسوزه بقیشو میدیم به چین و روسیه!!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس