کد خبر 1399920
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
جان کربی

هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید تهدید کرد اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای بازنگردد، واشنگتن به اعمال فشارها بر تهران ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم تاکید مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تهران از توافق هسته‌ای خارج نشده بلکه واشنگتن است که ابتدا باید خروج خود از برجام را جبران کند، اما مسئولان آمریکایی همچنان به ادعای خود مبنی بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به توافق اصرار دارند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه تهدید کرد اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای بازنگردد، واشنگتن به اعمال فشارها بر تهران ادامه خواهد داد.

کربی در مصاحبه با شبکه «نیوز نِیشِن»، مدعی شد: «ایران باید با توافق پیشنهادی [آمریکا و اروپا] موافقت کند، اما تمایلی به این کار نشان نداده است. مذاکرات توافق هسته‌ای [در وین] کامل شده و توافق روی میز وجود دارد».

وی همچنین با جالب توصیف کردن سفر «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه به تهران بعد از سفر «جو بایدن» همتای آمریکایی به غرب آسیا، ادعا کرد: «این سفر نشان می‌دهد که ایران و روسیه چقدر از جامعه بین‌المللی منزوی شده‌اند».

این مقام آمریکایی در گفتگو با «کِلی مِیِر» مجری این شبکه، گفت پوتین اکنون باید برای به‌دست آوردن توانمندی‌های نظامی پیشرفته‌ای مانند پهپاد به ایران برود و البته باید دید که چه تعداد خریداری کرده و با آنها چه خواهد کرد.

کربی با ادعای اینکه تمایل روسیه برای خرید پهپاد از ایران، فشاری که پوتین در «پایگاه صنعت دفاعی خودش» با آن مواجه است را نشان می‌دهد، اظهار داشت: «مهم نیست که آنها (روسیه) چه چیزی می‌خرند سوال اینجاست که آیا این کار، جریان جنگ [اوکراین] را تغییر می‌دهد یا اینکه به او (پوتین) مقداری برتری می‌دهد».

وی همچنین اذعان کرد که آمریکایی‌ها نگران آنچه که روسیه ممکن است از ایران دریافت کند، هستند و مباحثات بین تهران و مسکو را نادیده نمی‌گیرند.

هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید اما افزود که این امر، ارسال سلاح به اوکراین برای دفاع از خود را برای آمریکا و متحدانش مهمتر می‌کند.

پیش از کربی نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تهران و مسکو را به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت فروش پهپادهای ایرانی به روسیه تهدید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

ادعاهای مقامات آمریکایی درباره آماده‌شدن تهران برای فروش پهپادهای نظامی به روسیه در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را تکذیب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • میثم IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    22 2
    بخواب بابا لحاف یخ کرد ...
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      14 3
      مقامات آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و.. : غلط غلط غلط غلط اضافی کردید که ایران رو تهدید می کنید بی شرف های پست فطرت 8 سال دفاع مقدس و عین الاسد و خیس کردن سربازاتون تو خلیج فارس و راهزنی دریایی رو یادتون رفته، آره آررررره
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    15 3
    ایران هم حرکات آمریکا را زیر نظر دارد و یاداشت می‌کند. حمایت همه جانبه از اسراییل، برانگیختن هراس در منطقه علیه ایران، تحریم های پی در پی، نقض حقوق مردم ایران، و....
  • ش. AE ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    11 3
    ببند اون گوال رو مردک رذل وقتی وراجی میکنید بوی تعفن همه جا رو پر میکنه ایران و ایرانی بلد با گاو چرون ها چطوری برخورد کنه
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    12 1
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      4 1
      عالی. گربه را باید دم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کشت.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 1
    این دلقک اصلأ خودش می فهمد که چه می گوید؟ ملاقات رؤسای جمهور ایران و روسیه نشانه انزوای آنهاست؟ غرب واقعأ عزمش را جزم کرده که دنیا را از خنده روده بر کند.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    12 1
    آمریکا، از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. شهید مظلوم بهشتی
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 1
    یانکی های دهان گشاد تروریست و قاتل دانشمندان و سرداران مظلوم و موحد و پاک ایرانزمین عزیز غلط میکنند با اینهمه جنایت و دشمنی و خرابکاری و توطئه علیه ملت ایران برایمان خط و نشان کشیده و تعیین تکلیف کنند.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    تمام روزنه ها خرابکاری و درز اطلاعات در تاسیسات هسته ای ایران گرفته شده است آمریکا و اروپا و اسرائیل به مرز جنون رسیدند تنها امکان دست یافتن به اطلاعات حساس و خرابکاری در تاسیسات و سلاخی دانشمند ایرانی همین توافق هسته ای بود که به زور هم شده می خواهند ایران را به آن باز گردانند اما خیالشان آسوده توافق هسته سالهاست مرده است این که وجود دارد کاریکاتور آن است که به موزه ها تحویل داده شد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 0
    تهدیدهای گنده تر از اینو هم پشت سر گذاشتیم حالا اینم ی واق واق بکنه اتفاقی نمیفته
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    این ابرقدرت وقتی بخواهد کشوری را تحریم کند برای تحریم یک بهانه درست می کند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    طبق برجام مازیرنظراژانس اتمی قرارداریم وفعالت هسته ای صلح امیزداریم روسیه وچین هم قبول دارندوحتی سازمان ملل هم بیانیه دادکه امریکا ازبرجام فرارکرده است تارفع تحریمهاراانجام ندهد درباره ی تهدید هم رهبرفرمود یکی بزنند ده تامیخورند ودوران بزن ودرروگذشته است
  • علـی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    اونقــدر فشار بیار تا جونت بالا بیاد...!😤
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    بعد از ترور فرماندهان مقاومت شهیدان سزچردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس توسط امریکا ، امنیت آمریکایی ها در کشورهای منطقه بیش از پیش بخطر افتاده ، لذا آمریکا از سفر ی پوتین به ایران بسیار نگران است چون از گسترش این عدم امنیت آمریکا در شمال آسیا و بخطر افتادن ناتو وحشت دارد / ایران همان کسی است که به ترکیه و اردوغان کمک کرد تا کودتایی رو به شکست بکشاند که احتمال شکستش بسیار کم بود/ ایران همان کسی است که سیطره داعش ساخته و پرورش یافته امریکا در کشورهای منطقه رو به نابودی کشاند / آمریکا بیش از آنکه نگران فروش پهبادهای ایرانی به روسیه باشد نگران ابتکارات و تجربیاتی است که ایران به ی پوتین در مورد جنگ اوکراین منتقل خواهد کرد / ادعای فروش پهباد ایرانی به روسیه بیشتر برای فشار به ایران است آمریکا از همان چیزی که عرض شد وحشت دارد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    یانکی حالا چرا اینقدر گریه میکنی؟ عین سگ فقط زوزه بکشید؛ مردک ایران تو توافق هستش، این شمایید که خارج شدید ازش و باید برگردید به توافق
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    آمریکایی کثیف، اینقدر فشار بیار تا بواسیرت بزنه بیرون، خوک نجس.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    فقط مواظب باش از قشار زیاد پاره نشی
  • Mohamad IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    من شخصا موافقم حمله نظامی کنی دلمون خنک بشه ابر قدرت کشوری که برای ملت نباشه برای یه مشت اجنبی و توله هاشون باشه همون بهتر بترکه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    سابق براین برای حرفهای مفت شیشکی می بستن انگار این یارو هم شیشکی واجب شده
  • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    آمریکای دم مرک طبیعی است که هذیان بگه .مردکه پست شده جیره خور اسرائیل کودک گش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس