کد خبر 1400241
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
موج گرما راکتورهای هسته‌ای بلژیک را از کار انداخت

مقامات بلژیک اعلام کردند، تولید دو راکتور هسته‌ای اصلی این کشور به دلیل موج شدید گرما کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت اپراتوری انگی (Engie) مسئول راکتورهای هسته‌ای بلژیک روز سه شنبه از کاهش فعالیت بخش عمده تولید راکتورهای این کشور به خاطر گرمای بیش از حد خبر داد.  این اپراتور می‌گوید تولید دو راکتور هسته‌ای بلژیک به خاطر گرم شدن بیش از حد مخزن خنک کننده به کمتر از ظرفیت معمول خود رسیده است.

به گفته این اپراتور تولید راکتور دوئل ۱ با ۲۴۰ مگاوات به ۲۰۵ مگاوات و راکتور دوئل ۲ با ۲۴۱ مگاوات به ۲۰۴ مگاوات کاهش یافته است.

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، بلژیک در حال حاضر با یک موج گرما کوتاه مدت مواجه است که انتظار می‌رود دمای هوا در روزهای آینده به بالای ۳۵ درجه سانتیگراد برسد. 

شرکت برق فرانسه (الکتریسیته دو فرانس) که دومین شرکت بزرگ تولید برق در جهان محسوب می‌شود و دارای ۵۸ راکتور هسته‌ای فعال در بیش از ۲۰ نیروگاه هسته‌ای است نیز اعلام کرد که تصمیم دارد تعدادی از این راکتورها را برای جلوگیری از توقف فعالیت نیروگاه‌ها به طور موقت از مدار خارج کند. این نیروگاه‌ها دو سوم برق فرانسه را تولید می‌کنند.   

گرمای شدید هوا در بسیاری از کشورهای اروپایی موجب شده مسئولان این کشورها برای سلامتی شهروندان هشدار وضعیت قرمز اعلام کنند. این دومین موج گرما در اروپای غربی در کمتر از یک ماه گذشته است.

وضعیت اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری شده و یا  جان خود را از دست بدهند. اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده‌ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای ایجاد خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس