کد خبر 1400604
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰
درخواست کمک نظامی همسر رئیس جمهوری اوکراین از مجلس آمریکا

اولیا زلنسکا، همسر رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه با اعضای کنگره آمریکا دیدار و از آنان تقاضای کمک بیشتر نظامی به کشورش برای ادامه جنگ با روسیه کرد.

به گزارش مشرق از تارنمای هفته نامه ویک، زلنسکا خطاب به نمایندگان مجلس آمریکا، از حمایت آمریکا قدردانی کرد و درخواست کمک‌های نظامی بیشتر کرد.

او همچنین تصاویری از کودکانی را نشان داد که در حملات موشکی روسیه کشته شده بودند و تهاجم جاری را با عنوان "بازی های گرسنگی دهنده روسیه، شکار مردم صلح جو در شهرهای صلح آمیز اوکراین" توصیف کرد.

همسر زلنسکی که به آمریکا سفر کرده است روز چهارشنبه برای دومین بار از زمان آغاز جنگ با روسیه با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد .

زلنسکا، با نام اصلی اولنا کیاشکو متولد سال ۱۹۷۸ است که در سال ۲۰۰۳ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کنونی اوکراین ازدواج کرد. زمانی که ولودیمیر به عنوان بازیگر فعالیت می کرد، اولنا طرح های کمدی برای وی می نوشت تا اجرا کند. این زوج دو فرزند دارند.

 مرداد سال گذشته، او اولین اجلاس همسران سران را در کی یف ترتیب داد که نمایندگانی از برزیل، کاستاریکا، لتونی، لیتوانی، صربستان، آلمان، کرواسی و لبنان در آن شرکت داشتند. هیلاری کلینتون، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در این اجلاس حضور داشت.

ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    هرچه اسلحه از رده خارج شده دارید بدهید به این خانم تا باخودش ببرد اوکراین بلکه بتواند از سقوط شوهرش جلوگیری کند!
  • خسرو IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 1
    هیچ نیازی به درخواست نیست . این جنگ از ابتدا تنها برای از دور خارج کردن روسیه طراحی شده . اوکراین طعمه ای برای دست گرمی و تحلیل بردن نسبی روسیه بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس