کد خبر 1400204
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
آتش‌سوزی جنوب انگلیس را درنوردید

در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس آتش‌سوزی گسترده بخش‌هایی از پایتخت و مناطق جنوبی این کشور را فراگرفته است. اداره آتش‌نشانی لندن با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه بزرگ خبر داده است.

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از آنکه اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرد دمای هوا به ۴۰.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده و به این ترتیب رکورد گرم‌ترین روز تاریخ کشور زده شد، منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی در محله وینینگتون واقع در حومه شرق لندن خبر دادند.

اداره آتش‌نشانی اعلام کرد ۱۵ خودرو و یکصد آتش‌نشان برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام کرده است. تا زمان انتشار این خبر عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکیست که دستکم یک ساختمان بر اثر اتش‌سوزی نابود شده است. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از محل حادثه هم نشان می‌دهد که دود غلیظی آسمان را فراگرفته و زمین‌های اطراف در حال سوختن هستند.

هم زمان صادق خان شهردار لندن با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: اداره آتش‌نشانی لندن در واکنش به آتش‌سوزی‌های امروز در سرتاسر پایتخت، وقوع یک حادثه بزرگ را اعلام کرده است.  وی افزود کارکنان اداره آتش‌نشانی تحت فشار شدیدی قرار دارند.

این درحالیست که آژانس امنیت بهداشت انگلیس برای دیروز (دوشنبه) و امروز (سه‌شنبه) وضعیت اضطراری ملی و اداره هواشناسی نیز برای نخستین بار هشدار قرمز صادر کرده است.

وضعیت اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که «ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند». اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده‌ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای ایجاد خواهد شد.

دولت انگلیس تاکنون سه جلسه اضطراری تشکیل داده و به مردم توصیه کرده است که از انجام سفرهای غیرضروری طی امروز و فردا خودداری کنند.

گرمای بی‌سابقه هوا در انگلیس، دیروز باعث بروز خرابی در باند فرودگاه لوتن و زمین‌گیر شدن ده‌ها پرواز و سرگردانی صدها مسافر شد.  این درحالیست که علیرغم توصیه وزارت بهداشت، ۲۰۰ مرکز آموزشی در سراسر انگلیس به دلیل گرمای شدید هوا دیروز و امروز تعطیل کردند.

دانشمندان می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد. آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر این کشور تدابیر لازم را صورت ندهد هزاران شهروند این کشور با خطر مرگ روبرو خواهند شد و به زیرساخت‌های کشور خسارت های گسترده ای وارد خواهد شد.

«باب وارد» مدیر سیاست و ارتباطات موسسه گرانتهام در دانشکده اقتصاد لندن می‌گوید که دولت «درخواست های مکرر برای ایجاد یک استراتژی ملی دربرابر خطر گرما را نادیده گرفته است.»

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که انگلیس، جایی که هر گونه آفتاب تابستانی به عنوان فرصتی برای بازدید از ساحل و خوردن بستنی جشن گرفته می شد، خود را به عنوان یک کشور سردسیر تصور نکند. امواج گرما و رویدادهای شدید آب و هوایی مرگبار هستند و حداقل تا ۳۰ سال آینده بدتر خواهند شد. ما باید خودمان را سازگار کرده و برای محافظت از خودمان بهتر عمل کنیم. »

گرنت شپس وزیر حمل‌ونقل انگلیس امروز گفت که به‌روز رسانی زیرساخت‌های کشور دستکم ۱۰ سال طول می‌کشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    ضرر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس