روسیه: روابط با ایران را به سطح استراتژیک ارتقا می‌دهیم

معاون ولادیمیر پوتین گفت که روسیه قصد دارد روابط خود با ایران را به سطح شراکت راهبردی ارتقا دهد.

به گزارش مشرق، «یوری اوشاکوف» دستیار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه برای ارتقای سطح روابط خود با ایران به شراکت راهبردی برنامه‌ریری می‌کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت که توافق جدیدی میان روسیه و ایران در حال آماده سازی است و همچنین در خلال نشست سه جانبه تهران قرار است بیانیه مشترکی از سوی سه کشور منتشر شود که پیش‌نویس آن از قبل آماده شده است.

دستیار پوتین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت که روسیه توافق هسته‌ای با ایران را مطابق توافقی که در سال ۲۰۱۵ شد، تأیید می‌کند.

اوشاکوف در ادامه گفت که فعالیت‌های آمریکا همچنان عامل اصلی بی ثباتی در شمال شرق سوریه است و این کشور به اقدامات خود برای تشویق تجزیه‌طلبان در این منطقه ادامه می‌دهند.

او در این راستا تأکید کرد که آمریکا و هم‌پیمانانش کمک‌رسانی به مردم سوریه را سیاسی کرده و همزمان هیچ التزامی به بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی در این کشور ندارند. به گفته وی روسیه به شرطی موافق ارسال کمک‌های جهانی به سوریه از طریق مرزها است که این مسأله حاکمیت سوریه را نقض نکند.

این مقام روسی در خصوص طرح ترکیه برای عملیات در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد نیز گفت که این مسأله در نشست تهران بررسی خواهد شد و موضع اصولی روسیه از ابتدا مخالفت با هرگونه اقدامی که نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه باشد، بوده است.

اوشاکوف با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همتایانش از ایران و ترکیه، ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان در نشستی در تهران درباره کمک‌های بشردوستانه به سوریه گفت‌وگو خواهند کرد، گفت: «همچنین انتظار می‌رود که سران کشورها به طور مفصل به بررسی این موضوع و برداشت گام‌هایی برای حل و فصل مسأله کمک‌ها بپردازند، زیرا وضعیت اجتماعی-اقتصادی در سوریه بسیار دشوار است و همانطور که همه می‌دانند، تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی غرب علیه دمشق تأثیر منفی جدی داشته است.»

در این راستا «دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز امروز گفت که روند حل و فصل بحران سوریه، اساس سفر پوتین به تهران در چارچوب مذاکرات سه‌جانبه (ایران، ترکیه، روسیه) را تشکیل می‌دهد.

پسکوف نیز همچون اوشاکوف، بر ظرفیت‌های بالای ایران و روسیه برای همکاری تأکید کرد و و گفت که دو کشور توانایی بالایی برای همکاری در راستای کاهش اثرات تحریم‌های تحمیلی علیه خود دارند.

او افزود: «امیدواریم که به زودی توافقات مهمی با ایران در حوزه همکاری استراتژیک فراگیر امضا کنیم و طرحی را در این باره به تهران ارائه کرده‌ایم و ایران و روسیه معامله با دلار را به مرور زمان کنار خواهند گذاشت.»

در این راستا «میخاییل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه گفت، ایران شریکی قابل اتکا برای این کشور محسوب می‌شود و مسکو به دنبال تقویت روابط با تهران است. او گفت که مسکو ایران را شریکی قابل اتکا و کشوری هم‌فکر در بستر تغییرات جهانی مرتبط با تشکیل یک جهان چند قطبی و تلاش جمعی همه‌جانبه غرب برای مقاومت در برابر این روند عینی می‌بیند.

به گفته وی تقویت همکاری‌های تهران و مسکو بهترین پاسخ به چالش‌های اعمال شده از سوی غرب خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    25 12
    دروغ میگه مثل ...قسم میخورم تا وقتی اسراییل هست روسیه با ما خوب نمیشه
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      14 12
      البته بیشتر آرزو میکنی تا بدونی ولی خوب روابط خوب میشه بدجوری هم خوب میشه!!!
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 5
      نگاه به شرق، نابودی استکبار جهانی، ان‌شاءالله
    • DE ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 1
      روسها متاسفانه اصلا نه بلد هستند مانند امریکا جنایت کنند و میلیون میلیون آدم بکشند واصلا بلد نیستند در تمام کشورهای جهان کودتای خونین بکنند و نوکرهاشون را سرکار بیارن وتازه در دروغ گفتن و نفاق و دو رویی اصلا به گرد گاوچرونها نمیرسند . امریکا قرنهاست بدون وقفه تا همین الان جنایت و خباثت و قتل و غارت دزدی کرده کو تا روسها به گردشون برسند تازه روسها هالییود هم ندارند تا بتونند تاریخ بشریت را وارونه سازی کنند بعد ادعای ابرقدرتی هم میکنند پخمه ها . والا اگر امریکا به اوکراین حمله کرده بود تا حالا یک میلیون آدم کسته بود .عرضه کُشتن هم ندارن.
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 1
      این داستان ربطی به اسرائیل و کور دیگه نداره اون دنبال منافع ملی خودشه که در قاطبه موارد به ضرر ما بوده رویکرد روسیه از ابتدا با ایران همین بوده و محدود به 60 70 سال قبل هم نیست. لطفا کمی مطالعه کن بعد دهان مبارک رو باز کن
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    14 7
    اگر این روابط از چند دهه قبل باهم ارتقاء داده بوديد الان نتايجش را بخوبى شاهد بودیم ، باز بااينكه دير آغاز شده ولى بهتر از هرگز نشدن است
  • مردم IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    13 9
    خوب ارتقا دادی چه سودی برای ایران داره ...
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      12 12
      چون میدونی برای گاوچرون ها ضرر داره ناراحتی؟؟!! خخخخخخخخ
  • رضا IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    6 9
    روابط استراتژیک را تعمیق خواهیم کرد
  • اکبر IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    7 4
    فردا با امریکا و انگلیس و اسراییل و اروپا توافق کردی ....بعد چی ...صندلی می گذاری به ریش ما می خندید ...نه آقا سیاست یعنی بده و بستان ...
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 4
      البته از نظر شما غربگداها بده بستان یعنی بده به غربی‌ها و از شرقی‌ها طلبکار باش و فقط بستان، نه؟؟!!
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 2
      اتفاقأ چینی‌ها و روس‌ها هم میگن اگه دوباره یه دولت مثل دولت بنفش اومد سر کار و پریدن تو بغل غرب ما چیکار کنیم؟؟!!
  • حاج علی محمد آیین IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    10 2
    با سلام و عرض ادب....ایران باید در هر کاری دور اندیش و عاقبت نگر باشد ..بستن قرار داد تعهد می آورد ...دنیا هر لحظه در تغییر است ...بهتر است که از هر جهت فکر کنید .
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      7 7
      فقط با غرب و بخصوص یانکی‌های گاوچرون میشه قرارداد طولانی مدت اونم بدون ضمانت بست، از بس که اینا خوش قول و آدم حسابین، مگه نه؟؟!! خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    14 1
    برای این روابط استراتژیک که می گویید ، فعلا چند سوخو 35 سوغاتی بیاورید تا بعد .
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 2
    اگر ترکیه از خر شیطان پایین بیاید ممکن است USWA متولد شود ( ایالات متحده غرب آسیا )
  • محمد جوادی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 2
    بایدن دست خالی از عربستان برگشت گرچه عقل سلیم حکم می کرد عربستان شیرهای نفت را برای جلوگیری از چرخش آمریکا به سمت برجام و جایگزینی نفت روسیه با نفت ما در بازار باز می کرد اما چنین نشد گویا عربستان با روسیه بسته .
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    سطح راهبردی یا استراتژیک؟
    • BE ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      جفتش دوتاست
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    درکی از معنی استراتژیک نداره، شما میگ 29که سی سال پیش دادی رو تعمیر و نگهداریش رو انجام بده روابط استراتژیک پیش کش
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    باید دلار با چین روسیه هند ... حذف کنیم تا این پول شیطانی از کشورما خارج بشه
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 1
    روسیه گیلاس گوجه فرنگی سیب خیار سیب زمینی خیارشور زیتون فلفل دلمه ای سبزیجات و همه مایحتاج خودشو بعلاوه لبنیات از ترکیه وارد میکنه از روسیه نه شریک اقتصادی در میاد نه شریک و متحد نظامی فقط بخاطر حق وتو داریم باهاش دوستی میکنیم اونم نمیفهمه
  • US ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    طوری سرتون شیره بمالن که خودتون کیف کنید
  • خسرو IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    اگر از آسمان برای ایران دلار بریزند هیچ چیزی مثل خودرو و زمین و مسکن و طلا و ارز و فلزات ارزان نخواهد شد چون تمامی آنها در اختیار بانکها و عده کثیری از دولتمردان و نماینده گانی است که در سه دهه اخیر مالک همه آنها از طریق رانت و دزدی شده اند و هیچگاه به پای خود شلیک نخواهند کرد و از اوضاع افزایش تورمی لذت میبرند و گور پدر مردم تاوانش را بدهند دلیلش تمام کشورهای در حال جنک و عدم تولید و صادرات بر تورم غالب شدند مثل روسیه و یمن و سوریه و افغانستان و ونزوئلا و عراق بجز ایران پس فقط به خدا پناه ببریم نه روسیه و آمریکا هم نمیتوانند کاری بکنند
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 4
    دمت گرم رئیسی. طی یکسال چه کردی با سرنوشت ایران. شانگهای؛ بریکس؛ اوراسیا، ونزوئلا؛ چین؛ عمان؛ قطر؛ آسیای میانه؛ اریتره؛ بابا ایول داری بخدا. ایران آماده جهش به سوی اقتصاد قوی و گسترش هژمون خود بر سطح منطقه و جهان است. خاک بر سر اصلاحات خائن به وطن که ادامه دهنده راه پهلوی بودند! خدارا شکر که اسمی از این جماعت در سطح جامعه نیست و در حال حذف شدن هستند و این اتفاق نماز شکر دارد.
  • علی اصغر IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 5
    با سلام به کشور همسایه دوست و مقتدر و متعهد
  • هیچکس IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    سطح استراتژیک برای ما یا روسها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مندل US ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 1
    خخخ حالا که تو دنیا کسی محل بهت نمیزاره معلومه از ایران ساده تر گیر نمی یاری خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس