کد خبر 1400525
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
پوتین: غرب از چپاول مردم به برتری رسیده است

رئیس جمهوری روسیه امروز کشورهای غربی را متهم کرد که با چپاول دیگران به برتری رسیده و الگویی برای توسعه ندارند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از گفته های امروز ولادیمیر پوتین نوشت که غرب برتری جهانی خود را تا حد زیادی به چپاول تاریخی دیگر مردمان کره زمین مدیون بوده و هیچ الگویی توسعه ای برای عرضه به دیگران ندارد.

پوتین جهان تک قطبی فعلی را مانعی بر سر راه توسعه جهانی دانست و تاکید کرد که الگوی فعلی توسعه را کشورهایی ارائه کرده اند که جایگاه برتر خود را از طریق غارت دیگران حاصل کرده اند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که غرب هیچ الگویی برای آینده کره خاکی نداشته و نخبگان آن در هراسند که دیگر کشورها گزینه های خود برای توسعه را ارائه دهند.

پوتین پیشتر نیز گفته بود که دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ سرد، آمریکا منافع ملی خود را مقدس عنوان کرد که نباید تضعیف شود، کشورهای غربی را به تضعیف عمدی پایه های نظم بین المللی برای ارضای توهمات ژئوپلیتیک خود متهم کرد.

وی گفته بود: اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است، نخبگان آن با آهنگ دیگران می رقصند و به جمعیت خود آسیب می رسانند.

پوتین افزود: تحولات کنونی جهان نتیجه وقایع ماه های اخیر از جمله عملیات ویژه نیست، همه چیز از مدت ها قبل به دلیل سیاست های غیرمسئولانه گروه ۷ آغاز شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    10 0
    سلام اروپا . زمستان در راه است .
    • ناشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 2
      بزودی قیمت نفت میرسه به زیر 80 دلار !!! روسیه نفت و گاز خود را به هند و چین میفروشد . اوپک تولید خود را افزایش میدهد و ونزویلا صادراتش زیاد میشه و البته لیبی هم وارد بازار میشه و الجزایر و قطر و مصر تولید گاز را به حداکثر میرسانند . چون هند و چین به نفت اوپک و اینا نیاز ندارند . اروپا با مازاد عرضه روبرو میشه و قیمت نفت سقوط میکنه .. تازه اگر موج کرونا در زمستان تقاضا را برای سوخت به شدت کاهشی نکنه ...آره قربونش ..
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 3
      ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ باشه. حرفای صدمن یه غازم نمیشه. صبر میکنیم...
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      غرب برتری جهانی خود را تا حد زیادی به چپاول تاریخی دیگر مردمان کره زمین مدیون بوده و هیچ الگویی توسعه ای برای عرضه به دیگران ندارد... این حرف دقیق است.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    احسنت.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    4 0
    وقتی مبنای سیاست مقامات اروپا فقط منافع هست شرافت و جوانمردی و انسانیت رو زیر پا گذاشته اند و با پستی و بیشرمی در رسانه ها حرفهای گنگ و مبهم میزنن و خاک بر سر کسانی که اونها رو متمدن و جنتلمن حساب میکنن.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    احسنت به جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین!!!
  • FR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    کاملا درست گفته است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس